PETICIJA – PRIEŠ LYČIAI NEUTRALIOS PARTNERYSTĖS ĮTEISINIMĄ (219)

Laisvos. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimui

Peticija PRIEŠ LYČIAI NEUTRALIOS PARTNERYSTĖS ĮTEISINIMĄ Už demokratiją, už vyro ir moters šeimą, už vaiko teisę augti su tėčiu ir mama Mes, žemiau pasirašiusieji, nesutinkame, kad referendumu neatsiklausus Lietuvos visuomenės būtų įteisinta lyčiai neutrali partnerystė ir taip pakeista šeimos samprata. Lyčiai neutralios partnerystės įteisinimas nėra sprendimas dėl eilinio įstatymo. Konstitucijos 38 straipsnis skelbia, kad šeima yra valstybės ir visuomenės pagrindas. Lyčiai neutralios partnerystės įteisinimas iš esmės keistų šį pagrindą, nes į teisinę šeimos sampratą įtrauktų tos pačios lyties poras. Šeimai skirtame Konstitucijos 38 straipsnyje minima tik santuoka, tėvystė, motinystė ir vaikystė, o kitokių šeimos pagrindų nėra paminėta. Todėl lyčiai neutralios partnerystės įteisinimas Seimo priimtu įstatymu reikštų Konstitucijoje įtvirtintos tautos valios paneigimą, sukuriant naujus teisinius šeimos atsiradimo pagrindus. Nors šiandien daug kur skleidžiamas požiūris į šeimą kaip tik emociniais ryšiais grįstą bet kokios lyties žmonių sugyvenimą, Lietuvoje tokį požiūrį palaiko maža dalis visuomenės. Įteisindamas palaikymo visuomenėje neturintį ir Konstitucijoje nenumatytą šeimos kūrimo pagrindą – partnerystę tarp tos pačios lyties asmenų – Seimas grubiai viršytų savo galias ir tautos suteiktą mandatą. Lietuvos Konstitucijos autoriai ir Konstituciją priėmusi tauta suprato, kad yra dvi lytys, jos papildo viena kitą, o vienintelis šeimos modelis yra vieno vyro ir vienos moters sąjunga bei jų vaikai (vieniši tėvai su vaikais patenka į šią šeimos sampratą). Iš vyro ir moters sąjungos, tėvystės ir motinystės kylanti šeima objektyviai skiriasi nuo kitų bendro gyvenimo formų todėl, kad ji užtikrina visuomenės atsinaujinimą ir tęstinumą. Taigi ji tenkina ne tik privatų, bet ir viešąjį interesą. Visos kitos bendro gyvenimo formos yra skirtos privačių asmenų interesų tenkinimui ir negali pretenduoti į vyro ir moters sąjungai lygiavertį šeimos statusą. Vyro ir moters šeima sukuria natūralias prielaidas vaikams gimti ir augti jiems palankiausioje aplinkoje – kartu su savo tėvais. Lyčiai neutralios partnerystės įteisinimas ignoruotų prigimtinį vaiko interesą turėti tėtį ir mamą, nes deklaruotų, kad net šeimos kūrimo etape tai nėra siekiamybė. Toks teisinis reguliavimas valstybės prioritetą suteiktų ne vaikų, bet suaugusiųjų interesams. Valstybė, atsisakydama įteisinti lyčiai neutralią partnerystę, nepažeistų jokių tarptautinių dokumentų ar žmogaus teisių, nes tokių universalių žmogaus teisių nėra. Kiekviena valstybė yra laisva apibrėžti šeimą pagal savo visuomenės nuostatas. Tai pripažino ir LR Konstitucinis Teismas 2019 m. sausio 11 d. nutarime: „Konvencijoje nenustatyta bendra pareiga valstybėms dalyvėms vidaus teisėje užtikrinti tos pačios lyties asmenims galimybę sudaryti santuoką ar leisti partnerystę; šioje srityje valstybės naudojasi savo vertinimo laisve“. Teisingumo principas reikalauja vienodas situacijas traktuoti vienodai, o skirtingas – skirtingai. Todėl tos pačios lyties porų ir kitų ne šeimoje kartu gyvenančių asmenų praktines problemas galima spręsti įteisinant ne partnerystę, kuri kurtų šeimos santykius, bet susitarimą dėl bendro gyvenimo, kuris neimplikuotų šeimos teisinių santykių ir todėl nesudarytų pagalbinio apvaisinimo ar įsivaikinimo prielaidų tos pačios lyties poroms. Sprendimui neįteisinti lyčiai neutralios partnerystės įpareigoja pagarba objektyviai žmogaus prigimčiai, visų Lietuvoje gyvenančių tautų tradicijoms, didžiosios dalies piliečių moralinėms nuostatoms, o per tai ir pamatiniam demokratijos principui – piliečių valios atstovavimui. Todėl prašome Lietuvos Respublikos Prezidento ir Seimo narių: – balsuoti prieš bet kokius partnerystės įteisinimo projektus, o priimtus vetuoti; – tos pačios lyties porų ir kitų ne šeimoje kartu gyvenančių asmenų praktines problemas spręsti, priimant vadinamąjį Susitarimo dėl bendro gyvenimo projektą, kuris bendro gyvenimo santykius reguliuotų per jungtinės veiklos, o ne per šeimos institutą; – Lietuvos žmonių valią atvirai ir sąžiningai pasitikrinti surengiant referendumą dėl šeimos sampratos apibrėžimo tiesiogiai Konstitucijoje. ***PASTABA*** Tai peticija, kuri yra paskelbta Laisvos visuomenės instituto puslapyje. Prašome pasirašyti tik tuos, kurie dar to nepadarėte. Jei to paties asmens parašai dubliuosis, bus skaičiuojamas tik vienas.

