Prašome vetuoti ir siųsti svarstyti įstatymą XV-170, kuris pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją!


Parašų: 140
Paramos: 140.00 EUR


  • Autorius: Amber Alliance
  • Adresuota: Gerbiamam Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijai
  • Parašai renkami iki: 2025-07-23
  • Kategorija: Kita

Prisidėkite prie šios peticijos:

Pasirašyti Pasidalinti Paremti

Kiekvienas šiai peticijai paaukotas 1 EUR leidžia mums pasiekti apie 500 žmonių.

Paramą administruoja ne pelno siekianti organizacija VŠĮ "Peticijos". 100% paramos yra skiriama šios peticijos administravimui (teisinė konsultacija, viešinimas, agitacija, įforminimas, įteikimas adresatui, atsakymo paviešinimas ir kt.).



Lietuvos Respublikos Prezidentui
Kreipimasis dėl veto teisės panaudojimo įstatymui, pažeidžiančiam Konstituciją
Gerbiamasis Lietuvos Respublikos Prezidente,
Vadovaudamiesi Jūsų, kaip valstybės vadovo ir Konstitucijos garanto, pareiga ginti pagrindinius demokratinės teisinės valstybės principus, prašome pasinaudoti Jums suteikta Konstitucijos 71 straipsnyje įtvirtinta teise ir vetuoti Lietuvos Respublikos ribojamųjų priemonių dėl karinės agresijos prieš Ukrainą nustatymo įstatymo Nr. XIV-1888 3, 4 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymas Nr. XV-170, priimtą 2025 m. balandžio 17 d. Lietuvos Respublikos Seime, kuriuo nustatomos sankcijos Rusijos Federacijos piliečiams, turintiems leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje, jei jie daugiau nei vieną kartą per 3 mėnesius vyksta į Rusiją ar Baltarusiją.
Šis įstatymas tiesiogiai ir akivaizdžiai prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, nacionaliniam teisiniam reglamentavimui bei žmogaus teisių apsaugos principams, įtvirtintiems tarptautinėse sutartyse, kurias Lietuva yra ratifikavusi.
1. Pažeidžiamas konstitucinis asmenų lygiateisiškumo principas
Konstitucijos 29 straipsnis nedviprasmiškai nustato, kad visi asmenys yra lygūs prieš įstatymą, teismą ir kitus valstybės organus. Draudžiama bet kokia diskriminacija dėl tautybės, kilmės ar pilietybės. Nagrinėjamu atveju:
• Nustatomas sankcijų taikymas tik vienos pilietybės atstovams (Rusijos Federacijos piliečiams),
• Ribojimai grindžiami ne konkrečia grėsme, o vien tik kelionių kryptimi ir dažniu,
• Įstatymas netaikomas Lietuvos piliečiams ar kitų šalių gyventojams, net jei jų elgesys analogiškas.
Tai yra neteisėta diskriminacija pagal asmens pilietybę, sukurianti nevienodą teisinį statusą panašiomis aplinkybėmis.
2. Pažeidžiama judėjimo laisvė
Konstitucijos 32 straipsnis užtikrina kiekvieno teisę laisvai išvykti iš Lietuvos. Nors ši teisė gali būti ribojama tik įstatymo pagrindu, kai tai būtina valstybės saugumui, nagrinėjamas įstatymas nėra nei proporcingas, nei individualiai pagrįstas. Sankcijos taikomos automatizuotai, be įvertinimo, ar konkretus asmuo kelia realią grėsmę, o kelionės į tam tikras valstybes savaime nelaikytinos pavojingomis.
3. Prieštarauja proporcingumo ir individualizavimo principams
Pagal Konstitucinio Teismo doktriną, teisiniai suvaržymai turi būti proporcingi tikslui, grindžiami objektyviomis aplinkybėmis ir individualizuoti. Nagrinėjamu atveju įstatymas:
• Nevertina asmens motyvų (pvz., šeimos, sveikatos ar humanitarinių priežasčių),
• Taikomas kolektyvinės atsakomybės principu,
• Numato griežčiausią sankciją – leidimo gyventi panaikinimą – be teismo proceso, kas prieštarauja ir Konstitucijos 31 str. nuostatoms dėl teisės į teisingą bylos nagrinėjimą.
4. Pažeistas teisėkūros procesas
Nepaisant to, kad Seimo Teisės departamentas pateikė neigiamą išvadą dėl šio įstatymo atitikimo Konstitucijai, projektas buvo priimtas, neperdavus jo svarstymui Teisės ir teisėtvarkos komitetui, kaip to reikalauja 2025 m. balandžio 10 d. įsigaliojusi Seimo darbo reglamento pataisa. Tai kelia abejonių ne tik dėl įstatymo turinio teisėtumo, bet ir dėl jo formos konstitucingumo.
Prašymas

Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus argumentus, prašome Jūsų vetuoti priimtą įstatymą ir grąžinti jį pakartotiniam svarstymui Seimui, aiškiai nurodant jo neatitikimą Lietuvos Respublikos Konstitucijai. Jūsų sprendimas turi istorinę reikšmę – jis ne tik sustabdytų diskriminacinio pobūdžio įstatymo įsigaliojimą, bet ir pademonstruotų, kad Lietuvos Respublika išlieka ištikima konstitucinių vertybių apsaugai.
Pagarbiai,

Pasirašyti peticiją

Kiekvienas šiai peticijai paaukotas 1 EUR leidžia mums pasiekti apie 500 žmonių su peticijos žinute ir surinkti daugiau parašų. Paramą administruoja ne pelno siekianti organizacija VŠĮ "Peticijos". 100% paramos yra skiriama šios peticijos administravimui (teisinė konsultacija, viešinimas, agitacija, įforminimas, įteikimas adresatui, atsakymo paviešinimas).


      Jokios kitos informacijos nesiųsime
# Vardas Komentaras
1 Jegor (Klaipėda)
2025-04-24 / 14:59
Mano žmona yra Rusijos pilietė. Giminaičiai gyvena Rusijoje, o jos lankom dažnai. Šeima yra labai svarbus aspektas mūsų visų gyvenime.
2 Alina
2025-04-24 / 13:26
Rusijoje turiu senų giminaičių ir bijau, kad negalėsiu jų aplankyti, jei kas nors atsitiks.
3 Ekaterina (Vilnius)
2025-04-24 / 12:23
Manau, kad šis įstatymas pažeidžia mano teises susitikti su savo artimaisiais ir artimaisiais. Dabar nei jie negali ateiti pas mane, nei aš pas juos.
4 Anton (Vilnius)
2025-04-23 / 22:55
I live in Vilnius with 3 kids since the start of the war in Ukraine. My wife has to travel to Russia time after time because of her sick parent unable to move
5 Polina (Vilnius)
2025-04-23 / 21:01
Manau, kad šis įstatymas pažeidžia mano teises susitikti su savo artimaisiais ir artimaisiais. Dabar nei jie negali ateiti pas mane, nei aš pas juos.