Prašome pradėti tyrimą dėl karių mirčių Rukloje (8)

Gilmantas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentei Daliai Grybauskaitei, Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Krašto apsaugos ministerijai

Lietuvos Respublikos Prezidentei Daliai Grybauskaitei Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos Respublikos Vyriausybei Krašto apsaugos ministerijai PETICIJA Mes, žemiau pasirašiusieji, prašome karinės ir civilinės valdžios pradėti tyrimą dėl Lietuvos ir Kroatijos karių mirčių Rukloje ir nubausti kaltuosius! Šių metų gruodžio 12 d. NATO priešakinių pajėgų batalione, dislokuotame Rukloje, po pietų mirė Kroatijos karys. 2016 m. gegužės 16 d. Rukloje nuo ūmaus infekcinio susirgimo mirė nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos Lietuvos karys jaunesnysis eilinis Martynas Jurkus. Pastaruoju metu abu kariai nusiskundimų sveikata neturėjo. Manoma, kad sveikatos pablogėjimą sukėlė maistas valgykloje. Jau daug mirčių taikos metu kariuomenėje. Ar karinė valdžia bando kažką nuslėpti? Kenčia visų pirma tėvai, kurie atidavė savo vaikus ginti Tėvynę! Reikalaujame: 1. Įsileisti nepriklausomus prokuratūros ekspertus pradėti nepriklausomą tyrimą! Neaiškios mirtys - visi kratosi atsakomybės. 2. Informuoti, kiek dar nepaskelbtų apsinuodijimų maistu atvejų registruoti kariomenėje? 3. Paaiškinti, kodėl kariomenėje daug sužeidimų per pratybas? Kariai neturi praktinių įgudžių naudotis darbo įrankiais, ginklais. 4. Suteikti visiems kariams aukščiausio lygio sveikatos priežiūros paslaugas. Prašome informuoti visuomenę! Mylėkit artimus ir Tėvynę! Kviečiu pasirašyti šią peticiją ir išplatinti ją visiems.

Dėl Vaisiaus alkoholinio sindromo prevencijos (1)

VšĮ. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentei, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijai, Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komitetui

Vaisiaus alkoholinio sindromo prevencijai visuomenėje nėra skiriamas pakankamas dėmesys, nors tai ne tik medicininė, bet ir didžiulė socialinė problema, nulemianti vaiko ir šeimos ateitį bei gerovę. 1973 metais Vašingtono universiteto (JAV) mokslininkai embriono ir vaisiaus pažeidimus dėl alkoholio poveikio įvardijo Vaisiaus alkoholiniu sindromu (VAS). Iš visų nėštumo metu vartojamų psichoaktyvių medžiagų alkoholis yra labiausiai paplitęs ir turi didžiausią medicininę reikšmę. Alkoholio vartojimas nėštumo metu yra dažniausia apsigimimų, vystymosi, augimo ir elgesio sutrikimų priežastis. Tyrimai rodo, kad Lietuvoje net apie 20 proc. reprodukcinio amžiaus moterų vartoja alkoholį. 1987 metais JAV mokslininkai įrodė, kad moteriai nėštumo laikotarpiu pavojingas bet koks alkoholio kiekis. Lemiamą poveikį kūdikiui turi ne tik kasdien išgerto alkoholio kiekis, bet ir skirtinga individuali vaiko ir motinos tolerancija alkoholiui. Net santykinai maži alkoholio kiekiai gali sukelti vaisiui neurologinius pakenkimus. Pavojingiausias laikotarpis dėl VAS atsiradimo yra 3-10 nėštumo savaitės po pastojimo. Dėl sudėtingos šio sindromo diagnostikos bei nereglamentuotos registravimo sistemos daugelyje šalių nėra žinomas tikslus šio sindromo paplitimas, tačiau manoma, jog jis svyruojai nuo 1 iki 90 atvejų 1000 gimdymų įvairiose šalyse. Per metus Lietuvoje gimsta iki 1,5 tūkstančio mažylių, turinčių Vaisiaus alkoholinio sindromo sukeltų sutrikimų. Apsaugoti kūdikį galima vieninteliu būdu - nevartojant alkoholio nėštumo metu. Mes, žemiau pasirašiusieji, kreipiamės su prašymu, kad kuo greičiau būtų priimti sprendimai: 1) Paskatinantys visuomenę aktyviau domėtis alkoholio poveikiu vaisiui nėštumo metu; 2) Įgalinantys medikus ir visuomenės sveikatos specialistus aktyviau prisidėti prie visuomenės švietimo apie Vaisiaus alkoholinį sindromą; 3) Įpareigojantys alkoholio gamintojus tinkamai informuoti vartotojus apie jų gaminamų produktų keliamą pavojų vaisiaus sveikatai (nurodant ant alkoholio etikečių, kad nerekomenduojama alkoholio vartoti nėštumo metu, kad alkoholis galipakenkti vaisiaus vystymuisi ir pan.).