Už akivaizdų manipuliavimą mirtimis turi atsistatydinti ne NVSC direktorius, bet LR Sveikatos apsaugos ministras (33)

Virginija. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei

Kas vyksta Lietuvoje per Covid 19 epidemiją? Ar tik ne mirimo priežasčių klastojimas? Ar nėra valdžios noro, ne išsiaiškinti susidariusias priežastis ir numatyti priemones, bet viską užglaistyti, atleidžiant iš darbo Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ( toliau NVSC) direktorių Robertą Petraitį? Savo tikslui įgyvendinti valdžia nusisamdo žiniasklaidą, kuri aiškina, jog visuomenė yra pasipiktinusi NVSC vadovo darbu. Didžiausias dėmesys –R. Petraičio atlyginimui į rankas ir jo klaidoms. 2021 m. sausio mėn. 3 d. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ( toliau NVSC) direktorius Robertas Petraitis pakvietė žurnalistus į spaudos konferenciją. Jis pranešė, kad atsiradus informacijai apie galimas perteklines mirtis, atliko tyrimą ir 2020 m. gruodžio mėn. 18 d. nustatė 804 neatitikimus ( galimai miršta nuo vienos ligos pagal ligoninės įrašą, o mirties liudijime užrašoma kita mirties priežastis). NVSC spaudos konferencijoje, vykusioje sausio 3 d. nebuvo nei karto pasakyta apie neapskaitytas mirtis. Direktorius naudojo tik žodį neatitikimai. https://www.facebook.com/watch/live/?v=438430820515080&ref=notif¬if_id=1609668057783612¬if_t=live_video_explicit Nebuvo ir nėra neapskaitytų mirčių, nes mirčių skaičių nei sumažinti, nei padidinti neįmanoma, nes kai miršta žmogus, tai anuliuojasi to žmogaus asmens kodas ir sustabdomas pensijų ir kitų išmokų mokėjimas. Už akivaizdų manipuliavimą mirtimis turi atsistatydinti ne NVSC direktorius, bet LR Sveikatos apsaugos ministras A. Dulkys, nes būtent iš jo vadovaujamos ministerijos išėjo raštai apie neapskaičiuotas mirtis, o ne apie mirčių neatitikimą. Šlykščiausia, kad ekskontrolierius nenori sutikti, jog suklydo dėl savo rašto apie neapskaitytas mirtis. Jis toliau kvailina žmones padedant žiniasklaidai, kuri kaip alkanas šuo lyg kaulą yra įsikandusi žodį "neapskaitytos mirtys". Kviečiame visus pasirašyti šitą peticiją, nes Sveikatos ministras, išleidęs į viešą erdvę netinkamą vertinimą, kurį viešai per spaudos konferenciją sausio 3d. paneigė NVSC direktorius, turi pasitraukti iš ministro posto. Nemanome, jog tai tėra tik ministro pirmas „blynas“ ir nereikia reikalauti asmeninės atsakomybės. Ministras, neturėdamas medicininio išsilavinimo, jei liks valdžioje, tai tokių „blynų“ prikeps aibę. Jis, būdamas ilgamečiu valdininku ir tapęs ministru, vadovaujasi kirvio taisykle, o ne 10 kartų išmatuok ir tik 11 - kirpk.

