DĖL LR VALSTYBĖS PAREIGŪNŲ, VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ, VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ IKI KRIZINĖS PAREIGINĖS ALGOS (ATLYGINIMO) BAZINIO DYDŽIO ATSTATYMO

Kęstutis Juknis. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Ekonominė krizė Lietuvoje baigėsi prieš 10 metų, tačiau neigiamus ekonominius padarinius dirbantieji jaučia iki šiol. Valstybės tarnautojai ir biudžetinio sektoriaus darbuotojai negali atgauti valdžios jėga atimto darbo užmokesčio. Pareiginės algos bazinis dydis yra taikomas apskaičiuojant visų valstybės tarnautojų, valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų, valstybės tarnautojų, valstybės pareigūnų, teisėjų, karių ir valstybės politikų darbo užmokestį. Šis dydis aktualus daugiau nei 180 tūkst. dirbančiųjų viešajame sektoriuje. Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų, valstybės tarnautojų, valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinis dydis iki 2009 metų, perskaičiavus pagal naują mokestinę sistemą, siekė 183 eurus, o po krizės, t. y. nuo 2009 m. rugpjūčio 1 d. buvo sumažintas iki 168 eurų. 2017 metų pabaigoje bazinis dydis buvo simboliškai kilstelėtas 3 eurais ir 2018 metais siekė 171 eurą. Nuolatos kylanti minimali mėnesinė alga, sulygina kvalifikuoto ir nekvalifikuoto darbo vertę, dėl to valstybės tarnautojų ir biudžetinio sektoriaus darbuotojų realiosios pajamos nuolat mažėja. Realus viešojo sektoriaus darbuotojų atlyginimas per tuos metus dėl infliacijos, kainų kilimo sumažėjo. Taigi per šį dešimtmetį viešajame sektoriuje dirbančiųjų atlyginimai niekur nepasistūmėjo, nors Lietuvos bendrasis vidaus produktas (BVP) ir augo. Per pastaruosius 5 metus atsirado daug svarbesnių bei skubesnių prioritetų: didinti krašto apsaugos finansavimą, saugumo pajėgas ir pan. Lietuvos profesinė sąjunga „Sandrauga“ atstovaudama savo profesinės sąjungos narius ir įvertindama emigracijos mastus, kurie pasireiškia kai kurių profesijų trūkumu mano, kad viešojo sektoriaus valdymo prioritetu turi būti laikomi žmogiškieji ištekliai ir socialinė bei ekonominė dirbančiųjų gerovė. Todėl mes, profesinė sąjunga „Sandrauga“, turime padaryti, kad mūsų šalies policininkai, ugniagesiai, kultūros bei socialiniai darbuotojai, mokytojai, gydytojai, slaugytojai ir kiti viešojo sektoriaus darbuotojai gautų adekvatų atlyginimą atsižvelgiant į mūsų ekonomikos išsivystymą. Siekiant socialinio dialogo ir socialinio teisingumo principo įgyvendinimo, pasirašiusieji pareiškėjai prašo Jūsų pripažinti šį kreipimąsi PETICIJA ir REIKALAUJA: • ATSTATYTI LIETUVOS VALSTYBĖS PAREIGŪNŲ IR VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ, VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ, VALSTYBĖS POLITIKŲ, TEISĖJŲ PAREIGINĖS ALGOS (ATLYGINIMO) BAZINĮ 183 EURŲ DYDĮ, KURIS BŪTŲ TAIKOMAS NUO 2020 METŲ SAUSIO 1 D.

Panaikinkite Nelegalu Nekilnojamo turto mokesti!

Andrius D.. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Valdžia bando mus padaryti vergais ir apdelioja išgalvotais mokesčiais kurie visiškai yra nežmoniški ir neteisingi, tai Nekilnojamo turto mokestis. Kodėl jį mes turime mokėti? Juk, 1, Mes iš savo atlyginimo sumokam 50% mokesčių valstybei 2, Iš likusios sumos perkame statybines medžiagas , vėl sumokam PVM valstybei 3, Iš likusios sumos samdome darbininkus statybininkus , vėl papildomi mokesčiai sodrai 4, ir dar iš tų ašarų kas lieka, dar reikia išgyventi mėnesį iki kitos algos Kyla klausimas už ką mes dar turime valdžiai moketi NT mokestį? Valstybė nieko nepadėjo sukuriant, statant, ar remontuojant NT turtą ir ji neturi teisės už jį imti bet kokį mokestį.

