DĖL LIETUVOS KULTŪROS TARYBOS IŠFORMAVIMO IR KULTŪROS TARYBOS PIRMININKĖS DAINOS URBANAVIČIENĖS ATSTATYDINIMO (22)

Saulius. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentas , Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė , Lietuvos Respublikos Kultūros Ministras

Lietuvos Respublikos Prezidentui Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui Lietuvos Respublikos Kultūros Ministrui PETICIJA DĖL LIETUVOS KULTŪROS TARYBOS IŠFORMAVIMO IR KULTŪROS TARYBOS PIRMININKĖS DAINOS URBANAVIČIENĖS ATSTATYDINIMO Vilnius, 2020.04.24 Smogus COVID-19 virusui ir nuo kovo mėn.16 d. paskelbus karantiną Lietuvoje uždarytos visos kultūrinės įstaigos, kultūrinis gyvenimas sustojo. Menininkai ir kultūros darbuotojai liko be darbo ir pajamų. Meno bendruomenė su viltimi sekė LR Vyriausybės, Kultūros ministerijos ir Lietuvos kultūros tarybos veiksmus, tikėdamasi paramos ir supratimo iš šių institucijų pusės. Praėjus daugiau nei mėnesiui realios finansinės ar kitokios pagalbos menininkai taip ir negavo. Lietuvos kultūros taryba (toliau LKT), disponuojanti mokesčių mokėtojų lėšomis, nerodo jokios iniciatyvos, nesiūlo papildomų menininkų paramos būdų ir net nepateikia tikslios informacijos. Šioje įtemptoje situacijoje kultūros visuomenę pasiekė šokiruojanti žinia, kad LKT perka visuomenės nuomonių tyrimų paslaugą, už kurią, LKT internetinėje svetainėje neskelbto konkurso laimėtojui pelno siekiančiai UAB „KOG institutas“ sumokėjo 88 717,20 eurų! (Priedas nr. 1) Balandžio 2 d. LKT pirmininkei Dainai Urbanavičienei pasirašius šio abejotino tyrimo paslaugos pirkimo sutartį, LKT pademonstravo cinišką ir neatsakingą veiksmą, tuo demonstruojant nepagarbą visai menininkų bendruomenei. Ir tai daroma laiku, kai menininkų bendruomenė palikta nežinioje ir dėl 2020 m. II etapo projektų finansavimo: LKT viešai pareiškė esanti neįgali ekspertuoti pateiktų projektinių paraiškų ir net pasiūlė paraiškų teikėjams jas atsiimti (Priedas Nr. 2). Pareiškiame, kad LKT ir jos vadovybė prarado meno bendruomenės pasitikėjimą. Todėl reikalaujame: 1 .Išformuoti esamos sudėties Lietuvos kultūros tarybą, kaip netekusią pasitikėjimo ir negalinčią vykdyti savo funkcijų, o jos pirmininkę Dainą Urbanavičienę – atstatydinti. 2. Minėtos paslaugos pirkimą sustabdyti, o jai skirtas lėšas panaudoti menininkų paramai pandemijos metu patirtiems kūrybinės veiklos nuostoliams kompensuoti. Saulius Paukštys / peticijos iniciatorius/ t. +37061641233 Peteliškių 46 – 18 , Vilnius Priedas Nr. 1 GYVENTOJŲ DALYVAVIMO KULTŪROJE IR PASITENKINIMO KULTŪROS PASLAUGOMIS TYRIMO PASLAUGOS Paslaugos Lietuvos kultūros taryba (302951857) UAB "KOG institutas" (304737179) €88.717,20 2020-04-02 2021-01-20 http://www.cvpp.lt/index.php?option=com_vptpublic&task=sutartys&Itemid=109&filter_show=1&filter_limit=10&vpt_unite=&filter_tender=&filter_number=&filter_proctype=&filter_authority=Kult%C5%ABros%20taryba&filter_jarcode=&filter_purchaseCode=&filter_cpv=&filter_valuefrom=&filter_valueto=&filter_contractdate_from=&filter_contractdate_to=&filter_expirationdate_from=&filter_expirationdate_to=&filter_supplier=&filter_supplier_jarcode=&filter_agreement_type=&fbclid=IwAR32IP80dfT55aRaE4MqbwJQGXL16Aw3Gcljbviev4aC-eOL53XRX9Grqvw Priedas Nr. 2 LKT aplinkrastis meno kurėjams ----------------------------------------------- Gerbiami kultūros bendruomenės nariai. Lietuvos kultūros taryba (LKT), reaguodama į su COVID-19 plitimu susijusias aplinkybes, kviečia kultūros ir meno srityje veikiančias organizacijas prisidėti prie efektyvaus ir aktualaus Kultūros rėmimo fondo lėšų paskirstymo proceso. Į antrąjį 2020 m. kultūros ir meno projektų finansavimo etapą buvo pateiktos 1977 paraiškas - dalį iš jų jau perdavėme ekspertiniam vertinimui (http://www.ltkt.lt/naujienos/404-ekspertams-perduodamos-262-ii-ojo-etapo-paraiskos.html). Dėl kitos dalies paraiškų - pateiktų į kultūros ir meno sričių konkursus, taip pat Etninės kultūros, Atminties institucijų Inovatyvių paslaugų kūrimo bei Kultūros ir meno sklaidos, Tolygios kultūrinės raidos programas - prašome jas teikusių organizacijų įsivertinti tiek nuo vasario mėn. pasikeitusias aplinkybes, tiek savo organizacijos galimybes planuotas veiklas įgyvendinti paraiškoje numatytomis sąlygomis, terminais ir pan. Organizacijos viduje priėmus sprendimą dėl šiuo metu nebeaktualių veiklų (t. y. į likusias antrojo etapo sritis ir programas pateiktų paraiškų) informuokite LKT raštu apie šių paraiškų atsiėmimą. Tokios paraiškos nebus vertinamos. Jūsų informacijos apie atsiimamas paraiškas laukiame iki balandžio 21 d. (imtinai). Dar kartą norime patikinti, kad to prašome norėdami užtikrinti efektyvų KRF lėšų paskirstymą. Jeigu dėl šio kvietimo kyla klausimų, visuomet kviečiame konsultuotis su tam tikros srities ar programos kuratoriumi LKT administracijoje. Dėkojame už supratimą ir bendradarbiavimą, LKT administracija