STOP POLICIJOS UŽKARDOM (1420)

A.. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimui

Stop policijos užkardom. Naikinam šią nesamonę!

Reikalauju pripažinti negaliojančiu Lietuvos Respublikos karo policijos įstatymą Nr. VIII-911, priimtą 2020-11-10 (3910)

Andrius. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimui

Reikalauju pripažinti negaliojančiu Lietuvos Respublikos karo policijos įstatymą Nr. VIII-911, priimtą 2020-11-10

Už regionų ir seniūnijų savivaldą, už Lietuvą čia kur gyvename (6)

Gintaras. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei

Konstitucija garantuoja mūsų teisę į gyvenimo kokybę visose Lietuvos vietovėse. Tačiau, situacija kiekvienais metais darosi vis grėsmingesnė nuošaliau nuo sostinės ir kitų dvejų didžiųjų ekonominių centrų gyvenantiems žmonėms ir pačiai Valstybei. Skirtumai tarp atskirų regionų ir miestų jau skaičiuojami dešimtimis ir šimtais kartų! Pavyzdžiui: • atlyginimai Vilniaus ir Kalvarijos gyventojams skiriasi apie 2 kartus; • nedarbo lygis Klaipėdoje ir Ignalinoje – daugiau nei 3,5 karto; • materialinės investicijos gaunamos vienam gyventojui Vilniuje ir Vilkaviškyje - daugiau nei 10 kartų; • tiesioginės užsienio investicijos - Vilniui ir Lazdijams - netgi 1460 kartų. Apie 20 % Lietuvos gyventojų yra žemiau skurdo lygio ar greta jo, o sunkiausia Marijampolės regione - apie 36 %. Turime tragiškai mažus gimstamumo, vaikų ir kitus skaičius. Vertybinis pasirinkimas – tolesnis skirtumų didinimas, t.y. egoistinis pseudo liberalizmas ir valdžios perdėta centralizacija be pilnavertės valstybės, ar socialiai teisingesnė ir turtingesnė Lietuva visiems. Visų Lietuvos vietovių žmonės prisidėjome prie Lietuvos stiprinimo, bendrųjų pajamų uždirbimo ir jų investavimo į sostinės ir kitų ekonominių gamybinių centrų pajėgumus. Šiandien jie jau duoda pajamas, t.y. tarsi grąžina visiems dirbusiems skolą, bet daugumai mūsų, ypač regionuose tuo neleidžiama pasinaudoti. Pažangios valstybės su savo piliečiais regionuose dalinasi ir europinės paramos lėšomis, jiems skiriant apie 40 proc. lėšų - regioniniai skirtumai ir skurdas tenai gerokai mažesni. Didžiausia problema, kad Lietuvoje šių pajamų ir paramos didžiąją dalį leidome užvaldyti sisteminėms valdžioms, ypač jų oligarchiniams rėmėjams. Jie savo noru su mumis nesidalins. Nekartokime tų pačių klaidų dar ketvertui metų. Išsikovoję regionų savivaldą bei „europinę“ lėšų dalį Lietuvoje, regionai bei juose esančios savivaldybės, seniūnijos gausime beveik 4 kartus daugiau. Sumos skaičiuojamos šimtais milijonų eurų. T.y., dabar šių lėšų gauname tik 1/4 to ką turėtume gauti. Papildomos lėšos ir regionų (kraštų) savivalda, kartu su palaikomo augimo centrų ir mokesčių lengvatų sistemos sukūrimu efektyviausiai garantuos regionų skurdo ir skirtumų sumažinimą. Pačių tiesiogiai išsirinktos regionų, o tuo pačiu ir seniūnijų tarybos vietinius klausimus spręs žymiai skaidriau, greičiau ir tikslingiau. Jų išlaikymui nereikėtų naujų papildomų išlaidų, nes regionų taryboms būtų deleguojamos dabar ministerijų turimos funkcijos ir lėšos, perkeltos ar pertvarkytos kitos struktūros. Keletą metų rašiau Prezidentui, Seimui, Vyriausybei prašydamas pradėti diskusijas dėl regionų savivaldos ir perdėto centralizacijos mažinimo - nesutinka. Rajoninės/miestų savivaldybės ir nacionalinės struktūros turi interesų konfliktus ir šališkumą seniūnijų ir regionų savivaldos klausimu. Paradoksas, bet padėti regionams ir seniūnijoms šiuo atveju galime tik mes patys čia gyvenantys, ypač - didesnis mūsų aktyvumas. Dėl paminėtų priežasčių parengiau ir kviečiame pasirašyti peticiją: 1.pritarti kraštų (regionų) savivaldybių tarybų (seimelių) tiesioginiams rinkimams ir „Deklaracijai dėl Lietuvos kraštų antro lygmens savivaldos“ (žr. mano "feisbuko" paskyroje - skamarocius.gintaras); 2. pritarti seniūnijų (valsčių) savivaldybių tarybų tiesioginiams rinkimams. Pagarbiai, Gintaras Skamaročius Kristijono Donelaičio draugijos pirmininkas Marijampolės regiono plėtros tarybos narys Europos pasienio regionų asociacijos VK narys (2000-2012) PS. Turiu žymėti, kad tai politinė reklama pasigaminta ir platinama nemokamai, nes šiuo metu esu kandidatas į LR Seimo narius (Marijampolės vienmandatėje ir Centro partijos-tautininkų 6-ame sąraše - 17).

Karantino nutraukimas įkalinimo įstaigose (243)

D.. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimui

Prasom nutraukti karantiną įkalinimo įstaigose.

Sveikatos ministro Aurelijaus Verygos nušalinimas (14)

M.Jareckas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimui

Žinanat situacija lietuvoje dėl COVD-19,mūsu sveikatos ministras atlieka tikrai ne tuos draudimis kuriuos turėtu atlikti, tai pasiulimas nušalinti iki gegužės 1d pakeičiant jį kitu,o ateityje iš vis atstatydinti... Didžioji dalis Lietuvos nepatenkinta jo atliekamais darbais, ir savo draudimais jis tik dar labiau smugdo savo šalį.Todėl manau tam tikros institucijos turėtu atsižvelgti į tautos pasipiktinima A.Veryga ir jo darbais

Nepritarimas rengiamoms Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos ir Statybos įstatymų pataisoms (40)

ICOMOS. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentui Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Kultūros ministerijai Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijai

Susipažinę su parengtais Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos 231 straipsnio ir kitais siūlomais teisinės sąrangos pakeitimais, mes, žemiau pasirašiusieji, reiškiame susirūpinimą ir nepritarimą rengiamoms Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos ir Statybos įstatymų pataisoms, kuriomis siekiama sumenkinti Lietuvos Respublikos kultūros paveldo reikšmę, panaikinti paveldo apsaugos, kaip imperatyvios valstybei nustatytos pareigos ir funkcijos sampratą, išreikštą Lietuvos Respublikos Konstitucijoje, tarptautiniuose dokumentuose ir nacionalinės teisės aktuose. Dabar veikianti nacionalinė paveldosaugos sistema yra kurta dešimtmečiais, tobulėjanti, siekianti sutarimo valstybėje dėl nacionalinio kultūros paveldo išsaugojimo ir nepasiduodanti nuolat patiriamam išoriniam spaudimui atsisakyti savo misijos. Lietuvos kultūros paveldo apsaugos sistema yra žinoma ir vertinama Europoje. Siūlomomis pataisomis siekiama kultūros paveldo išsaugojimo darbus prilyginti statybos darbams, taip atveriant kelią nacionalinio kultūros paveldo autentiškumo naikinimui ir neribotai plėtrai paveldinėse teritorijose. Taip pat nepagrįstai siūloma atsisakyti specialių kvalifikacinių reikalavimų specialistams, kurie projektuotų ir vykdytų darbus kultūros paveldo vertybėse ir jų teritorijose, kas panaikintų bet kokią atsakomybę už kultūros paveldo žalojimą ir naikinimą. Reikalaujame kuo skubiau sustabdyti šių pataisų, suformuluotų slapčia nuo paveldo apsaugos srityje dirbančių specialistų, svarstymą.

PRIEŠ neįgaliųjų diskriminaciją / UŽ neįgaliųjų teises (472)

Asociacija. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimui

KVIEČIAME PRISIDĖTI PRIE NEĮGALIŲJŲ TEISIŲ GYNIMO IR ĮGYVENDINIMO! Mes pasisakome PRIEŠ NEĮGALIŲJŲ DISKRIMINACIJĄ ir UŽ NEĮGALIŲJŲ TEISES PRIEŠ NEĮGALIŲJŲ DISKRIMINACIJĄ: 1. Daugiau nei du kartus mažesnę galimybę įgyti išsilavinimą; 2. Ribojimus neįgaliems vaikams mokytis drauge su visais; 3. Minimalias išmokas vietoje lygiaverčio uždarbio; 4. Nepritaikytą gyvenimo ir darbo aplinką; 5. Visuotinų paslaugų, įskaitant švietimo ir sveikatos, nepritaikymą neįgaliesiems mokytis ir dirbti visuomenėje; 6. Globėjišką ir medicininį, sutrikimais grįstą požiūrį į neįgaliuosius, žmogaus teisėmis grįsto supratimo apie negalią nebuvimą; 7. Neįgaliųjų socialinę atskirtį juos apgyvendinant globos institucijose, atskirai nuo visuomenės; 8. Didelį neįgaliųjų skurdą ir nedarbą dėl tinkamų valstybės priemonių stokos užtikrinti adekvatų gyvenimo lygį ir įsidarbinimą atviroje darbo rinkoje. UŽ NEĮGALIŲJŲ TEISES: 1. Skatinti Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatų įgyvendinimą visose srityse; 2. Pripažinti visas žmogaus teises visiems negalią turintiems, atšaukiant neveiksnumo institutą ir sukuriant pagalbos priimant sprendimus mechanizmus (Konvencijos 12 str.); 3. Užtikrinti lygias teises su kitais siekti išsilavinimo diskriminacines švietimo įstatymo normas (Švietimo įstatymo 29.10 str.) pakeičiant įtraukaus ugdymo priemonėmis (Konvencijos 24 str.); 4. Skatinti neįgaliųjų įdarbinimą ir darbą kartu su visais žmonėmis, kuriant įtraukios atviros darbo rinkos įstatymines prielaidas ir konkrečias priemones (Konvencijos 5.4. ir 27 str.); 5. Užtikrinti teisę siekti tinkamos kvalifikacijos, dirbti, gauti kvalifikaciją atitinkantį darbo užmokestį ir pagalbą pritaikant darbo vietą atviroje darbo rinkoje pagal negalios poreikius (Konvencijos 27 str.); 6. Pripažinti neįgaliųjų teisę gyventi bendruomenėje savarankiškai, užtikrinant teisę į asmeninį asistentą, galimybę rinktis gyvenamą vietą ir reikiamas paslaugas (Konvencijos 19 str.); 7. Užtikrinti moterų lytines ir reprodukcines teises įskaitant teisę į kokybiškas ir prieinamas sveikatos paslaugas (Konvencijos 25 str.). MES, PASIRAŠĘ IR TEIKIANTYS PETICIJĄ SMERKIAME LIETUVOS NESUGEBĖJIMĄ ĮGYVENDINTI JT NEĮGALIŲJŲ TEISIŲ KONVENCIJOS NUOSTATAS, KURIOS RATIFIKUOTOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIME 2010 METAIS. [email protected]

