Už Lietuvos aukštąjį mokslą!

Lietuvos akademinė bendruomenė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Prezidentas

Aukšto lygio moksliniai tyrimai bei studijos yra stiprios valstybės pamatas ir tvarios ateities garantas. Šios Vyriausybės darbo metu nesiimta jokių esminių reformų šioje srityje, o į daugkartinius mokslo bendruomenės kreipimusis, prašymus ir protestus nekreipta dėmesio. Siekdami esminio proveržio valstybės aukštojo mokslo politikoje ir akademinės bendruomenės bei visuomenės susitelkimo tokiam proveržiui, mes, skirtingų Lietuvos aukštųjų mokyklų dėstytojai, mokslininkai, studentai ir darbuotojai bei visi, neabejingi Lietuvos aukštojo mokslo ateičiai, dar kartą reikalaujame: 1. kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė laikytųsi savo pažado mokslo bendruomenei ir jau nuo 2020 m. sausio 1 d. padidintų akademinio personalo atlyginimus 10 proc.; 2. 2020 m. valstybės biudžete numatyti lėšas neakademinio personalo atlyginimų didinimui, kad jis pasiektų bent medianinį tos pačios kvalifikacijos darbuotojų atlyginimą darbo rinkoje; 3. 2020 m. valstybės biudžete numatyti lėšas skatinamųjų stipendijų studentams kėlimui; 4. Neatidėliojant inicijuoti ir 2020 metais parengti tvarios mokslo ir studijų bei mokslinių tyrimų finansavimo strategiją įgyvendinant Europos Komisijos ir EBPO rekomendacijas, siekiant tikslo nuo 2025 metų skirti bent 2 % BVP moksliniams tyrimams. Pasiekti nacionalinį švietimo ir mokslo susitarimą. 5. Pripažinti mokslo ir studijų kuriamą vertę šalies gerovei bei suburti platų forumą iš akademinės bendruomenės, visuomenės ir įvairių politinių jėgų atstovų susidariusiai kritinei situacijai Lietuvos mokslo ir universitetinių studijų srityje spręsti. Nevykdant šių reikalavimų pasiliekame teisę imtis visų teisėtų protesto formų. Peticijos iniciatoriai Viktoras Bachmetjevas, Vytauto Didžiojo universitetas Sigita Kraniauskienė, Klaipėdos universitetas Laima Kreivytė, Vilniaus dailės akademija Lina Navickaitė-Martinelli, Lietuvos muzikos ir teatro akademija Audronė Telešienė, Kauno technologijos universitetas Justinas Žilinskas, Mykolo Romerio universitetas Rūta Žiliukaitė, Vilniaus universitetas

Prieš valdininkams didinamas algas

Neskelbemas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Šios peticijos tikslas yra prieš lietuvos kenkejams didinamas algas, kuriuos jie nori gauti nuo Sausio 1 dienos.

VILKŲ MANIFESTAS

Andrejus Gaidamavičius, Lina Sedra. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentas, Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Europos Komisija

