LIETUVOS KOSMETIKŲ IR KOSMETOLOGŲ ASOCIACIJOS PETICIJA „DĖL KOSMETIKŲ IR KOSMETOLOGŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ LICENCIJAVIMO”

288 PARAŠAI

Kategorija:

LIETUVOS KOSMETIKŲ IR KOSMETOLOGŲ ASOCIACIJOS PETICIJA „DĖL KOSMETIKŲ IR KOSMETOLOGŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ LICENCIJAVIMO”
Iki šiol grožio specialistai dirbo pagal Sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintas LIETUVOS SVEIKATINIMO NORMAS „KOSMETIKĖ (KOSMETIKAS). FUNKCIJOS, PAREIGOS, TEISĖS, KOMPETENCIJA IR ATSAKOMYBĖ“ SN 1:1995, kuriame iki 1998 –09-25 šios paslaugos buvo licencijuojamos.
Šis dokumentas neteko galios 2020 sausio mėnesį ir tai suprantama, nes kosmetologijos sritis nuo 1995 metų yra gerokai pažengusi. Tačiau naujo įsakymo, kuris reglamentuotų kosmetikų ir kosmetologų darbą iki šiol neturime.
Lietuvoje kaip ir visoje Europoje yra daug inovatyvių procedūrų, kurioms reikia mokslinio, epidemiologinio, sveikatos saugos įvertinimo ir reikalavimų. Asociacijos siekis – įvesti aiškumo kosmetikų ir kosmetologų darbo kompetencijose bei licencijuoti jau esamas ir visas inovatyvias, specialių techninių ir sveikatos saugos reikalavimų turinčias paslaugas, kad jas atliekantis specialistas žinotų ne tik savo kompetecijos ribas, bet ir būtų teisiškai apsaugotas.
Sveikatos apsaugos ministerija (toliau – SAM) daug metų teigė, kad kosmetikai ir kosmetologai negali lygiuotis su kitais sveikatos priežiūros specialistais, mūsų kompetencijas priskirdami tik grožio paslaugų sektoriui (EVRK 96.02 Kirpyklų ir kitų grožio salonų veikla - - veido masažas, manikiūras ir pedikiūras, makiažas ir kt.)
Tačiau Covid-19 pandemijos akivaizdoje Sveikatos apsaugos ministerija vadovavosi sveika logika ir pagal galimą riziką kliento sveikatai prilygino kosmetologų darbą odontologų darbui. Tuo remiantis karantino metu nebuvo leista pradėti dirbti, kai tuo tarpu nagų ir plaukų priežiūros specialistai leidimą gavo gerokai anksčiau.
Apibendrindami galima pripažinti, kad kalba eina ne tik apie galimą grėsmę kliento sveikatai COVID 19 akivaizdoje, bet apie naujų, inovatyvių procedūrų galimą didelę ir vidutinę riziką sveikatai. Atsidūrėme tarp sveikatos priežiūros specialistų ir grožio specialistų be jokio teisiškai reglamentuoto įstatyminio pagrindo. Turime kitų šalių patirtį (pvz., Švedija), kur kosmetologų asociacija, bendradarbiaudama su dermatovenerologų asociacija ir sveikatos apsaugos ministerija labai aiškiai apsibrėžė, kokias procedūras ir kur galima atlikti kad klientui/pacientui būtų saugu.
Asociacija siekia:
1. Kad šiuo metu paruoštame, bet dar nesigaliojusiame Papildomos ir alternatyvios medicinos (toliau - PAM) įstatyme kosmetologų kompetencijai būtų numatytos ir veido bei kūno priežiūros procedūros, kurios šiuo metu priskiriamos tik gydytojams dermatovenerologams - jų pagrindinė kompetencija yra odos ir venerologinių ligų gydymas, o ne kosmetologinių procedūrų teikimas. SAM neturėtų ignoruoti kosmetikų ir kosmetologų išsilavinimo sveikatos mokslų srityje ir nepagrįstai nuvertinti jų kompetencijų.
2. Kad kosmetologų teikiamos paslaugos (didelės ir vidutinės rizikos sveikatai, pvz. mikrodermobrazija, mikroadatinė mezoterapija) būtų įtrauktos į PAM įstatyme esantį licencijuojamų paslaugų sąrašą, kuris dar yra nebaigtinis ir koreguojamas pagal Sveikatos apsaugos ministro įsakymą.
3. Kad Lietuvos kosmetikų ir kosmetologų asociacijos deleguotas asmuo būtų įtrauktas į inicijuojamų naujų Kosmetikų ir kosmetologų medicinos normų bei Papildomos ir alternatyvios medicinos įstatymo 2020 m. sausio 14 d. Nr. XIII-2771 konsultacinę grupę. PAM įstatymo 9 straipsnyje yra numatytos kūno ir veido priežiūros procedūrų licencijų rūšys, todėl procedūroms įvardyti būtinas kompetetingas šios srities atstovas.