Peticija dėl neatidėliotinos apkaltos Daliai Grybauskaitei : dėl vaikų grobimo įstatymo, milijardinės “Independence“ aferos, sužlugdytos Garliavos pedofilijos ir nužudymų bylos, „Snoro“ banko turto užgrobimo, nežabotos korupcijos teismuose ir prokuratūro (81)

Aurimas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimui

Peticija dėl neatidėliotinos apkaltos Daliai Grybauskaitei : dėl vaikų grobimo įstatymo, milijardinės “Independence“ aferos, sužlugdytos Garliavos pedofilijos ir nužudymų bylos, „Snoro“ banko turto užgrobimo, nežabotos korupcijos teismuose ir prokuratūroje Aurimas Drižius Nors iki Dalios Grybauskaitės apgailėtinos kadencijos pabaigos lieka kiek daugiau nei penki mėnesiai, tačiau kasdien aiškėjantys stulbinantys „ekscelencijos“ nusikaltimai Lietuvos Respublikai reikalauja neatidėliotinos prezidentės apkaltos. Pagrindiniai punktai, kodėl Dalia Grybauskaitė turi būti nedelsiant pašalinta iš prezidento pareigų: 1. Dalia Grybauskaitė dar 2017 m. sausio 9 d. pateikė Seimui Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo pakeitimo įstatymą, kuriame numatė, kas tai yra smurtas prieš vaiką : "Smurtas prieš vaiką – veikimu ar neveikimu vaikui daromas tiesioginis ar netiesioginis tyčinis fizinis, psichologinis, seksualinis poveikis, garbės ir orumo nepaisymas ar nepriežiūra, dėl kurių vaikas patiria žalą ar pavojų gyvybei, sveikatai, raidai“. Pagal šį Dalios Grybauskaitės sugalvotą naują formuluotę (smurtu prieš vaiką laikomas ir "psichologinis poveikis") vaikus galima atimti iš absoliučiai visų Lietuvos šeimų - nes mamos kasdien sako savo vaikams : "nusiplauk rankas", 'ateik valgyti", "eik miegoti" ir taip daro vaikas psichologinį poveikį, pagal Dalią Grybauskaitę, smurtauja prieš vaikus. Įsigaliojus šiam įstatymui, iš Lietuvos šeimų, neoficialiais duomenimis, per kelis mėnesius buvo atimta virš 1000 vaikų – absoliučioje daugumoje atvejų visiškai be jokio pagrindo ar priežasties. Koks šių atimtų vaikų likimas – nežinoma, tačiau aišku, kad įstatymo autorės tikslas – griauti Lietuvos valstybę iš vidaus, griaunant šeimas, atiminėjant vaikus sunaikinti paskutines žmonių viltis, kad šioje šalyje dar įmanoma gyventi. 2. Įgyvendinta milijardinė vadinamoji „Independence“ afera. Nors su kaimynine Latvija ir Estija dar 2009 m. buvo sutarta, kad regioninis suskystintų gamtinių dujų terminalas bus statomas Rygoje, o elektros kabelis į Švediją tiesiamas per Klaipėdą, tačiau Dalios Grybauskaitės iniciatyva 2012 m. buvo labai staiga pradėtas statyti „SGD terminalas Klaipėdoje. Galiausiai paskelbtas konkursas SGD laivo pirkimui, tačiau vietoj pirkimo tas laivas buvo išsinuomotas dešimčiai metų, mokant kasdien po 165,55 tūkst. Eurų. Pagal 2012 metų kovą pasirašytą sutartį su „Hoegh LNG“ Lietuva už SGD laivo nuomą per dieną moka