Peticija dėl karantino nutraukimo (934)

LR. Adresuota: LR Vyriausybė, LR Ministras pirmininkas, LR Prezidentas ir žiniasklaida

Dėl Lietuvos Respublikoje paskelbto visuotinio karantino šalis grimsta į politinę, ekonominę, ir moralinę bedugnę, kurios padariniai bus nepalyginamai didesni nei nuo Covid-19 patirti tiesioginiai nuostoliai. Lietuvos vyriausybės sprendimai tiesiogiai pažeidžia esmines žmogaus laisves, įtvirtintas Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijoje. Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos (toliau- Konvencija) 15 straipsnis: Nukrypimas nuo įsipareigojimų nepaprastosios padėties atveju leidžiamas kilus karui ar esant kitokiai nepaprastajai padėčiai, dėl kurių atsiranda grėsmė tautos gyvavimui nukrypti nuo įsipareigojimų pagal šią Konvenciją, tačiau tik tiek, kiek tai reikalinga dėl susidariusios padėties, ir jei tokios priemonės neprieštarauja kitiems jos įsipareigojimams pagal tarptautinę teisę. Čia atkreiptinas dėmesys yra į Konvencijos 15.2 straipsnį, kuris sako, kad net ir esant nepaprastajai padėčiai "Ankstesnė nuostata neleidžia nukrypti nuo įsipareigojimų pagal 2 straipsnį, išskyrus mirties atvejus dėl teisėtų karo veiksmų, taip pat pagal 3 straipsnį, 4 straipsnio 1 dalį ir 7 straipsnį." Tai reiškia, kad Lietuvos Respublikos vyriausybė savo veikla grubiai pažeidžia Konvencijos 4.1 straipsnį, kuris sako, kad "Niekas negali būti laikomas vergijoje ar nelaisvas". Šiuo atveju asmenys, grįžtantieji iš užsienio valstybių yra prievarta karantinuojami savo namuose, ribojamas laisvas jų judėjimas, jie yra sekami. Ribojamas yra visų žmonių judėjimas šalies viduje, žmonės sekami, stigmatizuojami, visuomenė eskaluojama, keliama socialinė įtampa. Tokiu būdu yra daromas masinis grubus žmogaus teisių į asmens laisvę ir neliečiamybę pažeidinėjimas. Todėl visuomeniški Lietuvos Respublikos piliečiai, gindami savo teises, reikalauja NEDELSIANT: 1. Sustabdyti (nutraukti) Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių Konvencijai prieštaraujančius Lietuvos Respublikos vyriausybės veiksmus. Primename, kad tokie veiksmai, vykdomi pries didelę žmonių grupę (šiuo atveju- prieš VISUS Lietuvos gyventojus) yra traktuotini kaip ypač sunkūs nusikaltimai prieš visuomenę lygintini su genocidu (nepakeliamų sąlygų sudarymas didelei žmonių grupei). 2. Atšaukti visuotinį karantiną, leisti Lietuvos įmonėms ir žmonėms dirbti laikantis saugumo reikalavimų. Šiuo karantino periodu daugybei įmonių neleidžiama vykdyti jų teisėtos veiklos, žmonėms nėra suteikiama teisė dirbti, daugeliui gresia teisėti ir neteisėti atleidimai, bedarbystė bei pajamų praradimas. Dėl šių priežasčių valstybei kyla grėsmė susidurti su didžiulėmis problemomis, kurios ilgalaikėje perspektyvoje gali tapti nepakeliama našta – ekonominė krizė, didžiulis nedarbas, išaugęs savižudybių skaičius, išaugęs nusikalstamumas, girtuokliavimas bei smurtas šeimoje, padidėjęs iš socialinių pašalpų gyvenančių žmonių skaičius, žlugę verslai, o kartu ir žmonių gyvenimai. 3. Visiems, turintiems pagrindo karantinuotis (senyvo amžiaus, lėtinėmis ligomis sergantiems žmonėms ir t.t.), suteikti tokią galimybę (užtikrinti galimybę į katantinavimosi vietą gauti maisto produktų, medicininę pagalbą ir t.t.). 4. Užtikrinti, kad visos gydymo įstaigos (tiek valstybinės, tiek privačios) teiktų visas įprastas gydymo paslaugas visiems žmonėms, kuriems jos yra reikalingos, nepriklausomai nuo to, ar jie yra užsikrėtę koronavirusu. Lietuvoje jau mirė keletas sunkiomis ligomis sergančių žmonių, nes laiku negavo medicininės pagalbos. 5. Panaikinti visus apribojimus, kurie pažeidžia žmogaus teises į privatumą, skubiai nutraukti žmonių sekimą ir kišimąsi į jų privatų gyvenimą. 6. Panaikinti visus apribojimus Lietuvos Respublikos gyventojams išvykti į užsienio valstybes. 7. Užtikrinti, kad žiniasklaida skelbtų tik patikrintą, visapusišką ir adekvačią informaciją ir nedelsiant nutrauktų panikos skleidimą.