PAPILDOMA IR ALTERNATYVI MEDICINA NEGALI TAPTI BIUROKRATŲ TARNAITE! (146)

PAPILDOMOS. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentei, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijai, Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komitetui

Mes, žemiau pasirašiusieji papildomos ir alternatyvios medicinos praktikai, specialistai, ekspertai, mėgėjai ir vartotojai, kreipiamės ir reiškiame didelį susirūpinimą dėl LR Sveikatos apsaugos ministerijos parengto Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo projekto. Esame susirūpinę, jog įstatymo projektas nesiremia gerąja užsienio valstybių (pavyzdžiui, Vokietijos) praktika, papildomoji ir alternatyvioji medicina statoma į šiuolaikinės medicinos nepilnaverčio pakaitalo poziciją. Tokia nuostata radikaliai prieštarauja moderniai sveikatinimo koncepcijai, jog medikamentinis, invazinis ir kiti šiuolaikinės medicinos gydymo būdai turi būti naudojami lygiaverčiai su alternatyviais metodais, patikrintais laiko ir tradicijų. Reiškiame griežtą nepritarimą parengto projekto visumai ir atskiroms nuostatoms: 1. Prieštaraujame siūlymui nustatyti privalomą biurokratinę leidimų ir/ar licencijų tvarką, kuri apribotų visuomenės galimybes gilintis į papildomos ir alternatyviosios medicinos sritis, sukurtų „įėjimo“ barjerus, reikalautų formalių biurokratinių procedūrų ir panaikintų visuomenės galimybę sąmoningai rinktis; 2. Reikalaujame, jog papildomos ir alternatyviosios medicinos reglamentavimas remtųsi savireguliacijos principais – tai yra, nepriklausomos nevyriausybinės organizacijos turi pačios rūpintis sektoriaus plėtra, kokybės užtikrinimu ir spręsti atvejus, kai atskiri subjektai nesilaiko gerosios praktikos rekomendacijų, tačiau tokia tvarka jokiu būdu negali būti pavaldi tiesioginį interesų konfliktą turintiems šiuolaikinės medicinos atstovams (ir todėl – de facto neobjektyviems ar net korumpuotiems) ar nuo jų priklausantiems biurokratams; 3. Valstybės atskyrimo ir religijos laisvės principus šiurkščiai pažeidžia pagal projektą prie licencijuojamųjų priskirta sveikatos rekreacija, kuri projekto 2 str. 12 d. apibrėžiama kaip „sveikatos priežiūros veikla, skirta žmogaus fizinei sveikatai stiprinti ir dvasinei gerovei puoselėti“. Taip būtų įvestas reikalavimas licencijuoti visas dvasines praktikas, kurios puoselėja dvasinę žmogaus gerovę, pavyzdžiui, krikščionybę (maldos), kitų religijų (induizmo, islamo, budizmo ir kt.) dvasines praktikas (mantros, meditacijos ir kt). 