Mes, žemiau pasirašę, atsižvelgdami į akivaizdžią tiesą, kad daugelį metų taikomas vilkų populiacijos reguliavimas pramoginės medžioklės būdu tiek rajonuojant, tiek visoje Lietuvos teritorijoje, neišsprendžia vilkų daromos žalos ūkiams problemos, o tik ją paaštrina, norime atkreipti Jūsų dėmesį į tai, kad vilkų apskaitos ir jų populiacijos monitoringas per 15 metų nebuvo nei tinkamai organizuotas, nei atsakingai vykdomas, kad Žemės ūkio ministerija žada dvejus metus vilkinti 2018 m. Lietuvos prašymu iš Europos Komisijos gautos 1 milijono eurų paramos ūkių apsaugai nuo vilkų skirstymą nukentėjusiems ūkiams, o per tą laiką Aplinkos ministerijos veikla bei metodai, reguliuojant vilkų populiaciją, veda prie jos išnaikinimo ir prašome: 1. Nedelsiant stabdyti šio sezono vilkų medžioklę Lietuvoje ir jos nevykdyti tol, kol nebus patikimų duomenų apie vilkų populiacijos būklę, nebus apsvarstytos ir patvirtintos tinkamos vilkų populiacijos apsaugos priemonės bei tinkamai suredaguoti vilkų apsaugą reglamentuojantys teisiniai aktai. 2. Aptarti ir nustatyti galimus pažangius vilkų populiacijos ir jų buveinių būklės stebėjimo metodus ir pradėti juos taikyti kiek įmanoma greičiau. 3. Įpareigoti Aplinkos ministeriją ar kitą atsakingą įstaigą prailginti minimalų sutarčių moksliniams vilkų populiacijos tyrimams laikotarpį iki 5 metų. Taupant biudžeto lėšas, įpareigoti Aplinkos ministeriją ieškoti galimybių tarptautinio lygio mokslinių tyrimų projektams. 4. Nedelsiant ir visam laikui uždrausti pramoginę vilkų medžioklę visose Lietuvos saugomose teritorijose ir Medžioklės įstatyme užtikrinti, kad šis principas negalėtų būti pakeistas, kaskart pasikeitus Vyriausybei ar Aplinkos ministrui. 5. Vilkų populiacijos apsaugos srityje grįžti prie 2005 m. nuostatų (žiūrėti toliau pateiktuose faktuose ir pastabose), kuomet buvo sutarta palaipsniui uždrausti pramoginę vilkų medžioklę, nebenumatant pereinamojo laikotarpio, nes jis ir taip per daug užsitęsė, o priemonės, kurios buvo numatytos, jau įgyvendintos. Siūlome vadovautis Lenkijos vilkų populiacijos valdymo pavyzdžiu. 6. Nepritarti siūlymams dėl ūkininkų ir vilkų konflikto sprendimo priemonių, laikinų ar pastovių, kurios numatytų didinti vilkų medžioklės intensyvumą; vietoj to pirmiausia kiekvienu atveju įvykio vietoje kompetentingai ištirti situaciją ir nukentėjusiuose ūkiuose išnaudoti taikaus sugyvenimo su vilkais būdus bei pritaikyti tinkamas prevencines priemones. Netaikiu būdu reaguoti tik išskirtinais atvejais ir tik jei tai neišvengiama. 7. Įpareigoti atitinkamas institucijas skubiai suaktyvinti ir sugriežtinti nelegalios medžioklės kontrolę, padidinti baudas už brakonieriavimą, nusižengimo atveju visam laikui atimant ginklą ir teisę medžioti. 8. Besąlygiškai atmesti visus siūlymus didinti medžiotojų įtaką ir autonomiją medžiojamų žvėrių populiacijų valdyme, įstatymu įtvirtinti nuostatas, kad medžioklės veikla užsiimantys asmenys (ne vien faktiniai medžiotojų būrelių nariai) negali turėti sprendžiamojo, o tik patariamąjį balsą su medžiojamų gyvūnų populiacijų reguliavimo apimtimis susijusių klausymų svarstyme. Nepritarti laukinės faunos populiacijų reguliavimo perdavimui medžiotojų organizacijoms ar bet kokiam kitam šios visuomenės grupės įtakos gamtos apsaugos procesų valdyme didinimui. 9. Įpareigoti Aplinkos ministeriją tyrimui įvykio vietoje parengti kompetentingus specialistus, kurie sugebėtų profesionaliai įvertinti situaciją, atlikti patikimą ekspertizę žalos kaltininkui nustatyti ir apsaugos priemonių, jei jos buvo taikytos, patikimumui įvertinti. 10. Įstatymu užtikrinti, kad esant neginčytinai būtinybei reaguoti netaikiu būdu, kai visos kitos žalos prevencijos priemonės buvo tinkamai pritaikytos ir nepasiteisino, pirmiausia atsakingai įvertinti konkrečioje teritorijoje gyvenančios vilkų populiacijos būklę, atlikti stebėjimus, nustatant realias padarytos žalos priežastis ir aplinkybes; įsitikinti, ar įsikišimas neturės pasekmių vietinei vilkų populiacijai ir tik tada reaguoti konkrečioje vietoje, nepažeidžiant dėl įvykio nekaltų populiacijos individų ir nekeliant grėsmės konkrečių vilkų šeimų stabilumui. 11. Sudaryti tinkamų taikaus sugyvenimo su vilkais būdų ir prevencinių priemonių sąrašą, su jais supažindinant visus nukentėjusius ir paraiškas žalos atlyginimui pateikiančius ūkininkus, viešinti jį plačiajai visuomenei prieinamose masinės informacijos priemonėse, periodiškai tikrinant ir koreguojant pagal naujausius pasiekimus šioje srityje. 12. Įpareigoti Žemės ūkio ministeriją nedelsiant pradėti skirstyti 2018 metais Lietuvos prašymu gautas Europos Komisijos ūkių apsaugai skirtas lėšas (nepelno investicijoms) žalos atvejų nuostoliams padengti, pradedant nuo labiausiai nukentėjusių ūkių. 13. Įpareigoti Aplinkos ministeriją užtikrinti, kad nukentėję ūkiai gautų pakankamą informaciją apie visas įmanomas apsaugos priemones, jų diegimą ir tinkamą priežiūrą, teikti ūkininkams patarimus ir pagalbą jas įrengiant. Bendradarbiauti su nevisuomeninėmis organizacijomis, turinčiomis patirtį šioje srityje. 14. Įpareigoti Aplinkos ministeriją suaktyvinti ir išplėsti informacinį darbą su tikslu skleisti visuomenei žinias apie vilkų naudą, jų etologiją ir jų santykį su žmogumi; reaguoti į visuomenės informavimo priemonėse pasirodančias melagingas žinias apie tariamai vilkų keliamą pavojų žmogui ir stengtis oficialiai paneigti tokią melagingą informaciją. Bendradarbiauti su nevisuomeninėmis organizacijomis, turinčiomis patirtį šioje srityje. 15. Kol naujos vilkų stebėjimo technologijos neįdiegtos ir/ar kaip papildomą priemonę, kai jos bus įdiegtos, palikti medžiotojams pareigą vykdyti vilkų apskaitas pagal pėdsakus sniege su sąlyga, kad drauge su jais apskaitoje dalyvaus visuomeniniai ir/ar atitinkamų valstybinių tarnybų stebėtojai, kurie neužsiima medžioklės veikla. Numatyti tokių stebėtojų apmokymą ir parengimą, galimai įtraukiant į šį darbą visuomeninių organizacijų tokių, kaip GAA „Baltijos vilkas“, narius. 16. Nedelsiant sustabdyti „Vilko apsaugos plano“ esamos redakcijos galiojimą ir įpareigoti Aplinkos ministeriją jį pakeisti. Užtikrinti, kad nauja „Vilko apsaugos plano“ redakcija užkirstų kelią vilkų populiacijos destabilizavimui ir atspindėtų ne medžiotojų interesus, o vilkų apsaugos principus. Įpareigoti Aplinkos ministeriją Plano projektą paskelbti ne trumpesniam, kaip 3 savaičių visuomenės svarstymui ir galutinėje redakcijoje atsižvelgti į visuomenės pastabas bei pasiūlymus. 17. Paraginti Aplinkos ministeriją leisti visuomeninėms gamtos apsaugos organizacijoms dalyvauti „Vilko apsaugos plano“ svarstymuose ir medžioklės limitų nustatymo diskusijose bei teikti pasiūlymus. 18. Pagrindinius vilkų populiacijos apsaugos principus įtvirtinti Medžioklės įstatyme ir numatyti priemones, kad šių populiacijos stabilumą garantuojančių priemonių negalėtų keisti kiekviena nauja Vyriausybė.