Apsaugokime visaginiečius nuo smurto. Neleiskime įsivyrauti tautinei nesantaikai. (167)

Dmitrij. Adresuota: LR Prezidentas LR Ministras pirmininkas LR Vidaus reikalų ministrė LR Generalinis prokuroras Valstybės saugumo departamento vadovas Migracijos departamento vadovas

2020-03-02 Visagine Rusijos pilietis, turintis Migracijos departamento išduotą leidimą gyventi Lietuvoje, įvykdė išpuolį, sukrėtusi ne tik visaginiečius, bet ir visą Lietuvą. Vidury baltos dienos buvo įsiveržta į mokyklos patalpas su peiliu, po to prie mokyklos buvo sumušta lietuvių kalbos mokytoja. Viskas vyko, kaip įtariama, tautinės neapykantos pagrindu. Kovo 5 d. Visagino teismas paleido įtariamąjį, įpareigojęs jį nešioti apykoję ir pasirašius pasižadėjimą neišvykti iš Lietuvos. Pagal turima informaciją, užpuolikas turi galimybę išeiti iš namų į parduotuve, t.y. būti šalia žmonių, kas kelia grėsmę aplinkiniams. Be to, įtariamasis skleidžia destruktyvią informaciją savo Youtube kanale. Vos išėjęs į laisvę jis įrašė viešą kreipimąsi, kur toliau žemino savo auką. Prašome imtis visų teisinių ir politinių priemonių tam, kad: • būtų užtikrintas visaginiečių saugumas, • būtų užblokuotas įtariamojo Youtube kanalas, • būtų peržiūrėtas įtariamojo leidimas gyventi Lietuvoje. Tik šios priemonės leis išsaugoti unikalią Visagino daugiakultūrinę atmosferą ir bus užkirstas kelias tautinės nesantaikos tolimesniam kurstymui.

Išsaugokime Šimonių girią (450)

Šimonių. Adresuota: LR Prezidentas, LR Ministras pirmininkas, LR Aplinkos ministerija, LR Sveikatos apsaugos ministerija, LR Kultūros ministerija, LR Ekonomikos ir inovacijų ministerija, Anykščių rajono savivaldybės Meras, VMU, VSTT, Valstybinis miškotvarkos institutas