4. Biurokratai negali uždrausti papildomąją ir alternatyviąją mediciną praktikuoti ir gydytojo licencijos neturintiems asmenims. Tai būtų ne tik teisinių principų pažeidimas, bet ir faktinis tyčiojimasis iš Lietuvos tradicijų, kai įvairių profesijų (ar net jokio išsilavinimo neturintys) asmenys, sukaupę savo gyvenimišką ar perėmę protėvių patirtį padeda daugeliui savo aplinkos žmonių. Todėl projekto 4 str. 2 d. reikalavimas, kad galiojantį pažymėjimą turintis fizinis asmuo papildomos ir alternatyvios medicinos sveikatos priežiūra gali verstis tik licencijuotoje papildomos ir alternatyvios medicinos sveikatos priežiūros įstaigoje ne tik riboja Lietuvos visuomenės galimybę rinktis ir naudotis istoriškai susiklosčiusia praktika, bet ir riboja privačios iniciatyvos, individualios veiklos laisvę, žlugdo smulkųjį verslą, riboja jo plėtrą, mažina įplaukas į valstybės biudžetą. Dar svarbiau, jog projekto 5 str. 5 d. 1, 2 ir 3 punktų formuluotės reiškia, jog iš tokias paslaugas teikiančių asmenų reikalaujama aukštojo mokslo diplomo, kas vėlgi yra perteklinis ir nebūtinas reikalavimas, ką savo sėkmingu darbu patvirtina šimtai sėkmingai dirbančių asmenų, žinias ir patirtį sukaupusių kitais būdais, nei aukštoji mokykla. 5. Projekte siūloma sudaryti kolegialią instituciją – Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros plėtros komitetą, į kurios sudėtį įeina (ir absoliučią sprendimų daugumą lemia) tik valstybės institucijų atstovai. Tokiu būdu vėl šiurkščiai pažeidžiamas savireguliacijos principas ir formuojama situacija, kai papildomos ir alternatyvios medicinos veiklos kontrolę formuos ir vykdys pati Sveikatos apsaugos ministerija ir dar kelių biurokratinių institucijų suformuota komanda, neturinti jokių sąsajų su sektoriaus specialistais, ekspertais ir praktikais. Kreipiamės į Jus – valstybės vadovus ir tautos atstovus – reiškiame griežtą protestą ir prašome atsakingai įvertinti bei atmesti tokių nepamatuotų sprendimų siūlymus, o tokių projektų rengėjus – įvertinti už tokius „nuopelnus“. Pritariu ir palaikau 2016 m. birželio 30 d. rezoliuciją „Papildoma ir alternatyvi medicina negali tapti biurokratų tarnaite!“

