Sugriežtinti reikalavimus kandidatams į Prezidento postą

Artūras Juško. Adresuota: LRS Seimas, visuomenė

Gegužės 12 dieną Lietuvoje vyks Prezidento rinkimai. Visame demokratiniame pasaulyje yra įprasta, jog tokiuose rinkimuose yra iškeliami keli pagrindiniai kandidatai, už kuriuos ir balsuoja liaudis. Tuo tarpu, ką mes matome Lietuvoje? Dar visai neseniai į kovą dėl ypatingo posto ketino įsitraukti net 14 dalyvių, visgi parlamentarė Aušra Maldeikienė nusprendė laiku sustoti, tuo pačiu Iš sąrašo buvo pašalinta Raimonda Daunienė. Kitais pretendentais tapo Ingrida Šimonytė, Mindaugas Puidokas, Naglis Puteikis, Saulius Skvernelis, Gitanas Nausėda, Petras Auštrevičius, Valentinas Mazuronis, Vytenis Povilas Andriukaitis, Arvydas Juozaitis, Vitas Gudiškis, Petras Gražulis, Alfonsas Butė ir Kazimieras Juraitis. Akivaizdu, jog beveik visi jų neturi jokių galimybių bent patekti į antrąjį turą ir eina turėdami savų tikslų. Pavyzdžiui, P.Gražulis akivaizdžiai stengiasi padidinti savo politinį kapitalą, nes dėl savo nuomonės "jau kreipėsi į JAV prezidentą", o šią naujieną žaibiškai pradėjo publikuoti šalies portalai. Rinkimų komisija turėtų būti gavusi žymiai griežtesnius reikalavimus, kad turėtų teisę ir net negalėtų registruoti žmogaus kaip kandidato. Nors kai kuriems tai gali atrodyti keista priežastis, bet tikriausiai kiekvienas rinkėjas sutiktų, jog kandidatai privalėtų atlikti IQ testą ir surinkti itin didelį balų skaičių. Taip pat būtų privaloma atsižvelgti į per pastarąjį dešimtmetį gautas drausmines nuobaudas, elgesį viešoje erdvėje, galų gale nustatyti bent 30 tūkst. eurų užstatą, kuris nebūtų grąžinimas, jei kandidatas vėliau nesurinktų reikalaujamų 20 tūkst. rėmėjų parašų. Prašau pasirašyti peticiją vardan cirko politikoje sumažinimo!

Portalų komentarai

Petras. Adresuota: LRS,LRT,Delfi,15 min.Alfa

Visuose žiniasklaidos portaluose reikia uždrausti bet kokius anoniminius ir registruotus komentarus,kaip padarė Estija.Čia sklinda toks purvas ir trolių pasisakymai,kad net plaukai šiaušiasi,ypač artėjant rinkimų karštligei.Nors čia pagaliau apsivalykime,kaip demokratinė visuomenė.

Gabrielius Lanzbergis turi pasitraukti iš Seimo

Tete Raimis. Adresuota: LRS

Mes, pasirašiusieji šią peticiją reikalaujame, kad Gabrielius Lanzbergis už TS-LK partijoje galimai klestinčią korupciją ir savo galimus korupcinius ryšius su koncerno MG Baltic savininkais turi pasitraukti iš Seimo.

NEPRITARIAME VAIKŲ LIGONINĖS VšĮ VUL SANTAROS KLINIKŲ FILIALO STUKTŪRINIAMS PAKEITIMAMS VAIKŲ ORTOPEDIJOS-TRAUMATOLOGIJOS CENTRE

Indrė Adinavičiūtė. Adresuota: LR Prezidentė, LR Seimas, LR sveikatos apsaugos ministras, LRS sveikatos reikalų komiteto pirmininkė, LRS socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininkė, LR lygių galimybių kontrolierė.