LR Prezidentui, LR Ministrui pirmininkui, LR Aplinkos ministerijai, LR Sveikatos apsaugos ministerijai, LR Kultūros ministerijai, LR Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, Anykščių rajono savivaldybės Merui, Kupiškio rajono savivaldybės Merui, Valstybinei miškų urėdijai, Valstybinei saugomų teritorijų tarnybai, Valstybiniam miškotvarkos institutui, Anykščių regioninio parko direkcijai PRAŠYMAS DĖL ŠIMONIŲ GIRIOS BIOSFEROS POLIGONO IŠSAUGOJIMO Mes, šį prašymą pasirašę Šimonių girios biosferos poligone (toliau trumpinama: Šimonių giria) gyvenantys, verslo, sveikatinimo bei kultūrinę veiklą vykdantys, poilsiaujantys, medžiojantys, miško gėrybes renkantys žmonės, esame susirūpinę dėl Šimonių girios, Lietuvos sengirių relikto, kuriam kelia grėsmę intensyvi ūkinė veikla- miško kirtimai, išlikimo. Raginame iš esmės peržiūrėti šios teritorijos miškų tvarkymo politiką ir teisinį reguliavimą ir užtikrinti šio vieno didžiausių Lietuvos miškų masyvo išsaugojimą. Šimonių giria, Anykščių ir Kupiškio rajonuose besidriekiantis miškų masyvas, yra viena didžiausių ir brandžiausių girių Lietuvoje, turtinga retomis augalų ir gyvūnų rūšimis, buveinėmis ir kultūros bei istorijos vertybėmis. Čia dar gyvena nykstančios mūsų šalies ir Europos gyvūnijos bei augalijos rūšys, tokios kaip juodieji gandrai, mažieji ereliai rėksniai, kurtiniai, žvirblinės pelėdos, baltieji kiškiai, lūšys bei saugomi vabzdžiai ir augalai. Gamtos vertybėms išsaugoti šiame miškų masyve yra įsteigtas biosferos poligonas. Giria yra priskirta „Natura 2000“ - Europos mastu saugomų teritorijų tinklui. Šiuose miškuose tebegyvuoja unikalūs etnografiniai kaimai, kuriuose atgimsta tradicijos ir kultūrinis gyvenimas: kuriasi bendruomenės, kultūros, sveikatingumo ir turizmo sričių verslai, kasmet vyksta V. Sondeckio rengiami tarptautinės klasikinės ir modernios muzikos koncertai, tarptautinis Miško festivalis, Žalčiasalio festivalis, dailininkų plenerai, vaikų stovyklos, senųjų amatų mokymai, kūrybinės dirbtuvės, plenerai, gausiai lankomi atlaidai ir Mišios medinėje Inkūnų bažnytėlėje. Nors Šimonių giria turi didžiulę gamtinę, rekreacinę ir kultūrinę vertę ir priklauso saugomų teritorijų tinklui (biosferos poligonas, Natura 2000), tačiau tuo pačiu didžioji šios girios dalis yra priskirta ūkinių miškų grupei, kur šiuo metu intensyviai ūkininkaujama miškus kertant plynai. Susidaro paradoksali situacija, kai ta pati teritorija yra ir saugoma, ir intensyviai kertama. Teisinėje valstybėje tokia teisinė situacija yra negalima. Taip dėl trumpalaikio pelno naikinamas ilgaamžis Lietuvos gamtinis turtas, gyvybiškai svarbus mūsų sveikatai, kultūrai ir ateities gerovei. Yra paskaičiuota, kad miško teikiamos ekosistemų paslaugos (pvz., CO2 sugėrimas, vandens apsauga, bioįvairovės apsauga, rekreacija ir kitos) yra 1,5 karto didesnės nei iškirstos medienos vertė, o tautos savivertei ir tapatybei girios vertė yra neįkainojama. Dabartinis reguliavimas neužtikrina tinkamos esamų vertybių apsaugos ir vientisos girios išsaugojimo. PRAŠOME sustabdyti Šimonių girios biosferos poligono miško masyvo ardymą, peržiūrint ir keičiant teisinį teritorijos reguliavimą ir užtikrinti veiksmingą girios apsaugą dabarties ir ateinančioms kartoms. Kaip galimus sprendimus, SIŪLOME: Keisti esamus ūkinius miškus (IV grupė) ir apsauginius miškus (III grupė) į ekosistemų apsaugos ir rekreacinius miškus (II a ir b grupės). Mažinti ūkininkavimo intensyvumą, drausti plynus kirtimus, išsaugoti brandžius miškus ir miško paklotę, riboti sunkiosios technikos naudojimą, griežtinti miškotvarkos projektų rengimo ir leidimų kirsti išdavimo kontrolę ir priežiūrą, prieš išduodant leidimus (ir einamiesiems kirtimams) atlikti privalomą kirtimų poveikio aplinkai vertinimą, įtraukiant vietos bendruomenes. Vykdyti įsipareigojimus saugant rūšis Natura 2000 teritorijoje ir garantuoti gamtinių kompleksų apsaugą, atlikti esamos būklės išsamią inventorizaciją ir šioje teritorijoje vykdyti TIK ekologinę miškininkystę. Plėsti biosferos poligono ribas, numatyti jame naujus arba plėsti esamus draustinius, sukurti rekreacinę zoną. Kol nebus priimti atitinkami sprendimai ir užtikrinta girios apsauga, skelbti moratoriumą naujiems kirtimams ir stabdyti jau išduotus leidimus miškui kirsti. Įtraukti sustiprintą Šimonių girios biosferos poligono gamtos apsaugą į ruošiamą Nacionalinę miškų strategiją. Šimonių giria yra Lietuvos ir Europos gamtos vertybė ir yra priskiriama prie didžiausių rekreacinės kokybės arealų Lietuvoje. Todėl mūsų visų tikslas turėtų būti išsaugoti brandų ir vientisą Šimonių girios miškų masyvą ir auginti jo ilgalaikę gamtinę vertę, kuri yra būtina mūsų sveikatai, poilsiui ir gerovei, naudoti ją pagal darnaus vystymosi principus. Tik tokia, gamtiškai turtinga giria turės ilgaamžį potencialą pritraukti poilsinį, rekreacinį, prestižinį sveikatingumo verslą, gamtos pažinimo paslaugas. Tokia giria neš kultūrinę ir ekonominę naudą kurorto statusą turinčiam Anykščių miestui, regionui ir Lietuvai, o tai bus ilgaamžė ir tvari nauda. Šimonių girios išsaugojimo iniciatyvinė grupė Kontaktams: [email protected]

Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos reorganizacijai - NE!!! (532)

R.. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybės Peticijų komisija, Lietuvos Respublikos prezidentas, Lietuvos Respublikos Ministras pirmininkas, Lietuvos Respublikos seimo nariai

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 straipsnio 3 punktu, teikiame spręsti svarbų Lietuvos Respublikos visuomenei ir valstybei klausimą, dėl Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos identiteto išsaugojimo. Prašome šį kreipimąsi pripažinti peticija. 2019 m. balandžio 30 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 414, Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla jungiama prie Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro ir po reorganizacijos netenka Mokyklos statuso. Šia peticija siekiame išsaugoti Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos juridinį statusą, išlaikyti Lietuvos Respublikos unikalumą ir išskirtinumą aviacijos srityje. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžių įstaigų tinklo pertvarka (optimizavimas) turėtų būti atliekama atsižvelgiant į visuomenės interesus. Todėl siūlome pakeisti 2019 m. balandžio 30 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą Nr. 414, numatant, kad Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla išlaikytų esamą MOKYKLOS statusą ir turėtų galimybę toliau NEMOKAMAI 3 - 15 metų amžiaus Lietuvos Respublikos vaikams teikti aviacines žinias ir ugdyti mokyklinių orlaivių pilotavimo įgūdžius. Sprendimai dėl Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos reorganizavimo buvo priimti skubotai, nepasitarus su Mokyklos bendruomene ar specialistais, galinčiais įvertinti Mokyklos reorganizavimo pasekmes. Esame sunerimę dėl vaikų aviacijos sporto ir vaikų aviacinio švietimo, taikant mokyklinių orlaivių pilotavimo praktiką, programos likimo, Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos, jos mokinių devyniuose šalies regionuose, aviacinio švietimo idėjos ir visų vaikų, svajojančių pajusti skrydžio galią, ateities. 2018 m. Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla atšventė garbingą 35-erių metų jubiliejų, bet vaikų sklandymas ir aviacinis švietimas Lietuvoje siekia dar praeito šimtmečio pirmąją pusę. Manome, kad negalima griauti to, kas buvo ilgus metus kuriama ir puoselėjama – Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla turi išlaikyti savo statusą ir toliau suteikti vaikams galimybę tapti jaunaisiais pilotais, siekti svajonių profesijos. Identiteto išsaugojimo priežastys: - Mokykla, savo išskirtine veikla, yra ne tik neformaliojo švietimo įstaiga, bet ir visos Lietuvos Respublikos kultūros ir paveldo dalis. Didėjant emigracijos skaičiui Lietuvai labai svarbu išlikti unikalia valstybe, į kurią norėtų grįžti mūsų tėvynainiai ir plėtoti tai, ko nėra kitose šalyse; - Mokykla yra vienintelė tokio pobūdžio įstaiga Lietuvoje ( ir Europoje), todėl kyla pagrįstų abejonių, kad kitos įstaigos techninio modeliavimo ir tarptautiškumo patirtis bus pakankama, siekiant plėsti mokyklinių orlaivių pilotavimo reiškinį; - Mokyklą lanko ambicingi vaikai, turintys aiškią ateities viziją ir konkrečių svajonių. Net 50 procentų Mokyklos absolventų savo gyvenimus susieja su aviacija, likę 50 procentų yra aviacijos mylėtojai. Išvada – Mokyklos vykdomas mokinių profesinis orientavimas yra efektyvus; - Mokykloje dirba aviacijai pasišventę žmonės, kuriems svarbu vaikai ir jų poreikiai. Mokyklos žmogiškieji ištekliai yra labai riboti ir sąlygoti specifinių reikalavimų. Tuo tarpu, išanalizavus švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžių institucijų funkcijų vidaus audito ataskaitą paaiškėjo, kad metinės darbo užmokesčio išlaidos, tenkančios 1 etatiniam Mokyklos darbuotojui per metus, yra mažiausios, palyginus su kitomis ministerijai pavaldžiomis neformaliojo švietimo funkcijas vykdančiomis įstaigomis, tad nesuprantama, kokią ekonominę naudą gali atnešti Mokyklos reorganizavimas; - Mokykla turi tinkamą mokymo ir mokymosi bazę (aerodromus, mokymo priemones, mokymo priemonių dirbtuves ir kt.); - Mokykla turi savitą bei unikalią kultūrą, kuri yra svarbi ir nepakartojama Lietuvos valstybės dalis; - Mokykla įgyvendina vaikų aviacinio švietimo, taikant mokyklinių orlaivių pilotavimo praktiką, programą, kuri jau daugelį metų yra puoselėjama ir tobulinama Mokyklos darbuotojų, tad reorganizavus Mokyklą ir leidus kompetencijos neturintiems arba turintiems jos nepakankamai asmenims reguliuoti programos įgyvendinimą, nekyla abejonių, kad jos likimas ateityje – žlugimas. Mes, pasirašiusieji šią peticiją, manome, kad 2019 m. balandžio 30 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 414 priimtas skubotai, neįsigilinus į galimas pasekmes ir neužtikrina tinkamo vaikų aviacinio ugdymo ir sporto augimo Lietuvoje. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžių įstaigų tinklo pertvarka turėtų atitikti Lietuvos valstybės, visuomenės ir pačios mokyklos bendruomenės (mokinių, mokinių tėvų, mokytojų) poreikius ir interesus. Tik visoms suinteresuotoms pusėms sutarus, įmanomas teisingas sprendimų priėmimas ir efektyvus Mokyklos darbas.