VRM ministras S.Skvernelis po atsistatydinimo turi tapti ŠMM ministru

E.M.. Adresuota: Lietuvos Respublikos vyriausybei

Po to kai buvo paskelbta informacija, kad VRM ministras p. S.Skvernelis atsistatydina iš ministro pareigų, siūlome atstatydinti ŠMM ministrę p. A.Pitrėnienę, o į jos kėdę pasodinti p. S.Skvernelį. Gal tada pradės judėti Lietuvos švietimo reikalai į gerąją pusę taip, kaip pajudėjo policijos reikalai, tapus p. S.Skverneliui ministru.

Neleiskime sunaikinti Žalgirio" stadiono. Privalome legendą išsaugoti ateities kartoms (99)

Drąsuolė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos Prezidentei, Lietuvos Respublikos Seimui (Ypač futbolo gelbėjimo grupei), Vilniaus miesto savivaldybei, Futbolo federacijai, Ponui Arvydui Avul

Mes, Lietuvos futbolo gerbėjai, Lietuvos Respublikos piliečiai, esame pasipiktinę dėl ketinimo sunaikinti "Žalgirio" stadioną. Kodėl, nusikalstamai, nebeliko reikalavimo minimame sklype išsaugoti stadioną?! Kas leido keisti paskirtį ?! ŽALGIRIS - tai musų istorijos dalis, kurią privalome išsaugoti. Vilniaus “Žalgirio” stadionas buvo Lietuvos pasididžiavimas ir tarybiniais laikais ir pirmais nepriklausomybės metais. Tai vienas iš nepriklausomybės šauklių, dauguma patriotinių judėjimų vienaip ar kitaip būdavo persipynę su futbolu. Čia prasidėjo „dainuojamoji revoliucija“, padėjusi Lietuvai atgauti nepriklausomybę. Kiek daug gražių futbolo kovų ir pergalių jis matė, kiek gražių dainų švenčių. Deja Lietuvoje, nėra valstybinio požiūrio į stadionus, vis kuriami projektai ir tik plaunami mokesčių mokėtojų pinigai, o ne rimtai statoma. Kiek sukišta i tuos griaučius, kur prie Akropolio, pilnai būtų užtekę renovuoti "Žalgirio" stadioną. 100 milijonų litų iš kurių 60 milijonų, kaip nustatė Valstybės kontrolė, dingo nežinia kur. Kodėl kažkokie laikinai į valdžią pasodinti biurokratai turi įgaliojimus savavališkai parceliuoti visuomeninės paskirties objektus, neatsiklausus visuomenės sutikimo? Kodėl lengva ranka dovanoja “vargšams” legendinį "Žalgirio" stadioną, kad jį sunaikintų?! Nuo "Žalgirio" naikinimo prasidėjo ir Lietuvos futbolo naikinimas ir toliau tęsiasi. Nelieka dvasios, nelieka nieko švento, garbingo ... Kaip negėda, kad esam vieninteliai Europoje neturintys normalaus stadiono. Kiek gali iš mūsų šaipytis kitos šalys. Kokį įvaizdį kuriame apie Lietuvą. Čia stadiono vieta, gera aura, šlovinga istorija, čia buvo mūsų mylimas "Žalgirio" stadionas ir privalo likti, o namams, biurams užteks vietos ir kitose Vilniaus vietose. Todėl mes, pasirašiusieji raginame visus susitelkti ir ne griauti, o atstatyti brangų "Žalgirio" stadioną. Linkim, kad dievas apšviestų jūsų protą ir širdį. Ir tikime, kad "Žalgirio" stadionas gyvuos per amžius.

Nepritariame naujai rengiamam Tarybos sprendimui dėl bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos plano 2014-2015 metams patvirtinimo (42)

Tomas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijai, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariams

Vilniaus miesto taryba, likus metams iki Vilniaus mokyklų tinklo pertvarkos pabaigos, vėl rengia, svarsto ir ruošiasi tvirtinti naują bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planą 2014-2015 metams. Tai daroma neatlikus ankstesnių planų įvertinimo, o tai yra numatyta Tarybos sprendimuose ( https://www.vilnius.lt/vaktai2011/Defaultlite.aspx?Id=3&DocId=30206365), neatsiklausus visų bendrojo ugdymo mokyklų bendruomenių nuomonės apie būtinybę rengti naują tinklo pertvarkos planą. Naujame plane, nepaisant iki šiol pertvarkytų mokyklų bendruomenių, kurios vykdo valstybinę švietimo politiką nuomonės, vėl kaitaliojamas bendrojo ugdymo mokyklų tipų išdėstymas Vilniaus mieste. Siekis optimizuoti mokyklas tampa niekinis, nes sudaromos prielaidos vienas mokyklas laikyti pustuštes, o kitas perpildytas. Darbo grupėje, kuri rengė plano projektą, nebuvo mokyklų bendruomenių atstovų: nei mokinių, nei tėvų, nei mokytojų, nei direktorių ( https://www.vilnius.lt/index.php?1243390490 ). Susidaro nuomonė, kad valstybinę švietimo politiką laiku įgyvendinusios mokyklos apsikvailino prieš tas, kurios šiai politikai priešinosi ir tebesipriešina. Skaudžiausia yra tai, kad šių mokyklų bendruomenėms bloginamos mokyklų komplektavimo sąlygos, nesudaromos lygios galimybės visiems vaikams mokytis normaliose patalpose. Taip pat kyla pagrįstas klausimas, kodėl nebuvo paklausta mokyklų bendruomenių dėl naujai dėliojamo mokyklų tinklo ir iki šiol pertvarkoje nedalyvavusių mokyklų tipų nustatymo. Nesilaikant nuoseklumo formuojant Vilniaus bendrojo ugdymo mokyklų tinklą, leidžiant rastis neegzistuojantiems (ilgosioms gimnazijoms mieste) mokyklų tipams, nesudaromos prielaidos lygiaverčiai persiskirstyti mokinių skaičiui tarp mokyklų, kai kurioms mokykloms sudaromos išskirtinės sąlygos. Likus metams iki tinklo pertvarkos, rengiamas naujas Vilniaus miesto mokyklų tinklo pertvarkos planas negali būti tvirtinamas, nes neatitinka viso miesto švietimo bendruomenės interesų, nes blogina visų miesto vaikų ugdymo sąlygas, o tai prieštarauja plano iškeltiems tikslams ir uždaviniams. Mes taip pat manome, kad privalo būti užbaigtas bendrojo ugdymo mokyklų tinklo reforma iki 2015 m. bei nebeturėtų būti kaitaliojami su tai susiję teisės aktai (LRV nutarimas dėl tinklo taisyklių kūrimo, Švietimo įstatymo pakeitimas dėl mokyklų tipo ir pan.). Mokyklų tinklo pertvarkos pabaiga jau buvo nukelta iš 2012 į 2015 metus. Aktų kaitaliojimas žlugdo švietimo bendruomenės pasitikėjimą švietimo sėkme, supriešina mokyklų bendruomenes ir neleidžia susikoncentruoti ties sėkmingu vaikų ugdymu. SPRENDIMO PROJEKTAS, KURIAM NEPRITARIAME: [url=https://www.vilnius.lt/vaktai2011/Defaultlite.aspx?Id=3&DocId=30237060]https://www.vilnius.lt/vaktai2011/Defaultlite.aspx?Id=3&DocId=30237060[/url]

DĖL BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS (55)