Nuoroda į Papildomos ir alternatyvios medicinos įstatymą, kuris įsigalios nuo 2021 metų:
https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/3a4c78c03b6411eabd71c05e81f09716?positionInSearchResults=0&searchModelUUID=d943ad37-1ade-4b56-8b11-55dc5db82f08
Nuoroda į Preliminarų papildomosios ir alternatyviosios medicinos (PAM) praktikos paslaugų sąrašą:
http://sam.lrv.lt/uploads/sam/documents/files/Teisine_informacija/Teisekuros_iniciatyvu_poveikio_vertinimas/Pazymos%201%20A%20priedas.pdf
Nuoroda į gyd.dermatovenerologų medicinos normas MN59:2016:
https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/f4701bf1743711e6a0f68fd135e6f40c

Kviečiame pasirašyti peticiją jei esate kvalifikuotas grožio srityje dirbantis asmuo ir siekiate tų pačių tikslų kaip ir Lietuvos Kosmetikų bei kosmetologų asociacija.

Pasirašyti peticiją

# Vardas Komentaras
1 Romas
2020-05-31 / 10:55
Pritariu. Privalomas paslaugų licenzijavimas leistu sukurti neįveikiamą monopolį ir sunkaikintu visus smulkius nelegaliai dirbančius savamokslius nenaudėlius. Tokiu būdu galėtume kelti kainas ir lupti iš žmonių pinigus tonomis. Valio. Kas nenori praturtėti? Aš už.
2 Neskelbiama
2020-05-17 / 22:07
Paslaugas turi teikti tik išsilavinimą ir licencija turintys specialistai. Amatininkai negali vadintis kosmetologais
3 Vienas
2020-05-17 / 18:16
Leiskiy dirbti žmonėms, visiems reikia pragyventi, o jūs iš jų atimat darbą, ir ne tik kad atimat, bet nesuteikiat galimybės dirbti.
4 Virginija (Klaipėda)
2020-05-17 / 18:14
Pasirašau už kosmetikių ir kosmetologių licenzijavimą.
5 Gitana (Šiauliai)
2020-05-17 / 17:28
Pritariu peticijai. Kosmetologai turintys biomedicinos studijų profesinio bakalauro diplomą, turi būti licencijuoti!
6 Olga (Klaipėda)
2020-05-17 / 17:15
Norėčiau, kad kosmetologai baigė biomedicinos mokslus galėtų teisiškai atlikti mezoterapijos proceduras
7 Tatjana (Vilnius)
2020-05-17 / 09:19
Pritariu Lietuvos kosmetologų ir kosmetikų asociacijos peticijai. Licencijuoti medicinos krypties kolegijines studijas baigusius ir bakalauro diplomą turinčius kosmetologus.
8 Giedre (Vilnius)
2020-05-17 / 00:06
Prašau licenzijuoti kosmetologu teikiamas paslaugas
9 Jolita
2020-05-16 / 15:03
Pritariu Lietuvos kosmetologų ir kosmetikų asociacijos peticijai. Licencijuoti medicinos krypties kolegijines studijas baigusius ir bakalauro diplomą turinčius kosmetologus.
10 Neskelbiama (Klaipėda)
2020-05-16 / 13:49
Prašau licenzijuoti kosmetologų teikiamas paslaugas
11 Neskelbiama (Klaipėda)
2020-05-16 / 08:51
Prašau licenzijuoti kosmetologu teikiamas paslaugas
12 Neskelbiama
2020-05-16 / 00:10
Prašau licenzijuoti kosmetologu teikiamas paslaugas
13 Neskelbiama (Klaipėda)
2020-05-15 / 23:02
Prašau licencijuoti kosmetologų teigiamas paslaugas.
14 Neskelbiama
2020-05-15 / 22:36
Prašaus licenzijuoti kosmetologų teikiamas paslaugas.
15 Rita
2020-05-15 / 21:59
Kolegijose Biomedicinos mokslų bakalauro diplomą gavusi kosmetologė yra nesulyginama savo kvalifikacija ir kompetencijomis su kursus baigusia kosmetike. Todėl kosmetologai turi būti licencijuojami
16 Neskelbiama
2020-05-15 / 21:51
Prašau licencijuoti kosmetikų ir kosmetologų veiklą.
17 Vilma
2020-05-15 / 21:32
Licencijuoti kosmetologes, baigusias medicinos krypties kolegijines studijas, turinčias bakalauro diplomą
18 Neskelbiama (Klaipėda)
2020-05-15 / 21:03
Prašaus licenzijuoti kosmetologų teikiamas paslaugas.
19 Neskelbiama (Kaunas)
2020-05-15 / 20:59
Norėčiau, kad licenzijotumet kosmetologes. Juos turi skirtis nuo kosmetikų.
20 Erika (Vilnius)
2020-05-15 / 20:56
Kosmetologai turi atlikti savo pareigas (odos puoselejimo proceduras, aparatines, manualines ir injekcines metodikas), o gydytojai turi vykdyti klinikine praktika bei lazerine
21 Neskelbiama (Klaipėda)
2020-05-15 / 20:31
Kolegijose Biomedicinos mokslų bakalauro diplomą gavusi kosmetologė yra nesulyginama savo kvalifikacija ir kompetencijomis su kursus baigusia kosmetike. Todėl kosmetologai turi būti licencijuojami.
22 Neskelbiama (Kaunas)
2020-05-15 / 20:11
Prašau licencijuoti kosmetikų ir kosmetologų veiklą.
23 Vilma (Gargždai)
2020-05-15 / 19:54
Prašau licencijuoti kosmetikų ir kosmetologų veiklą.
24 Brigita (Vilnius)
2020-05-15 / 19:42
Prašaus licenzijuoti kosmetologų teikiamas paslaugas.
25 Gabrielė (Vilnius)
2020-05-15 / 19:37
Kolegijose Biomedicinos mokslų bakalauro diplomą gavusi kosmetologė yra nesulyginama savo kvalifikaciją ir kompetencijomis su kursus baigusia kosmetike. Todėl kosmetologai turi būti licencijuojami.
26 Asta (Vilnius)
2020-05-15 / 19:23
Prašau licencijuoti kosmetikų ir kosmetologų veiklą
27 Neskelbiama (Kaunas)
2020-05-15 / 19:04
Prašaus licenzijuoti kosmetologų teikiamas paslaugas.
28 Neskelbiama
2020-05-15 / 19:01
Prašau licencijuoti kosmetikų ir kosmetologų veiklą.
29 Neskelbiama (Kaunas)
2020-05-15 / 18:59
Prašau licencijuoti kosmetikų ir kosmetologų veiklą
30 Šarūnė
2020-05-15 / 18:42
Prašau licencijuoti kosmetikų ir kosmetologų veiklą