Atstatydinti sveikatos apsaugos ministra A.Veryga (1)

A.. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas, Ministras Pirmininkas

Kadangi Sveikatos Apsaugos ministras nori ivesti gydimo kainos "lubas" 30 000e vienam pacientui. Tad susirgus rimciau pvz: Onkologine liga ar kita... Jusu gydimas gali but nutrauktas virsijus sia suma.

Dėl oficialaus S. Skvernelio atsakymo į A. Tapino kreipimąsi (10)

Saulius. Adresuota: LR Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis

Mes, žemiau pasirašiusieji piliečiai, rimtai žvelgiame į A. Tapino kreipimąsi į jus LR Ministre Pirmininke. Mums nesuvokiamas Jūsų atstovo spaudai pareiškimas, pavadinant šį kreipimąsi šou. Mes prašome atsakingai vykdyti Jūsų kaip viešo asmens pareigas ir su visa derama pagarba atsakyti į Jus besikreipiančiam A. Tapinui. Su viltimi pagarbiai Piliečiai

Belmonto žirgyną grąžinti sportininkams! (49)

Elena. Adresuota: LR Prezidentė, LR Ministras Pirmininkas, Vilniaus miesto savivaldybė

Mieli Tautiečiai, Nelikite abejingi visų mūsų turto neracionaliam naudojimui ir užkirskite kelią valdininkų bei politikų abejingumui bei nesiskaitymui su paprastais piliečiais. Kalbame apie Vilniuje, Belmonto parke esantį jojimo sporto kompleksą – Belmonto žirgyną. Belmonto žirgynas yra vienas iš nedaugelio sporto centrų, kuriame yra visos sąlygos treniruotis žirgams ištisus metus. Belmonto žirgynas yra unikalioje vietoje - Vilniaus mieste, netoli centro, į kurį patogu atvykti vilniečiams, jų svečiams, tame tarpe vaikams. Sporto centro vieta svarbi svarstant šiuo metu aktualų klausimą dėl dienos centrų, kur puikiai galėtų leisti laiką vaikai. Sporto komplekse daug metų veikė Olimpinio rezervo jojimo sporto mokykla. Čia buvo užauginta ne viena karta sportininkų, pasiekusių žymių rezultatų. Tame tarpe penkiakovininkai. Komplekse nuo 1973 m. sportavo ne tik suaugę, bet ir vaikai. Belmonto žirgyne buvo treniruojamos vaikų grupės, treneriai vykdė neformalaus ugdymo veiklą, nuolat dirbo su socialinės rizikos ir socialiai remtinų šeimų vaikais, patraukdavo vaikus iš gatvių. Žirgyne buvo organizuojamos įvairios jojimo varžybos. Sporto kompleksą perdavus policijai, pastarieji 1992 m. vasario 27 d. Vilniaus miesto valdybos potvarkio Nr. 387v 3 punktu buvo įpareigoti „vykdyti pagrindines jojimo sporto mokyklos funkcijas“. Tuo tarpu VPK 2013 m. spalio 7 d. raštu Nr. 10-S-16546 buvome informuoti, kad arklidės ir kiti statiniai bus naudojami išskirtinai Raitojo padalinio reikmėms, bei kad jokio konkurso skelbti neketinama. Manome, kad tokie policijos veiksmai ir tolimesni ketinimai prieštarauja VPK perduoto valdyti turto patikėjimo teise sąlygoms, todėl yra neteisėti. Iš žirgyno išvarius sportininkus, Vilniečiai ir jų svečiai prarado galimybę pasigrožėti žirgais, sportuoti bei stebėti varžybas. Mūsų duomenimis šiuo metu policija, be kita ko, planuoja žirgyną paversti policijos sporto rengimo centru. Taigi, toks rekreacinėje teritorijoje esantis ir visų Lietuvos piliečių poilsiui bei laisvalaikiui turintis tarnauti centras, pavirs uždara policininkų susibūrimo vieta. Dėl aukščiau minėto Vilniaus miesto valdybos potvarkio Nr. 387v, kurio 3 punktu policininkai buvo įpareigoti vykdyti pagrindines jojimo sporto mokyklos funkcijas, kreipėmės į daugelį institucijų ir politikų. Deja Policijos departamentas, Vilniaus m. savivaldybė, Vidaus reikalų ministerija, Kūno kultūros ir sporto departamentas, Seimo jaunimo ir sporto reikalų komisija nesiteikė atsakyti, kodėl policija staiga nusprendė ignoruoti juos įpareigojančius teisės aktus ir kodėl iš Belmonto žirgyno buvo išmesti sportininkai. Beje, kas galėtų paneigti, kad pagrindinis postūmis išmesti civilius asmenis iš šiuo metu policijos žinioj esančios teritorijos, buvo pačių sportininkų policijos patalpose rastas nelegalus ginklų ir sprogmenų sandėlis!