UŽDRAUSKITE DARBO LEIDIMŲ SUTEIKIMĄ UŽSIENIEČIAMS NE IŠ EUROPOS SĄJUNGOS

Jonas Kazeliauskas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Balsuodami už stojimą į Europos Sąjungą tikėjomės ne vien europinių kainų,bet ir europiniųalgų Lietuvoje.Bet vietoje atlyginimų didinimo vis daugiau išrašoma naujų darbo leidimų ne Europos Sąjungos piliečiams,vien pernai išrašyta apie 10 tūkstančių. Vakarų Europos šalyse ne Europos Sąjungos piliečiai gali dirbti tik turėdami pabėgėlių statusą.Jiems 10 metų neleidžiama grįžti į savo kilmės šalį kitaip praranda pabėgėlio statusą.Ne ES piliečiai dirbantys Lietuvoje,gali dažnai grįžti į kolmės šalį,kur išleidžia Lietuvoje uždirbtus pinigus.

Už politikų keliamas algas

Neskelbemas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Jai kam Lietuvojia gereja gyvenimas tai tik seimo nariams kurie moka tik : miegoti, žiovauti, snuki krapštyti, bezdėti, nosi krapštyti ir snarglius valgyti l, ir jie už tai nori algos didesnes. Šia peticija siūlau pasirašyti, kad tos dvėsiančios ir kriokiančios kiaulės tū pinigū negautu.

Mažinti PVM maisto produktams

Jonas Kazeliauskas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Lietuvos teritorija bene iš visų pusių apsupta valstybių su mažesniu pridėtinės vertės mokesčiu maisto produktams.Dėl to mūsų gyventojai priversti apsipirkinėti užsienyje,ko pasekoje prarandamos mūsų darbo vietos tiek gamyboje tiek prekyboje,o taip pat prarandami algų rezervai biudžetininkams. Sumažinus pvm maisto produktams tikėtina,kad padidėjusi apyvarta atneštų daufiau pajamų biudžetui,nei surenkama dabar. Sutinkame šiek tiek padidininti gyventojų pajamų mokestį tiek,kad būtų padengtas trūkumas biudžete,galintis susidaryti dėl pvm sumažinimo.