Laikas baigti karantiną (429)

Lietuvos. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atsižvelgdama į kintančią situaciją dėl koronaviruso, visuotinį karantino režimą turi nedelsdama atšaukti. Todėl, kad: (1) Susirgimų skaičius Lietuvoje palaipsniui mažėja, situacija taisosi, taigi pagrindo laikyti visą šalį šiame ypatingame režime nėra. (2) Visuotinius karantinus viena po kitos atšaukinėja ir kaimyninės šalys – taip siekiama kuo greičiau grįžti prie įprasto gyvenimo ritmo. (3) Karantino metu Vyriausybė atvirai leidžia diskriminuoti senjorus ir vyresnio amžiaus žmones – jų laisvalaikis bei profesinė veikla yra ribojamos. (4) Vis daugiau požymių, kad teisinis visuotinio karantino režimas valdantiesiems reikalingas ne dėl objektyvių priežasčių, o dėl artėjančių rinkimų ir didesnės valdžios – taip galima greičiau priimti ne visada būtinus ir reikalingus sprendimus, galią sutelkti nedidelės žmonių grupelės rankose. (5) Kelis kartus per dieną skelbiami vis nauji nurodymai ar rekomendacijos vargina ir sekina visuomenę, augina psichologinę įtampą, rodo apklausos. Visa tai nėra suderinama su atviros visuomenės principais. Priešingai, žmonių sąmoningumą reikia skatinti. (6) Reaguoti į viruso protrūkius, jei tokie būtų, galima kitais būdais – pavyzdžiui, skelbti tikslinius karantinus konkrečioje vietovėje ir panašiai. (7) Lietuvoje ir toliau reikia vykdyti aktyvią testavimų strategiją – tai leidžia matyti realią viruso cirkuliavimo visuomenėje situaciją ir, reikalui esant, ją suvaldyti.