DĖL 2013-05-30 D. TRAGIŠKO ĮVYKIO KAZLŲ RŪDOJE APLINKYBIŲ NUSTATYMO IR TEISĖSAUGOS PAREIGŪNŲ, ĮSTAIGŲ ATSAKOMYBĖS PRISIĖMIMO (90)

Kazlų. Adresuota: LR Ministras pirmininkas

LR Ministrui pirmininkui A.Butkevičiui Kopija: LR Vidaus reikalų ministrui DĖL 2013-05-30 D. TRAGIŠKO ĮVYKIO KAZLŲ RŪDOJE APLINKYBIŲ NUSTATYMO IR TEISĖSAUGOS PAREIGŪNŲ, ĮSTAIGŲ ATSAKOMYBĖS PRISIĖMIMO Žemiau pasirašę Kazlų Rūdos savivaldybės bendruomenės nariai ir kiti piliečiai primena Jums, jog 2013 m. gegužės 30 d. Kazlų Rūdoje tragiško įvykio metu buvo pražudyta jaunutė gimnaziją baigianti abiturientė – Rūta Kazlauskaitė. Tą juodą pavasario dieną žuvusiosios Artimiesiems teko likimo dalia gedėti dėl savo prarasto Vaiko, jaunimui – išsiskiriančios savo kartos Bičiulės, Kazlų Rūdos bendruomenei – negailestingai išplėštos jos ateities dalelės. Šios beprasmiškai pražudytos gimnazistės netektis mūsų savivaldybės bendruomenę ne tik sukrėtė ir prislėgė savo tragiškumu, skausmu ir praradimo jausmu. Tai iššaukė visuotinį neslepiamą pasipiktinimą dėl valstybės valdžios, pirmiausiai teisėsaugos įstaigų, nusikalstamai aplaidaus neveiksnumo. Nuomonę, jog šalies policija ir kitos teisėsaugos įstaigos netiesiogiai prisidėjo prie nekalto jauno žmogaus žūties grindžiame šiais teiginiais: - Tragiško įvykio kaltininkas – jau neskundžiamu LR Aukščiausiojo teismo nuosprendžiu nuteistas nusikaltėlis V. Lelešius. Šių metų pavasarį jis skandalingai paspruko nuo policijos darbuotojų Kazlų Rūdos mieste. Sulaikytas ir laikinai į savo gyvenamuosius namus atgabentas nusikaltėlis sugebėjo apgauti pareigūnus ir išvengti suėmimo. - Nors buvo paskelbta dingusio nusikaltėlio paieška, V. Lelešius ne kartą buvo pastebėtas Kazlų Rūdos mieste, tarsi nebūtų persekiojamas ir patrauktas baudžiamojon atsakomybėn. Į kai kurių vietos bendruomenės gyventojų žodinius pranešimus apie mieste matytą nusikaltėlį vietos policininkai nekreipė dėmesio. Jų teigimu, nusikaltėlio paieška ir sulaikymas buvo kitos – Prienų savivaldybės – policininkų reikalas. - Tragiško įvykio ir kartu - dar vieno sunkaus nusikaltimo – padarymo išvakarėse nusikaltėlis V. Lelešius, pažeisdamas KE taisykles, dideliu greičiu atvirai važinėjo Kazlų Rūdos miesto gatvėmis, tarsi mėgindamas parodyti, jog tokiems (galimai turintiems artimų ryšių su vietos teisėsauga) kaip jis Lietuvos teisingumas negalioja. Turint omenyje miestelio dydį ir jo gatvių skaičių, sunku suprasti, kaip policijos pareigūnai nesugebėjo pastebėti ir sulaikyti savavaliaujančio nusikaltėlio. - Nors dėl V. Lelešiaus aplaidžios paieškos tiesiogiai kalti Prienų PK pareigūnai, netiesiogiai dėl minėto nusikaltėlio persekiojimo aplaidumo atsakinga visa Lietuvos Respublikos policijos sistema ir jos vadovai. Šiuo atveju teisėsaugos vadovų paaiškinimai, jog trūkstant lėšų pareigūnų, įstaigų išlaikymui, jie negali tinkamai vykdyti savo pareigų, yra nepateisinami. Atsižvelgiant į aukščiau pateiktus teiginius ir į tai, jog tik VRM lygiu atliktas tyrimas gali būti šališkas, raginame Jus: - Nedelsiant sudaryti šio tragiško įvykio aplinkybių tyrimo komisiją ir jos išvadų pagrindu imtis valstybinio lygmens priemonių teisėsaugos įstaigų veiklai pagerinti; - Reikalauti esamus LR VRM, LR PD ir konkrečių savivaldybių (Prienų, Kazlų Rūdos) policijos įstaigų vadovus dėl šio tragiško įvykio prisiimti tarnybinę ir politinę atsakomybę; - Užtikrinti, jog tragišką įvykį sukėlusio nusikaltėlio veiksmai būtų vertinami nevilkinant ir nenutylint šio ikiteisminio tyrimo, o jis pats neišvengiamai stotų prieš nešališką teismą.