Sukauptos sumos atsiėmimas iš II-os pakopos pensijų fondų bet kuriuo metu

V. Baltutytė. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Pagal dabartinę pensijų reformą sukauptą sumą pensijų fonde bus galima atsiimti iš kart sulaukus pensijinio amžiaus jeigu sukaupta suma nebus didesnė nei 3000eur arba bus didesnė nei 60000eur. Lietuvos piliečiu atžvilgiu tai yra nesąžininga, nes įmokos didžiąja dalimi mokamos iš dirbančiojo atlyginimo, kas jau automatiškai turėtų būti laikoma kaip jo asmeninė nuosavybė su kuria pilietis gali daryti ką nori. Būtų sąžininga jei pensijų reformos įstatymas būtų papildytas galimybe atsiimti bet kokią sukauptą sumą bet kuriuo metu. Netgi būtų labai sveikintina, kad sukauptą sumą būtų galima atsiimti dar iki pensijos, jeigu užklupo didelė nelaimė.

Už orų atlyginimą Lietuvoje

Lautiti. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Socialiai atsakingos įmonės nelaukia, kol Vyriausybė nuspręs oficialiai padidinti minimalų darbo užmokestį, ir didėjant pajamoms bei pelningumui darbuotojams moka gerokai didesnius atlyginimus.

Už Seimo narių skaičiaus sumažinimą,bei Seimo narių atšaukimo įstatymą

Romanas Čabanas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Peticija dėl 55 ojo Lietuvos Respublikos konstitucijos straipsnio pakeitimo bei 63ojo Lietuvos Respublikos konstitucijos straipsnio papildymo. Šią peticiją pasirašę Lietuvos Respublikos piliečiai,pasisako už Seimo narių skaičiaus sumažinimą iki 60 seimo narių,bei ragina Lietuvos Respublikos Seimo narius parengti ir priimti Lietuvos Respublikos Seimo narių atšaukimo įstatymą. Pakeisti 55jį Lietuvos Respublikos straipsnį ir išdėstyti jį taip Seimą sudaro Tautos atstovai — 60 seimo narių,kuriė renkami ketviriems metams remiantis lygia tiesiogine rinkimų tesie ir slaptu balsavimu. Seimas laikomas išrinktu kai yra išrinkta ne mažiau kaip 3/5 seimo narių. Seimo narių rinkimų tvarką nustato įstatymas. Papildyti 63jį Lietuvos Respublikos konstitucijos straipsnį 9oju puntku ir išdėstyti jį taip. 63 straipsnis Seimo nario įgaliojimai nutrūksta kai 9) Jo mandatas panaikintas Seimo narių atšaukimo įstatymo tvarka.

Dėl nepilnamečiams vaikams mokamų alimentų panaikinimo

Min Sim. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Manau, kad šeimos institucija Lietuvoje šiuo metu yra naikinama. Lietuvoje šiuo metu išsiskiria kas antra pora, 20-30 procentų šeimų gyvendamos poroje yra nelaimingos arba gyvena atskirtai nesiryždamos nutraukti santuokos arba laukdamos kol vaikai suaugs. Vienas iš faktorių, kuris griauna Lietuvos šeimas, tai alimentų mokamų vaikams politika. Dėl šios politikos kenčia ne tik patys piliečiai, bet valdininkai (teismai, antstoliai ir t.t.), o svarbiausia kenčia vaikai. Tikiu, kad mūsų piliečiai bus protingi ir supratingi, o taip pat patys sugebės susitarti dėl nepilnamečių vaikų išlaikymo. Kodėl būtina panaikinti nepilnamečiams vaikams mokamus alimentus? 1. Alimentų mokėjimo praktika didina skyrybų skaičių, o taip pat pažeidžiama vaikų teisė į pilną šeimą. 2. Barbariška praktika dėl alimentų neigiamai veikia demografinę situaciją Lietuvoje ir psichologinę būseną šeimoje. 3. Valstybė nesugeba kontroliuoti asmenų, kurie nemoka alimentų. Šiuo metu alimentų nemoka 84 tūkstančiai asmenų ir šis skaičius nemažėja. Į Vaikų išlaikymo fondą per 8 metus kreiptasi dėl daugiau negu 50 tūkstančių vaikų. 4. Išsiskyręs vyras arba išsiskyrusi moteris, kurie gauna alimentus pagal teismo nuosprendį dažnai neleidžia matytis tėvui ar motinai su vaiku. O išsireikalauti matytis su vaiku per teismą yra pakankamai sudėtinga. Atsisakius alimentų bus naudinga: 1. Skyrybų skaičius valstybėje sumažės. 2. Valstybės nesikišimas į šeimyninius santykius pagerins demografinę situaciją, nes pilnose šeimose gimsta daugiau vaikų. 3. Bus sumažinta darbo valstybės institucijoms, kuris sprendžia šiuos klausimus, kurios turėtų būti sprendžiamos šeimos viduje. Tarnautojai galės užsiiminėti svarbesniais socialiniais reikalais. Alimentų nemokėjimas dekriminalizuos straipsnį dėl jų nemokėjimo. 4. Išsiskyrusiai šeimai reikės taikiai spręsti problemas ir negalima bus manipuliuoti vaikais. Todėl vaikų teisės bus labiau apsaugotos.