apie 168,55 tūkst. eurų, per metus – 61,446 mln. eurų, o per 10 metų sumokės apie 614,465 mln. eurų. Nors pačios SGD laivo kaina – tik apie 250 mln. dolerių, tačiau Dalios Grybauskaitės iniciatyva buvo pasirašyta nuomos sutartis didžiuliam laivui, kurio pajėgumų Lietuvos rinkai tikrai per daug. Kadangi Latvija ir Estija atsisakė pirkti dujas iš „Independence“, visos šios aferos išlaidos buvo padalintos Lietuvos vartotojams, pavadinant šios aferos kaštus „saugumo dedamąja“. Išlaidos „Independence“ yra įtrauktos į elektros ir šilumos kainą vartotojams, didžiausią naštą už SGD terminalo išlaikymą užkrauta AB „Achemai“, kuri neatlaiko šios naštos ir skelbia apie ketinimus nutraukti veiklą, palikdama be darbo 4,5 tūkst. Įmonės darbuotojų, o kartu – bado mirčiai ir visą Jonavos miestą. Vietoj to, kad nedelsiant nutraukti sutartį dėl „Independence“ nuomos kaip visiškai nusikalstamos, „valstiečių“ dominuojamas Seimas ketina skolintis dar 300 mln. eurų tam, kad išpirkti SGD laivą. Primename, kad apgauti latviai ir estai užblokavo Lietuvos bandymus paversti „Independence“ regioniniu projektu ir gauti ES paramą – vietoj to kaimyninės šalis nutarė tiesti dujotiekį į Suomiją, kuriam gavo ES paramą. Tai paskutinis vinis į „Independence“ karstą. Viso ši afera Lietuvos žmonėms kainuos daugiau nei milijardą eurų – afera pridengta jau seniai girdėtu lozungu „rusai puola“ ir „energetinė nepriklausomybė“ 3. Kruvinoji Garliavos pedofilijos byla. Kai Kauno apygardos teismo teisėja Neringa Venckienė ir jos brolis pradėjo kovą dėl prievartautos Deimantės Kedytės, niekas nesitikėjo, kad ši istorija sukels tiek daug skausmo ir apnuogins visą Lietuvos „teisinę sistemą“. Primename, kad iki šiol neišaiškinta, kas nužudė Drąsių Kedį, Joną Furmanavičių, Andrių Ūsą, Violetą Naruševičienę ir dar daug atsitiktinių žmonių, šios istorijos liudininkų. Prokuratūros pasakos apie tai, kad D.Kedys „užspringo žolės lapu“, o A.Ūsas „paskendo baloje“ kelia tik šypseną – akivaizdu, kad prokuratūra dalyvauja šiuose nusikaltimuose. Nors net keturios psichologinės ekspertizės patvirtino, kad mergaitė nemeluoja pasakodama apie prievartavimus, tačiau galiausiai buvo apkaltintos šios istorijos aukos. N.Venckienė jau metai laikoma Čikagos kalėjime, apkaltinus ją nebūtais nusikaltimais – tai, ko vertas lietuviškas „teismas“, dar kartą įrodė Vilniaus apygardos teismas, nuteisęs mergaitę močiutę už anūkės „lytinį priekabiavimą“. Tai, kad močiutė „lytiškai priekabiautų“ prie savo mylimos anūkės – dar negirdėtas dalykas, tokiems kaltinimams pritrūko fantazijos net Stalino NKVDistai. Tačiau Lietuvos teismas vykdo tautos genocidą ir daro tai pagal Dalios Grybauskaitės nurodymą. Kuo čia dėta prezidentė? Atsakau – net generalinis prokuroras A.Valantinas tik po susitikimo su prezidente paskelbė, kad A.