Dalius. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybei

PETICIJA DĖL BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2012 m. vasario 27 d. Naujamiestis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 patvirtintos „Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklės“ ( Žin., 2011.06.30, Nr.: 79-3869) ir Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-2549 patvirtinti „Vidurinių ugdymo programų akreditacijos kriterijai ir jos vykdymo tvarkos aprašas“ ( Žin., 2012, Nr.: 2-59) užkerta galimybę nuo 2015 m. rugsėjo 1 d. Lietuvos rajonų mokykloms, turinčioms vieną vienuoliktą klasę, teikti akredituotą vidurinio ugdymo programą. Vykdant savivaldybėse bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planą, vidurinės mokyklos, turinčios po vieną vienuoliktą klasę, tampa pagrindinėmis arba progimnazijomis. Panevėžio r. Naujamiesčio vidurinei ir daugeliui kitų Lietuvos kaimo mokyklų planuojamas pagrindinės mokyklos likimas. Mokykla, priverstinai, vadovaujantis vien ekonominiais skaičiavimais, tikintis valstybės ekonominę naštą perkelti ant tėvų pečių (kodėl viena 11 klasė blogiau už dvi?), verčiama tapti pagrindine. Mokiniams siūloma vykti į miesto gimnazijas, esančias nuo gyvenamosios vietos 18-25 ir daugiau kilometrų. Tokie mokyklų pertvarkos žingsniai: 1. Atima iš dalies mokinių, gyvenančių atokiuose kaimuose, galimybę tęsti vidurinio ugdymo programą. Tai pažeidžiamos vaiko, kaip asmens, teisės. Be to, didina važinėjančiųjų mokytis į miestą (ir negalinčių dėl finansinio nepritekliaus vykti į miestą tęsti mokymosi) kaime gyvenančių mokinių socialinę atskirtį. 2. Didina važinėjančių į miestą mokinių fizinį ir psichologinį krūvį - tai gali sukelti įvairius fizinės ir psichinės sveikatos sutrikimus (stresą, depresiją, fizinį išsekimą ir t.t.) Tai patvirtina 2005 m. atliktas ŠMM užsakytas ir KTU bei ŠU atliktas „Mokyklų tinklo pertvarkos socialinio poveikio tyrimas“ (http://www.smm.lt/svietimo_bukle/docs/tyrimai/Mokyklu%20tinklo%20pertvarka%202005.pdf). 3. Padidina važinėjančių mokinių nesaugumą. Vaikai vien kelionei į mokyklą ir atgal papildomai privalės skirti po 4-5 valandas. 4. Pažeidžiami visos bendruomenės (mokinių, tėvų, mokytojų, kitų mokyklos darbuotojų) teisėti lūkesčiai. Tuo metu, kai ES paramos ir LRV fondais remiama kaimo plėtra ir investuojama į kaimo bendruomenių vystymąsi, mokyklų pertvarka kryptingai naikina kaimo bendruomenes ir ardo bendruomeniškumo ugdymą. Panevėžio r. Naujamiesčio mokyklos bendruomenė ir Naujamiesčio piliečių draugija nepritaria Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkai ir reikalauja, kad būtų persvarstyta ir pakeista įstatymų nuostata, neleidžianti kaimo vietovių vidurinėms mokykloms, turinčioms po vieną vienuoliktą klasę (15–20 mokinių skaičiumi), akredituoti vidurinio ugdymo programą. Panevėžio rajono Naujamiesčio piliečių draugijos pirmininkas Dalius Dirsė

Brangesniems nei Švedijoje vaistams, - NE. (6)

A.Zakarauskas. Adresuota: Prezidentei; Lietuvos Respublikos Vyriausybei; Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai; Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai

Mes, žemiau pasirašę Lietuvos piliečiai, pacientai, teikiame šį viešą kreipimąsi ir reikalaujame sąžiningumo, teisingumo, protingumo bei padorumo principų užtikrinimo Lietuvos valstybėje. Ne kartą buvo kalbėta apie tai, kad Lietuvos sveikatos sistema turi būti efektyvi ir naudinga pacientui, turėtų tarnauti JO labui ir būti jam artima. Vienas iš svarbiausių sveikatos apsaugos sistemos reformos, kurią Sveikatos apsaugos ministerija beveik be sustojimo vykdo paskutiniu metu, tikslų, be kurio įgyvendinimo nebus pasiekta ilgalaikė reformos sėkmė, yra sistemos skaidrumas, atvirumas, sąžiningumas ir gyvybingumas, kuris užtikrinamas objektyviais ir finansiškai pamatuotais sprendimais. Deja, Lietuva negali pasigirti nesibaigiančiu biudžetu sveikatos priežiūros paslaugų ir vaistų kompensavimui, todėl visiems skiriamos lėšos proporcingai ir atsakingai. Esame sunerimę dėl informacijos, šią savaitę paskelbtos Lietuvos spaudoje bei interneto svetainėse dėl galimos korupcijos apraiškų, priimant sprendimą dėl vaisto pavadinimu Lucentis pirkimo iš valstybės biudžeto lėšų brangiau nei vaistas parduodamas Švedijoje. Kaip sakė ankstesnis Lietuvos Prezidentas, gerbiamasis ponas Valdas Adamkus, „visuomenė kritiškai vertina sveikatos apsaugą ir būtent ją laiko labiausiai korumpuota sistema. Turime suvokti, jog tik gydymo įstaigų konkurencija paskatintų siekti, kad teikiamos paslaugos labiau atitiktų piliečių poreikius“. Šis pasisakymas atspindi daugumos Lietuvos pacientų požiūrį. Viliamės, kad šį požiūrį pavyktų keisti ir kad atsakingi valstybės politikai ir pareigūnai nepasiduos farmacinės kompanijos Novartis bei jos proteguojamos organizacijos įtaigai. Tiek mes patys, tiek mūsų artimieji, serga įvairiomis ligomis, todėl vienos pacientų grupės išskyrimas iš visų pacientų būtų akivaizdi kitų žmonių diskriminacija, kurią draudžia įvairios tarptautinės sutartys (Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvencija, Europos psichikos sveikatos apsaugos deklaracija), Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos įstatymai ir pačios sveikatos apsaugos ministerijos išleisti dokumentai ir įsakymai). Sveikatos apsaugos ministro patarėjas p. Marcinkevičius ne kartą kalbėjo per televiziją, radiją, pasisakė spaudoje, kad pacientas turi teisę rinktis objektyvų ir jam tinkamą gydymą, tikėtis gydytojo patarimo, rekomendacijos ir jo teisių apsaugos. Norėtumėme tikėti, kad šie žodžiai turi realų pagrindą. Gerbiamoji Prezidente, gerbdami Jus, kaip atsakingą ir stiprią Šalies vadovę, prašome Jūsų kontroliuoti, kad visi sprendimai, susiję su pacientų teisių apsauga būtų priimami skaidriai ir motyvuotai. Gerbiamasis Ministre Pirmininke, prašome Jūsų kaip Vyriausybės vadovą pavesti sveikatos apsaugos ministerijai viešai paaiškinti visuomenei dėl vaisto Lucentis pirkimo ir sudaryti sąlygas ministerijai priimti nepriklausomą sprendimą nuo Seimo narių, farmacinių kompanijų bei tariamų pacientų teisių gynimo organizacijų. Gerbiamasis Sveikatos apsaugos ministre, tikimės, kad Jūsų vadovaujama ministerija laikysis įstatymų ir įrodys savo darbais, jog Jūsų patarėjo žodžiai yra tiesos atspindys. Gerbiamasis Teisingumo ministre, maloniai prašome Jūsų prižiūrėti šią problemą, kad priimami sprendimai būtų valstybiškai pagrįsti, priimti laikantis teisės aktų, teisėti ir teisingi visų Lietuvos pacientų atžvilgiu. Dėkojome už Jūsų, pastangas ir dėmesį Lietuvos pacientams. Tikimės, kad mūsų rūpestis bus suprastas.

Dėl naujausių Statybos įstatymo pataisų, rengiamo Teritorijų planavimo įstatymo, architektūros politikos formavimo. (32)

M.. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentei, Lietuvos Respublikos Vyriausybei