Dėl teisingumo įgyvendinimo Lietuvoje (32)

Lietuviai. Adresuota: Lietuvos Sąjūdžio pirmininkas Rytas Kupčinskas, Prezidentė Dalia Grybauskaitė, Ministras pirmininkas Andrius Kubilius

Mes, žemiau pasirašę Lietuvos Respublikos piliečiai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Peticijų įstatymu, prašome šį mūsų kreipimąsi pripažinti peticija. Matydami ir įvertindami Lietuvoje susidariusią situaciją, negalime likti abejingi savo šalies ateičiai. Lietuvos Sąjūdžio inicijuojamoje peticijoje ,,Dėl piliečių paramos, renkant parašus, referendumo sušaukimui teismų sistemos pertvarkos klausimu" ( www.peticijos.lt/visos/59957) yra aiškiai ir objektyviai įvardijamos priežastys, dėl kurių mes nepasitikime teismais ir drįstame teigti, kad Lietuvoje šiuo metu yra įsivyravęs teisinis nihilizmas. Tvirtiname, kad gegužės 17 d. įvykęs teismo sprendimo įvykdymas ir Deimantės Kedytės perdavimas vaiko biologinei motinai Laimutei Stankūnaitei yra neteisingai įgyvendintas. Teismo nutartyje pažymėta, kad prievarta gali būti naudojama ne prieš vaiką, o pašalinant kliūtis sprendimui įvykdyti. Pagal visuotinai priimtą apibrėžimą prievarta yra laikoma ,,asmens privertimas ne savo noru elgtis tam tikru būdu. Gali būti pasiekiamas grasinant, žeminant ar taikant kitas spaudimo ar jėgos formas. Prievartai dažnai būdinga fizinė ar psichologinė žala, daroma tam, kad grasinimas būtų labiau įtikinamas". Iš viešai pateikiamos informacijos matyti, kad prieš vaiką buvo naudojamas psichologinis spaudimas - prievarta. Vaiko teisių apsaugos atstovė grasino vaikui sakydama: ,,Tiesiog tu turi šiandien apsispręsti - ar dabar eini, ar po vienos minutės!". Mažametė mergaitė nėjo savo noru su motina, o buvo ištempta. Suprantame, kad motinos teisė į vaiką tarsi yra prigimtinė teisė, tačiau kažkodėl Konstitucinis Teismas nėra išaiškinęs, ką iš tikrųjų reiškia prigimtinė teisė. Tai yra tik vienas iš daugybės pavyzdžių, skatinančių pasvarstyti, ar tai neįrodo, kad prigimtinės teisės tėra papildomai susikurta dar viena fikcija. Konstatuojame, kad apgailėtinai atrodo ministro pirmininko Andriaus Kubiliaus veiksmai bandant apriboti žodžio laisvę Seimo nariui, Lietuvos Sąjūdžio pirmininkui Rytui Kupčinskui, Seimo nariams Nagliui Puteikiui, Aurelijai Stancikienei ir kitiems už tai, kad pastarieji turi aiškią ir nuoseklią poziciją, nevengia kritikos premjero veiksmams. Pareiškiame, kad esame pasirengę visais įmanomais būdais prisidėti prie Tarėjų instituto įvedimo į teismų sistemą. [b]Reikalaujame:[/b] 1. Neteisingai Deimantės Kedytės perdavimo motinai procedūrą atlikusius asmenis patraukti atsakomybėn; 2. Prezidentę ir ministrą pirmininką imtis visų įmanomų priemonių, kad Tarėjų instituto įvedimas į teismų sistemą būtų kuo skubiau realizuotas; 3. Rytą Kupčinską imtis iniciatyvos ir sudaryti kandidatų į Seimą sąrašą nuo Lietuvos Sąjūdžio, kuriam reiškiame paramą ir palaikymą. Į sąrašą įtraukti tik nepriekaištingos reputacijos žmones.