Pragyvenimo lygio skatinimas

Ernestas Ksioras. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Laikas seimo nariams pradėti mokėti ne didesnį kaip vidutinį darbo užmokestį, įvesti darbo apskaitą ir atsisakyti išeitinių. Tada pamatysime, kas iš tiesų eina į Seimą dėl garbės tarnauti savo valstybei ir bus paskatinimas gerinti pragyvenimo lygį.

Prieš miškų kirtimą Lietuvoje

Jurga Maja Bazytė. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Sveiki, visi, Šiais metais, pradėjus intensyviau grybauti, bei susipažinti su Lietuvos miškais, apėmė siaubas. Kiek daug Lietuvos miškų yra iškirsta ir kiek daug jų yra kertama. Pasidomėjus, paaiškėjo, jog jei miškas privatus, tiek to, lai kerta. Mes, kaip valstybė, neturime jokios apsaugos savo miškams. Lietuvos miškai, tai bemaž vienintėlis turtas, kurį turime. Juk tuose miškuose auga grybai, uogos, miškai reikaligi ekosistemai, mūsų deguonies gamybai. Man yra skaudu matyti, kaip vardan laikinų pinigų taip beatodairiškai yra naikinama Lietuva ir jos ištekliai. Aš nebegaliu daugiau žiūrėti ir nieko nesakyti, kai sunkvežimiai tonomis išveža iškirstą medieną dirbdami ir burgzdami iki pat 22 val nakties. Kas turi nutikti, kad Jūs suvoktumėte kam leidžiate vykti? Lietuva yra šalis, kuri žiūri vieną žingsnį į priekį, tai yra kaip yžsidirbti greičiau pinigų DABAR, tačiau išlaikant savo miškus mes žiūrėsime 2 žingsnius į priekį. Kodėl Skandinavai neleidžia kirsti savųjų miškų ir perka mūsų medieną? Aš sakau, kad pakaks. Pakaks daryti verslą iš to, kas priklauso žemei, kas priklauso visiems, o ne tik verslininkų kišenei. Siųlau rašytis peticiją tam, kad Lietuvos įstatymai uždraustų pardavinėti Lietuvos miškus, o tiems, kurie vykdys šią veiklą iki įsigalios įstatymas, uždėti specialius mokesčius, kurie bent jau dalinai atlygintų iškirstų miškų žalą. Jūs man sakysite - bet mes atsodiname miškus. Tai ne tas pats, iškertate seniausius, gausius, derlingus miškus ir pasodinate jaunus medžius, kur dar mažiausiai 50 metų nebus miško. Pakaks pasiteisinimų, Lietuva, imkimės veiksmų - kartu mes galime pakeisti tai, kas atrodo nepakeičiama.

Peticija dėl Nacionalinio transliuotojo statuso panaikinimo LRT

Marius Kundrotas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentas, Lietuvos Respublikos Seimas

Prašome Lietuvos Respublikos valdžios institucijas panaikinti Nacionalinio transliuotojo statusą privatiems liberaliosios ideologinės srovės interesams atstovaujančiai įmonei "Lietuvos radijas ir televizija", įskaitant jos išlaikymo iš mokesčių mokėtojų lėšų nutraukimą. Neužtikrinanti nuomonių įvairovės, dominuojama liberaliosios nuomonės, palaikomos tik mažumos Lietuvos piliečių, LGBT šeimas ir prekybą vaikais propaguojanti LRT turėtų gauti statusą, prilygstantį kitų privačių žiniasklaidos įmonių statusui. Neverskime piliečių savo pinigais remti to, kas prieštarauja jų pažiūroms ir vertybėms.

Bausmiu už išžaginima ir prievartavima suvienodinimas

V.Vilbrantiene. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Tokiose teisės pradininkėmis laikomose šalyse kaip Prancūzija ir kitose Europos šalyse išžaginimo ir prievartavimo suvienytos, už jas numatytos sankcijos bausmės yra vienodos. Lietuvoje už išžaginima numatytos sankcijos yra sunkesnės, tai suprantu, kad valdžia sufleruoja geriau netradiciškai tai atlikite, jei sugalvojote, nes jus mažiau gausite, o žurnalistams smagiau rašyti. be to skaitant pranešimus žiniasklaidoje, net nedetuolizuojant veiksmu, o nurodant, kad vyko seksualinis prievartavimas tampa aišku kas asmeniui buvo daroma. Nesuprantu, kodėl prievartavimas yra švelnesnis. Jai naudojama prievarta, nėra skirtumo kokie yra nusikaltelio prioritetai ir pomėgiai, turi būti atsižvelgta į nukentėjusį , o ne atvirkščiau. Be to tai yra diskriminacija ir pagal lytį: jei išžagins mergaitę, ir išprievartaus berniuka, už berniukui padaryta skriauda bus numatyta švelnesnė bausmė.