Šeimos vietos parduotuvių aikštelėse

Greta Antanavičiūtė. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Manau kad atėjo laikas mielieji imtis priemonių dėl įžūlių vairuotojų kurie negerbia tėvų su vaikais, ir stato savo mašinas bei motociklus Šeimos vietose pažymėtuose parduotuvių stovėjimo aikštelėse. Siūlau Seimo reikalauti kad būtų skiriamos baudos tokiems nagliems vairuotojams.

Uždrausti balsuoti už G. Nausėdą

TeisuolisKJ. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Sunaikinkime galimybę balsuoti už Nausėdą ir padėkime Šimonytei tapti prezidente!

Viešai internete skelbti aktualias būtiniausių maisto produktų kainas

Pricer.lt komanda. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Seimas

Prašome Lietuvos Respublikos Vyriausybę priimti įstatymą, kuris įpareigotų mažmeninės prekybos įmones, prekiaujančias maisto produktais Lietuvoje ir užimančias daugiau, negu 5 procentų rinkos dalį, internete realiuoju laiku skelbti aktualias (galiojančias) būtiniausių maisto produktų kainas. Būtiniausi maisto produktai yra pienas, duona, mėsa, žuvis, kiaušiniai, vaisiai ir daržovės, bakalėjos prekės, konditerija, kulinarija, sultys, vanduo ir vaisvandeniai. Argumentai, kodėl manome, kad toks įpareigojimas maisto produktų prekybininkams turi būti priimtas: 1. Lietuvoje maisto produktų kainos kyla sparčiausiai visoje ES. Didėjančias pajamas lietuvis pravalgo, pirkdamas nuolat brangstančius būtiniausius maisto produktus. Vyriausybė nepajėgi suvaldyti kainų kilimo. 2. Lietuviai taupydami ieško pigesnių maisto produktų, todėl priversti vykti apsipirkti į Lenkiją, kur kartu išvažiuoja ir mūsų piliečių uždirbti pinigai, taip mažinamos įplaukos į LR biudžetą, nuo to kenčia mūsų visų socialinė gerovė. 3. Kainų fiksavimo tyrimai rodo, kad stebimos ir viešai skelbiamos prekių kainos kyla daug lėčiau, nei kitos, kurios nestebimos. Prekybininkai, vengdami „kainų kilimo klausimo eskalavimo“, daug atidžiau prižiūri viešai skelbiamas produktų kainas. 4. Lietuvoje veikiantys mažmeninės prekybos tinklai lobsta Lietuvos pirkėjų sąskaita. Kasmet uždirbami įspūdingi milijoniniai pelnai. Lietuvoje prekybininkai yra pasidalinę rinką ir konkurencija yra daugiau formali, nei reali. Daugelio populiariausių maisto produktų kainos parduotuvių lentynose yra panašios arba vienodos. Lietuvoje kol kas nėra nė vieno mažų kainų prekybininko (discount'erio), kuris realiai priverstų konkuruoti kainomis, o ne imituoti šį procesą. Mažos kainos nenaudingos prekybininkams, nes jos mažina jų pelnus. 5. Rinkos tyrimai rodo, kad pirkdami maisto produktus pirkėjai pirmiausiai nori būtent mažos kainos. Nuo krizės laikų lietuviams mažos kainos siūlomos per „akcijas“. Prekybininkai nemažina reguliarių kainų lentynoje, o vilioja pirkėjus dažnomis „akcijomis“. Jas gausiai reklamuoja media kanaluose ir skelbia savo internetinėse svetainėse. Tokių akcijų pagalba kuriama iliuzija, kad rinkoje yra mažos kainos. Šiandien, pasibaigus krizei ir atsigavus vartojimui, vyksta manipuliacija pseudo akcijomis. Pirkėjams parduodama nuolaida, nuo neaišku kokios bazinės prekės kainos. Žmonės klaidinami reklaminėmis etiketėmis, mažos kainos garantijomis, atsirinkti kokia reali produkto kaina darosi sunku. 6. Norintys maisto produktų nusipirkti pigiau turi skirti daug laiko ir jėgų, kad „akcijines“ kainas sumedžiotų skirtingose parduotuvėse. Vartotojui nepatogu, o kartais, net ir neįmanoma objektyviai palyginti, kiek iš tiesų kainuoja toks pats produktas pas skirtingus jo pardavėjus. (Pastaba: tai padaryti su buitinės technikos, kompiuterijos ar telekomunikacijos prekėmis ir t.t. labai nesudėtinga :), tik ne su maistu....). 7. Technologijos tobulėja. Net valstybės institucijos daug informacijos perkelia į elektroninę erdvę, kad padėtų piliečiams patogiau ir greičiau susitvarkyti būtinus reikalus, kad kiekvienas galėtų sutaupyti savo laiko ir jį galėtų skirti savo šeimai ar pomėgiams. Prekybininkai yra kurti iniciatyvai būti atviresniems ir būtiniausių produktų kainas skelbti savo tinklapiuose ar kainas lyginančiuose portaluose, nes vengia skaidrumo ir bijo suteikti galimybę vartotojui ne tik pačiam objektyviai pasirinkti, kur apsipirkti patogiausia ir pigiausia, bet ir stebėti, kaip manipuliuojama su prekės „akcijos“ ir bazine kaina. Kviečiame pasirašyti šią peticiją visus, kurie nori paraginti Lietuvos prekybininkus būti atviresniais ir sąžiningesniais su savo pirkėjais. Kviečiame pasirašyti tuos, kurie ragina prekybininkus nepamiršti, kad mes – pirkėjai, esame tos bitės, kurios suneša medų į jų avilį. Mes ne avių banda, kurią galima varinėti iš vienos parduotuvės į kitą, kuria galima manipuliuoti kada patinka ir kaip patinka, mes norime daugiau atvirumo, norime matyti kainas realiuoju laiku, suprasti akcijas, tai padaryti mums pirkėjams patogiai tikrai leidžia visos šiuolaikinės technologijos ir esamos priemonės. Pasirašykite už tai, kad Lietuvos prekybininkai būtų įpareigoti viešai internete skelbti aktualias būtiniausių maisto produktų kainas.