Nepritariame Vaiko raidos centro perkėlimui į Santaros klinikų Vaikų ligoninės Ortopedijos – traumatologijos centrą. Vaikų ortopedijos-traumatologjos centras yra vienintelis Lietuvoje, kuriame yra atliekamos sudėtingiausios stuburo patologijos - skoliozės, kifozės, spondilolistezės lūžių ir kitos operacijos. Didelė dalis ortopedijos skyriuje gulinčiųjų yra neįgalieji, su jiems paskirta slauga ar priežiūra. Šiems vaikams  yra nuolatos  būtinas slaugantysis ar jį prižiūrintis asmuo. Panaikinus didžiąją dalį skyriaus vietų, slaugančiąjam nebus užtikrintos sąlygos tinkamai pasirūpinti šiais vaikais. Tokiu būdu bus dar pabloginta neįgaliųjų, retomis, sudėtingomis ligomis sergančųjų ir juos slaugančių asmenų gyvenimo kokybė. Pooperacinis laikotarpis po sudėtingų operacijų gali trukti nuo poros savaičių iki kelių mėnesių. Jeigu skyriuje liks tik kelios lovos, planinių operacijų eilės teks laukti labai ilgai, jau nekalbant apie komplikacijų atvejus.  Augantiems vaikams su kaulų deformacijomis, patologijomis - laukimo laikas gali būti lemiamas kovoje su liga. Todėl mes esame ypatingai sunerimę dėl struktūrinių pakeitimų šiame centre. Reikalaujame: • Ir toliau užtikrinti aukščiausios kokybės gydymo paslaugas vaikams, paliekant esamas patalpas ir lovų skaičių • Nedidinti operacijų laukimo eilių dėl lovų ir palatų stokos. • Užtikrinti esamas darbo ir kompetencijos kėlimo sąlygas gydytojams ir kitiems ortopedijos-traumatologijos centre dirbantiems medicinos specialistams. • išsaugoti ilgai ir nuosekliai kurtą puikią ortopedinės pagalbos bazę Lietuvoje. Vaikų sveikata nėra pelną nešanti “prekė”! Mes, žemiau pasirašę, patvirtiname, kad remiame reikalavimą.

Užtenka tyčiotis iš ugniagesių gelbėtojų

Sunkvežimistas . Adresuota: VTEK, VRM, LRS

Mes, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui pavaldžių įstaigų darbuotojai, jų šeimų nariai bei draugai, reikalaujame teisingumo. PAGD sistemoje neturintys pažinčių pareigūnai nusipelnė tokių pačių teisių, karjeros bei aukštesnių kvalifikacinių lygių suteikimo galimybės kaip ir turintys pažintis aukštesniuose sloksniuose PAGD ar VRM ministerijoje. Užtenka tyčiotis iš komandų ugniagesių gelbėtojų ir skyrininkų, kurie sąžiningai siekia karjeros ar kvalifikacinio lygio suteikimo, bet sistemoje neturi glaudžių ryšių su aukštesniosios ir aukščiausiosios grandies valstybės tarnautojais arba su VRM A lygio darbuotojais. Tarybų laikai baigėsi, o neopotizmo reiškinys prie naujo PAGD direktoriaus Kęstučio Lukošiaus įgavo naują ir dar neregėtą pagreitį. O visa sistema, tiek atrankų į aukštesnes valstybės tarnautojo pareigas, tiek kvalifikacinių lygių suteikimo, su ją lydinčia įstatymine baze, tarnauja korumpuotiems aukšto rango valstybės tarnautojams, kuriems palikta teisė rinktis žmones vadovaujantis tik jų asmeniniais interesais, jų verslo ryšiais, simpatijomis, norais. Todėl, reikalaujame sukurti naują 2- jų etapų atrankų į aukštesnes valstybės tarnautojo pareigas sistemą, kuri būtų minimaliai priklausoma nuo žmogiškojo faktoriaus su aiškiais vertinimo kriterijais. Pavyzdžiui: 1 Etapas galėtų sudaryti 80 % konkursinio balo, tai kandidato su priskirtu unikaliu slaptu kodu kompiuterinis vertinimas, kuriame kandidatas konkursinį balą rinktų atlikdamas įvairaus pobūdžio testus sudarytus iš profesinės srities, abstrakčiojo, žodinio ir matematinio mąstymo žinių. 2 Etapas galėtų būti labiau priklausomas nuo žmogiškojo faktoriaus ir sudaryti 20 % konkursinio balo ir vadintis vertinimo etapu, kuriame būtų atliekamos papildomos, konkrečiai pareigybei priskiriamos užduotys, siekiant nustatyti kandidatų tinkamumą eiti pareigoms, vertinama darbuotojo patirtis ir kiti konkretūs faktoriai. O taip pat reikalaujame, kad nauji PAGD darbuotojai - Laimonas Tubis, Kęstutis Lukošius bei Vytas Kaziliūnas, kurie visi neaiškiomis aplinkybėmis iš verslo kompanijos - Lietuvos gaisrinės saugos asociacija - pasikeitus politinių partijų sudėčiai LR seime, vienu metu užėmė skirtingas PAGD pinigines lėšas bei procesus valdančias pareigas, kurios gali turėti įtakos jų buvusioms ir galimai jų valdomoms ir slepiamoms lobistinio pobūdžio įmonėms, nusipelnė solidarizuoto NEPRIKLAUSOMO tyrimo pratęsimo ir išplėtimo, kuris buvo inicijuotas VRM ministro Eimučio Misiūno ir pradėtas VTEK, dėl viešų ir privačių interesų valstybės tarnyboje galimo, grubaus pažeidimo, kai dienraščio 15 min duomenimis, PAGD direktoriui K. Lukošiui namą nupirko priešgaisrinės apsaugos lobizmu suinteresuota įmonė. Tačiau tyrimas iki šiol nebaigtas, neva VRM nepapildžius VTEK prašomų duomenų tyrimui užbaigti.