Ūsas bus apkaltintas „priekabiavimu“. T.y. toks sprendimas buvo priimtas ne savarankiškai prokuroro, tačiau pokalbyje su prezidente, ir paskelbtas tik po D.Grybauskaitės pritarimo. Tai, kad prezidentūros patarėjai skambinėjo Vilniaus savivaldybės vaikų teisių apsaugos tarnybai ir reikalavo, kad N.Venckienė būtų nušalinta nuo atstovavimo Deimantei Kedytei, patvirtino ir tuometis Vilniaus meras Artūras Zuokas. 4. „Snoro“ ir Ūkio bankų užgrobimai. Tai itin brangiai Lietuvos valstybei kainavusi bankų užgrobimo operacija – puikiai veikiantis „Snoras“ buvo užgrobtas, jam paskelbtas bankrotas, o 8 mlrd. Litų vertės banko turtas pagrobtas ir pasidalintas banko administratorių, darant itin sunkius nusikaltimus – kur tie milijardai iškeliavo – atsakymą geriausiai žino ta pati Dalia Grybauskaitė, kurios kabinete ir buvo suplanuotas banko užgrobimas. Kaip žinia, Seimas bandė ištirti „Snoro“ užgrobimą, ir patvirtino laikinosios komisijos išvadą, kad „Lietuvos bankas nepateikė jokių įrodymų, kad „Snorui“ buvo nustatytas kapitalo trūkumas“. Banko savininkai pabėgo, ir neaišku, kuo baigsis jų pastangos bylinėtis su Lietuva dėl žalos atlyginimo – bet kuriuo atveju, nuostoliai Lietuvos biudžetui milijardiniai, kadangi išgrobstyto banko įsipareigojimus vėl padengė Lietuvos biudžetas skolintais pinigais. 5. Visiškai korumpuota teismų ir prokuratūros sistema. Tai, kad Lietuvoje neliko savarankiškai veikiančių nepriklausomų teismų ir prokuratūros, parodo ir jau paminėtos istorijos. Tačiau prezidentės patarėjos Daivos Ulbinaitės valstybės paslapties nutekinimo byla įrodė, kad teismai visiškai priklausomi nuo prezidentės. Nors teismui buvo pateikti net vaizdo įrašai, kaip D.Ulbinaitė kopijuoja valstybės paslaptį, vėliau skambina žurnalistei, prašo ją atvykti, susitinka ir perduoda jai minėtą dokumentą – po šio įvykio spauda paviešino minėtą valstybės paslaptį – visa Lietuvos „teisų“ sistema, įskaitant ir Aukščiausiąjį teismą – nusprendė, kad minėti įrodymai „nieko neįrodo“. Visi šie neišaiškinti nusikaltimai ir aferos yra didžiulės kraujuojančios žaizdos Lietuvos gyvenime, ir bet kokie „valstiečių“ bandymai tas žaizdas pagydyti PVM lengvatomis malkomis atrodo komiškai. Neišsprendus šių problemų – mafijai, o ne įstatymui tarnaujančių teismų ir prokuratūros sistemos išvalymo, patraukiant nusikaltėlius atsakomybėn, neįmanomi jokie žingsniai į priekį. Tačiau tam, kad sustabdyti šiuos nusikaltimus, būtina kuo skubiau skelbti apkaltą Daliai Grybauskaitei. Nes aišku, kad per likusį kadencijos laiką ji bandys paslėpti šių nusikaltimų galus, palikti aukštuose pareigose jai ištikimus žmones. Neatidėliotina apkalta Daliai Grybauskaitei – būtina sąlyga Lietuvai išsivaduojant iš šio mafijinio režimo. Aurimas Drižius „Laisvo laikraščio“ redaktorius