Dėl iškastinių mineralinių uolienų perdirbimo veiklos Pramonės g. 1, Alytuje (165)

Antanina. Adresuota: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai, Aplinkos apsaugos agentūrai, Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui, Alytaus priešgaisrinei gelbėjimo tarnybai, Alytaus miesto savivaldybės administracijai

Mes, Lietuvos Respublikos piliečiai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 3 punktu bei 14 straipsnio nuostatomis, kreipiamės į Jus su prašymu pripažinti šį mūsų kreipimąsi peticija. Kreipimosi priežastys ir tikslai: 2020 m. gegužės 7 d. UAB APLINKOS VADYBA viešai paskelbė informaciją apie parengtą Iškastinių mineralinių uolienų perdirbimo veiklos, Pramonės g. 1, Alytus, poveikio aplinkai vertinimo (toliau – PAV) ataskaitą. Planuojamos ūkinės veiklos (toliau PŪV) organizatorius – Alytaus mieste registruota UAB „MS LT01“. Viešas PAV ataskaitos pristatymas nuotoliniu būdu numatytas 2020 m. birželio 8 d., 17:00 val. Bendrovė praeitų metų pabaigoje paskelbė, kad planuoja cheminės konversijos būdu gaminti tokias medžiagas, kaip magnio sulfatas, silicio hidroksidas, natrio sulfatas. Taip pat gamybos procese bus gaunamos žaliavos - milteliai, naudojami metalurgijos pramonėje ir kvarcinis smėlis. Įmonės atstovas teigia, kad neva UAB „MS LT01“ kartu su mokslininkais sukūrė visiškai unikalią technologiją, kurios pagalba bus atliekamas granito perdirbimas. Numatomas uolienos (granito) suvartojimas per metus – apie 60 000 tonų. Atgabentą iškastinę mineralinę uolieną iš Vokietijos bei kitų šalių numatoma smulkinti malūnu iki reikiamos frakcijos. Gauta skalda bus talpinama į uždaras talpas, kuriuose bus apdorojama technine sieros rūgštimi. Planuojama, kad per metus bus išgaunama beveik 200 000 tonų magnio sulfato, beveik 60 000 tonų metalų hidroksidų, 9 000 tonų natrio sulfato, beveik 20 000 tonų amorfinio silicio oksido. Gamybos procese bus naudojamos agresyvios aplinkai ir žmogaus sveikatai cheminės medžiagos: sieros rūgšties net ~82 000 tonų, iš kurių gamybinėse patalpose esančiuose rezervuaruose bus nuolat saugoma net ~1 500 tonų, natrio hidroksido – 10 000 tonų, azoto rūgšties – 36 tonos, vandenilio peroksido bus sunaudojama taip pat didžiuliai kiekiai ~ 2 000 tonų per metus. Abejų šių medžiagų pavojingumo klasės ir kategorijos pakankamai aukštos. T.y. jų galimas poveikis žmogaus sveikatai vertinamas kaip labai pavojingas. Vien tik per parą į įmonės patalpas Pramonės g. 1, Alytuje, žaliavą pristatys maždaug 15 sunkiasvorių transporto priemonių talpinančių po ~24 t šios uolienos. O kur dar sieros rūgšties (iki 15 kartų per dieną) ir kitų gamybos procesui reikalingų medžiagų atgabenimas krovininiu autotransportu. Iš viso per parą į įmonę atvažiuos net 55 sunkiasvorės transporto priemonės, kurios atvyks/išvyks nuo 7 iki 22 val.ir joms ūkinės veiklos teritorijoje net nėra numatyta stovėjimo aikštelių. Šalia planuojamos ūkinės veiklos (iki 200 m atstumu) yra keletas įmonių su beveik 1000 darbuotojų, visuomeninės paskirties pastatas - Alytaus kultūros centras, maitinimo įstaiga, gyvenamieji namai, o už keleto šimtų metrų yra net saugoma teritorija - Gulbynės ornitologinis draustinis. PAV ataskaitoje yra įvardinti net 29 stacionarūs aplinkos oro taršos šaltiniai, pateikti teršalų sklaidos ore modeliavimo rezultatai. Mes manome, jog vystant šią veiklą Alytaus miesto gyventojams bei gamtai atsiranda realus pavojus ne tik galimos avarijos atveju, bet ir gamybos procese į aplinką patenkant teršalams, dėl didelio srauto sunkiasvorių transporto priemonių keliamo triukšmo ne tik šalia PŪV, bet ir miesto šiaurinėje dalyje, apie kuriuos nedviprasmiškai kalbama PAV ataskaitoje. Planuojamos ūkinės veiklos metu susidarys pavojingosios ir nepavojingosios atliekos, kurių saugojimas ir tvarkymas kelia pagrįstų abejonių dėl veiklai naudojamų pastato I-ojo aukšto bei rūsio patalpų techninės būklės. Pažymėtina, kad PAV-e teigiama, jog rūsio patalpos bus naudojamos ne tik gamybai, bet ir pirmame aukšte avarinio išsiliejimo metu išsiliejusių skysčių surinkimui. Dalis rūsio patalpų yra po vykdančios siuvimo veiklą įmonės UAB „HALTEX“ patalpomis. Kas kelia realią riziką joje dirbantiems net 350 žmonių. Tai tik dalis priežasčių dėl ko mes kreipiamės į Jus. Reikalavimai ir siūlymai: Mes, pasirašę šią peticiją-kreipimąsi, nesutinkame, kad iškastinių mineralinių uolienų perdirbimo veikla būtų vystoma adresu Pramonės g. 1, Alytuje. Nesutinkame su 2020 m. gegužės 7 d. paskelbta UAB APLINKOS VADYBA (planuojamos ūkinės veiklos organizatorius UAB „MS LT01“) parengta poveikio aplinkai ataskaita. Prašome PAV subjektų, kurie pagal kompetenciją teiks išvadas dėl PAV ataskaitos: Aplinkos apsaugos agentūros, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Alytaus departamento, Alytaus priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, Alytaus miesto savivaldybės administracijos atidžiai ir atsakingai išnagrinėti minėtą ataskaitą, atsižvelgti į galimą šios veiklos keliamą pavojų alytiškių sveikatai bei neigiamą poveikį ne tik aplinkai, bet ir kitoms šalia veikiančioms verslo įmonėms. Prašome įvertinti aplinkybę, jog PAV ataskaitoje nebuvo nagrinėta Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme numatyta galimybė dėl vietos alternatyvų planuojamai ūkinei veiklai. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 3 punkte numatyta galimybe Aplinkos apsaugos agentūros prašome organizuoti konsultantų dalyvavimą PAV ataskaitai ir ateityje kartu su ja pateiktoms poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadoms vertinti. Pareiškėjas Antanina Snarskienė