Dėl Seimo nario Povilo Urbšio elgesio

Andrius Tapinas. Adresuota: LRS Etikos ir procedūrų komisija, LRS Valstiečių ir žaliųjų frakcija

Lietuvos Respublikos Seimo Etikos ir procedūrų komisijai Lietuvos Respublikos Seimo Valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijai 2016 metų LVŽS rinkiminėje programoje „Darni Lietuva“ motinystė buvo akcentuojama kaip vienas kertinių ramsčių, o gimęs vaikas – vertybė ne tik tėvams, bet ir valstybei. Programa teigė, kad visuomenėje labai svarbu skleisti gyvybės kultūrą. Šiuos gražius žodžius nubraukia LVŽS frakcijai priklausančio Seimo nario Povilo Urbšio elgesys, kuris 2017 metų lapkričio 9 dieną Seimo posėdyje pareikalavo, kad įstatymo projektą dėl embrionų saugojimo pateiktų ne vaiko besilaukianti parlamentarė, o koks nors kitas Seimo narys. Toks Seimo nario poelgis yra ne tik neetiškas ir įžeidžiantis visas Lietuvos moteris, bet ir galimai pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos 29 straipsnį, užtikrinantį lygias galimybes visiems asmenimis. Seimo nario paaiškinimas, esą jis norėjęs apsaugoti parlamentarę bei LVŽS frakcijos Seime seniūno Ramūno Karbauskio pateisinimas, kad Povilas Urbšys „toks yra ir toks jo charakteris“ yra nepakankami ir neadekvatūs. Todėl mes, pasirašiusieji šią peticiją, reikalaujame Seimo Etikos ir procedūrų komisijos principingai įvertinti Seimo nario Povilo Urbšio elgesį, o LVŽS frakcijos Seime – ne tik žodžiais atsiriboti nuo Povilo Urbšio, bet ir pašalinti jį iš frakcijos.

nekompetencija

V.Melenis. Adresuota: LRS

Prieš valdžios nesugebėjimą,aplaidumą nenorą išgirst LIETUVOS PILIEČIŪ BALSO<REKALVIMŲ tvarkyt RESPUBLIKOS svarbiausius reikalus.Prieš visas tas nesąmones...vienu žodžiu-visko neišsakysi,perdaug skausmo...

Nustokime mokėti Seimo nariams "pašalpas"

R. Nekrašas. Adresuota: LRS

Remiantis paskutiniais įvykiais Liberalų gretose, galime daryti išvadą, kad didžioji dauguma partijų bei Seime "besidarbuojančių" parlamentarų gauna neoficialius atlyginimus ir keliasdešimt, o gal ir kelis šimtus kartų didesnius. Kadangi šio reiškinio negali pažaboti nei patys seimūnai, nei spec. tarnybos, reikia pripažinti šias pajamas atlyginimu ir nustoti mokėti tą oficialią algą, nes ji seimūnams nelabai reikalinga ir svari (lyginant 2000-3000 Eurų su 100000-200000). Tuo būdu sutaupytume savo, mokesčių mokėtojų pinigus... juk seimūnams reikalingas yra tik postas, kaip priemonė užsidirbti "padorų" atlyginimą. Tad nustokim mokėti Seimo nariams tas pašalpas (2000-3000),tegul jie gauna "orius" atlyginimus po 100000-200000 Eurų.