Dėl naujausių Statybos įstatymo pataisų, rengiamo Teritorijų planavimo įstatymo, architektūros politikos formavimo. PETICIJA Mes, architektai, nuolat patys siekiame ir kitus raginame siekti kokybės kuriant aplinką. To paties tikimės ir iš valstybės institucijų. Tačiau šių metų spalio 1 d. įsigaliojusios Statybos įstatymo ir statybos reglamentų pataisos bei kuriami nauji teritorijų planavimo reguliavimo dokumentai turi esminių trūkumų ir netoleruotinų ydų: o Nemotyvuotai ištęstas statybos projektų derinimo ir leidimų statyti išdavimo terminas; o Atsisakyta "vieno langelio" principo. Statinių projektų derinimas, sugrąžintas į uždarus kabinetus, tapo neskaidrus ir sunkiai kontroliuojamas; o Pakeitimai radikalūs ir esminiai, tačiau nepasirengta jų įgyvendinimui: neveikia elektroninė "infostatybos" sistema, nebaigtos ruošti planavimo normos. Mums, architektams, akivaizdu, kad taip bloginama projektų rengimo, taip pat ir rezultatų kokybė. Kenkiama ne tik projektavimo paslaugų teikėjams, smulkiajam statybos sektoriui, bet ir aplinkos įvairovei bei kokybei, ribojamos prigimtinės ir konstitucinės žmogaus teisės, ūkinės veiklos laisvės. Be to, neprognozuojamai ištęsus statybos leidimų išdavimo terminus, bus prarandamos ir Europos fondų lėšos, skirtos įgyvendinti griežtais reikalavimais apibrėžtus įvairaus lygio projektus. Kuriami teisiniai mechanizmai yra netinkamo ir nepakankamo valstybės institucijų tarpusavio veiklos koordinavimo ir atsiribojimo nuo architektų bendruomenės bei jos organizacijų pasekmė. Aplinkos ministerijos vaidmuo šiame procese atrodo ypač neigiamai. Pareiškiame, kad būtina: o Panaikinti ydingas Statybos įstatymo nuostatas. Įtvirtinti skaidrumo, spartos ir efektyvumo kriterijus Statybos, Teritorijų planavimo įstatymuose ir kituose projektavimo procesą reguliuojančiuose teisės dokumentuose. o Stabdyti naujo Teritorijų planavimo įstatymo įsigaliojimą, kol nebus parengti jame numatytų poįstatyminių aktų projektai. o Naujas teisines normas rengti nuosekliai ir pagrįstai, liautis be aiškaus tikslo kaitalioti taisykles, kaip pakeistos detaliųjų planų ir jų brėžinių rengimo taisyklės, liautis reguliuot pavienes smulkmenas (šrifto tipus) ir reikalaut sąvokų iš nepatvirtintų dokumentų (“planavimo normų”). Tobulinant teisės aktus, nuodugniai ruoštis jų įgyvendinimui, kartu priimti juos detalizuojančias tvarkas, normas. o Netoleruoti nekompetencijos rengiant teisės aktus, vykdant jų įgyvendinimo priežiūrą, taip pat projektuojant, planuojant. Šias veiklas turi atlikti profesionalai: architektai, dizaineriai, urbanistai, landšafto specialistai, susisiekimo sistemos specialistai ir jų nuomonė turi būti lemiama. Sprendimus architektūros ir urbanistikos klausimais turėtų priiminėt architektai ir urbanistai, kurių kvalifikacija patvirtinta atestavimo komisijose. o Užtikrinti efektyvų bendradarbiavimą ir dialogą tarp valstybės institucijų ir architektų profesinę sritį atstovaujančių asociacijų. o Valstybėje pagaliau turi būti įgyvendinama architektūros politika. Įgaliojame Lietuvos architektų sąjungą ir Lietuvos architektų rūmus mūsų vardu aktyviai siekti paminėtų tikslų. Laukiame operatyvaus valdžios institucijų atsakymo ir bendro darbo su šioms organizacijoms rezultatų.

Dėl tvarkos NDNT (13)

VALSTYBINIŲ. Adresuota: LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTUI, LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMUI, LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBEI

Po valstybinės medicininės socialinės ekspertizės komisijų (toliau - VMSEK) reorganizavimo neįgalumo ir darbingumo praradimo lygį nustato Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau - NDNT). Tačiau jų darbo nekontroliuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, todėl šiose įstaigose bujoja visiška anarchija ir nesiskaitymas su darbuotojais, kurie kreipiasi, kad būtų nustatytas dėl nelaimingo atsitikimo ar profesinės ligos prarasto darbingumo lygis (procentais). Manome, kad dėl šių įstaigų abuojumo ir netinkamo savo pareigų atlikimo nukenča ne vienas žmogus. Todėl kreipiamės į Prezidentą, Seimą, Vyriausybę reikalaudami nedelsiant patikrinti padėtį šiose įstaigose bei nedarbingumo nustatymo tvarką ir numatyti priemones, įgalinančias tinkamai atlikti darbingumo praradimo procentą ir užtikrinančias, kad būtų nepažeidžiamos žmonių teisės į tinkamą jų aptarnavimą ir elgesį. [url=http://www.peticija.lt/forumas/viewtopic.php?f=3&t=56]Peticijos aptarimas[/url]