BENDRUOMENĖS NESUTIKIMAS - DĖL SALANTŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „RASA“ PERKĖLIMO Į SALANTŲ GIMNAZIJOS PATALPAS (156)

Vaida. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

BENDRUOMENĖS NESUTIKIMAS - DĖL SALANTŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „RASA“ PERKĖLIMO PRIE SALANTŲ GIMNAZIJOS Miesto valdžia nusprendė, kad Kretingos rajono Salantų gimnazijoje būtų įkurtos naujos Salantų lopšelio-darželio „Rasa“ grupės, perkelta Salantų menų mokykla. Valdžios apskaičiavimu, Salantų gimnazijos patalpose galėtų įsikurti net 5-ios naujos lopšelio-darželio grupės. Tuomet pradinukai išsikeltų į pagrindinį mokyklos pastatą. Salantų gyventojai, vaikų tėvai aršiai priešinasi tokiam sprendimui. Nes manome, kad gimnazijos, muzikos mokyklos triukšmas trukdys mažyliams ugdymo ir poilsio procese. Projekte nesuderinama žaidimų aplinka lauke, taip pat fizinė, kultūrinė veikla įstaigoje. Taip pat pradinukams didelę įtaką darytų, nesaugi vyresniųjų mokinių aplinka. Juk tokio mažiaus vaikams būtina užtikrinti saugią aplinką, kad jaustųsi psichologiškai ir fiziškai saugus, nesutrikdyta jo sveikata ar normali raida. Darželį šiuo metu lanko 108 vaikai, bet darželis netalpina visų norinčių patekti vaikų. Lopšelis-darželis renovuotas, sutvarkyta darželio aplinka, įstaiga turi puikias sąlygas visapusiškam vaikų ugdymui ir darbuotojų darbui. Salantų lopšelio-darželio "Rasa" ir Salantų miestelio bendruomenės išreiškia savo poziciją jog, perkelti darželio į mokyklos patalpas nereikia, kadangi lieka labai daug neatsakytų klausimų, nepaskaičiuotos/nepamatuotos pasekmės. Manome, jog jungimas pablogins mūsų vaikų ugdymo sąlygas, todėl mes reikalaujame, kad mūsų nuomonė būtų neįgnoruojama, bei į ją atsižvelgiama.