Del monopolistų "abonentinių" mokesčių naikinimo

Dokas Pavardienis. Adresuota: LRS

Dėl monopolistų ir oligarchinių grupių sugalvotų "abonentinių" mokesčių vartotojams skubaus uždraudimo

Neleiskime vaikas rūkyti legaliai

E. Žvirblis. Adresuota: LRS

Teismas panaikino Vilniaus savivaldybės sprendimą uždrausti nepilnamečiams rūkyti viešose vietose šiandien 11:29 www.allencarr.lt Vilniaus apygardos administracinis teismas išnagrinėjęs administracinę bylą pagal Vyriausybės atstovo Vilniaus apskrityje skundą Vilniaus miesto savivaldybės tarybai dėl sprendimo uždrausti nepilnamečiams asmenims rūkyti viešose vietose panaikinimo, nusprendė panaikinti Tarybos sprendimą. Tai dar vienas absurdiškas sprendimas, kuris parodo, kad rūkymo problema yra visiškai nesuprantama ir klaidingai interpretuojama. VAAT pranešime rašoma: Vyriausybės atstovas Vilniaus apskrityje prašo Vilniaus apygardos administracinio teismo panaikinti kaip neteisėtą Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2011-07-28 sprendimą, kuriuo nuspręsta uždrausti asmenims, neturintiems 18 metų, rūkyti viešosiose vietose. Pareiškėjas mano, kad priimdama tokį sprendimą, savivaldybės taryba viršijo savo įgaliojimus, nes įstatymų leidėjas tarybai suteikė teisę nustatyti tik vietas, kuriose draudžiama rūkyti, bet ne asmenų kategorijas, kurioms taikomas toks draudimas, todėl sprendimas prieštarauja Tabako kontrolės įstatymo bei Viešojo administravimo įstatymo nuostatoms. Kaip teigia Vyriausybės atstovas Vilniaus apskrityje, draudimas rūkyti tam tikroje vietoje turi būti taikomas visiems asmenims, nepriklausomai nei nuo jų amžiaus, nei nuo lyties, nei nuo kitų savybių. Vilniaus miesto savivaldybės taryba mano, kad skundas nepagrįstas ir prašo jį atmesti. Pasak atsakovo, draudimas rūkyti nėra susijęs su diskriminavimu dėl amžiaus, lyties ar kitų savybių, o yra siejamas su aukštesnių vertybių, tokių kaip sveikata, švari aplinka, puoselėjimu. Priimdamas Tabako kontrolės įstatymą leidėjas siekė ne tik uždrausti parduoti, prekiauti tabako gaminiais asmenims iki 18 metų, bet ir tokiems asmenims vartoti tabako gaminius, tačiau tiesiogiai nenustatė draudimo, nenumatė būdų, kaip tai įgyvendinti, kaip tai yra numatyta Alkoholio kontrolės įstatyme. Atsakovo manymu, tai, jog Tabako kontrolės įstatymo 19 str. nėra tiesiogiai numatytas draudimas rūkyti (ar rūkyti viešose vietose), vartoti tabako gaminius ir jų turėti, yra teisės spraga, kuri turėtų būti pašalinta, todėl prašo teismo kreiptis į Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Tabako kontrolės įstatymo 19 str. vartoti tabako gaminius ir jų turėti, neprieštarauja Konstitucijos 38 str. 2 d. nuostatai, kad „valstybė saugo <...> vaikystę“, ir 53 str. 1 d. nuostatai, kad „valstybė rūpinasi žmonių sveikata“. Vilniaus apygardos administracinis teismas, išnagrinėjęs administracinę bylą priėjo išvadą, kad Vilniaus miesto savivaldybės taryba 2011-07-13 sprendimu uždrausdama nepilnamečiams asmenims rūkyti viešosiose vietose, tik pakartojo Tabako kontrolės įstatyme įtvirtintą bendrą draudimą nepilnamečiams asmenims rūkyti, t. y. nustatė iš esmės perteklinį teisinį reguliavimą, nesukuriantį asmenims jokių naujų teisių ar pareigų, kurios nebūtų numatytos įstatyme. Sistemiškai vertinant Tabako kontrolės įstatymą, matyti, kad įstatyminiu reglamentavimu apskritai draudžiama asmenims iki 18 metų rūkyti. Savivaldybės taryba, priimdama sprendimą, nepagrįstai vadovavosi Tabako kontrolės įstatymo 19 str. 3 d. nuostata, kuri skirta įgyvendinti kitiems tikslams - ne papildomai drausti nepilnamečių rūkymą, o papildomai nustatyti vietas (parkuose, skveruose ir kitose savivaldybės valdymo kompetencijai priklausančiose vietose), kuriose pilnamečiams asmenims galima uždrausti rūkyti. Todėl teismas patenkino pareiškėjos skundą ir panaikino Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2011-07-28 sprendimo „Dėl draudimo rūkyti“ 1 punktą „uždrausti asmenims, neturintiems 18 metų, rūkyti viešose vietose“. Šį Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą per 14 dienų nuo jo paskelbimo apeliaciniu skundu galima skųsti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui. www.allencarr.lt