Prostitucijos legalizavimas

Agnius Vasiliauskas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Prostitucijos legalizavimo argumentai : 1. Prostituciją legalizavo tokios šalys kaip Danija, Vokietija, Naujoji Zelandija, JAV Nevados valstija ir kt. 2. Jei prostitucija visur pasaulyje būtų legalizuota, tai ŽIV viruso paplitimas tarp prostitučių sumažėtų mažiausiai trečdaliu. 3. Sumažėja smurtinių ir seksualinių nusikaltimų skaičius. 4. Krenta vaikų prostitucijos atvejų skaičius, nes legalizuotuose bordeliuose būtų samdomos tik pilnametės prostitutės. 5. Kai kurios studijos rodo, kad legalizavus prostituciją taip pat krenta ir prekybos žmonėmis apimtys. 6. Taupo valstybės biudžetą, nes nebereikia leisti valstybės pinigų prostitučių suėmimui, įkalinimui ir teismo išlaidoms. 7. Valstybės biudžetas pasipildytų papildomomis pajamomis, nes bordeliai mokėtų mokesčius. 8. Legalizavus prostituciją, prostitutės gautų socialinę apsaugą, kaip ir kiti darbuotojai - įvairios pašalpos nedarbingumo atveju, apmokamos atostogos ir kita. 9. Jeigu jau legalizavom azartinius lošimus, tabaką bei alkoholį, tai kodėl negalime legalizuoti prostitucijos ? Beto istorija rodo, kad didžiosios depresijos laikais uždraudus alkoholio prekybą JAV,- smarkiai išaugo nelegalaus alkoholio prekyba. Analogiškai- draudimas verstis prostitucija, jos nepanaikins. 10. Prostitutės turi teisę naudoti savo kūną tokiais tikslais, kurie joms atrodo tinkami. Mes, pasirašiusieji šioje peticijoje, prašome seimą svarstyti prostitucijos legalizavimo įstatymo projekto parengimą ir inicijavimą.