Dėl N1 kategorijos lengvųjų krovininių automobilių klasifikavimo pakeitimo
Parašų: 1
€ Paramos: < 20 EUR
Pasiekus 100 parašų ir 250 EUR paramos, peticija bus priimta administravimui VŠĮ Peticijos.- Autorius: Domantas
- Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė susisiekimo ministerija
- Parašai renkami iki: 2025-11-22
- Kategorija: Kita
Prisidėkite prie šios peticijos:
Pasirašyti Pasidalinti € Paremti
PRAŠYMAS
Prašome inicijuoti teisinį reguliavimą, numatantį, kad tam tikri N1 kategorijos automobiliai, kurie savo konstrukcija ir naudojimu labiau atitinka keleivinių automobilių paskirtį, būtų priskirti prie „krovininių“ keleivinių automobilių.
Prašome papildyti ir patikslinti transporto priemonių klasifikavimo tvarką, nustatant, kad:
- N1 kategorijos transporto priemonės (iki 3,5 t), turinčios kėbulo kodus BB, BBA, BA, ne mažiau kaip 3 sėdimas vietas su saugos diržais, uždarą bagažinę, atitinkančios taršos reikalavimus (dyzeliniai ir benzininiai varikliai), būtų priskiriamos prie „krivoninių“ keleivinių automobilių;
- Joms būtų taikomas atleidimas nuo kelių mokesčių (vinječių);
- Techninė apžiūra būtų vykdoma kaip lengviesiems automobiliams – kas 2 metus.
________________________________________
ARGUMENTAI PIKAP SUNKVEŽIMIO VERSIJOMS
Techniniai kriterijai:
1. Bendroji masė – iki 3,5 t.
2. Kėbulo kodai – BB, BBA, BA.
3. Ne mažiau kaip 3 sėdimos vietos su įrengtais saugos diržais ir jų tvirtinimo vietomis.
4. Uždara bagažinė arba uždangalas, todėl transporto priemonė faktiškai nėra tinkama atviram krovininiam naudojimui.
6 Taikoma tiek dyzeliniams, tiek benzininiams varikliams, kurie atitinka Euro 5 ar Euro 6 teršalų išmetimo standartus
2. Naudojimo paskirtis
Nemaža dalis N1 kategorijos transporto priemonių faktiškai naudojamos ne komercijai, o šeimų ir gyventojų poreikiams (keleivių vežimui, laisvalaikiui, kelionėms).
1 Dabartinis jų priskyrimas tik prie komercinių sukuria nepagrįstą mokestinę ir administracinę naštą.
2. Mokestinės ir administracinės sąlygos:
Šie automobiliai turėtų būti atleisti nuo kelių mokesčių (vinječių), nes jie realiai nėra naudojami kaip krovininiai komerciniai automobiliai.
Techninė apžiūra turėtų būti atliekama kas 2 metus (kaip keleiviniams automobiliams), o ne kasmet, nes jų saugos parametrai ir naudojimas atitinka lengvųjų automobilių pobūdį.
________________________________________
ARGUMENTAI MIKROAUTOBUSO VERSIJOMS
Techniniai kriterijai:
1. Bendroji masė – iki 3,5 t.
2. Sėdimų vietų skaičius iki 9vietų su įrengtais saugos diržais ir jų tvirtinimo vietomis.
3. Taikoma tiek dyzeliniams, tiek benzininiams varikliams, kurie atitinka Euro 5 ar Euro 6 teršalų išmetimo standartus.
NAUDA
Valstybei:
• Aiškesnė klasifikacija sumažintų ginčus dėl N1 kategorijos automobilių naudojimo.
• Teisingesnė mokestinė politika stiprintų gyventojų pasitikėjimą valstybės institucijomis.
• Sumažėtų administracinė našta, nes būtų mažiau ginčų, skundų ir nereikalingų techninių patikrų.
• Teigiamas tarptautinis įvaizdis
• Lietuva parodytų, kad taiko ES šalių praktiką, suderintą su realiais gyventojų poreikiais.
• Tai sustiprintų šalies įvaizdį kaip valstybės, kuri atsižvelgia į žmonių poreikius ir laikosi europinių standartų.
• Ekonominė grąža Piliečių sutaupytos lėšos (už vinjetes ir TA) liks vidaus rinkoje – bus išleidžiamos vartojimui, paslaugoms ar kitoms mokesčiams (PVM, akcizams).
• Tai reiškia netiesioginę, bet ilgalaikę naudą valstybės biudžetui.
• Rečiau atliekamos techninės apžiūros (kas 2 metai) sumažins administracinį krūvį techninių apžiūrų centrams ir institucijoms.
• Atleidus nuo vinječių kontrolės, sumažėtų kelių priežiūros tarnybų administraciniai patikrinimai.
Piliečiams:
• Sumažėtų finansinė našta – nereikėtų mokėti kelių vinječių, o techninė apžiūra būtų retesnė, ypač aktualu tiems kurie automobilį naudoją ne komerciniai veiklai.
• Pagerėtų transporto priemonių prieinamumas šeimoms ir fiziniams asmenims, kuriems reikalingas talpus, bet ne komercinis automobilis.
• Didėtų aiškumas perkant naudotus automobilius, nes jie būtų klasifikuojami pagal tikrąją paskirtį.
4. Tarptautinė praktika
• Daugelyje ES šalių N1 kategorijos automobiliai, jei jie atitinka keleivinių reikalavimus, yra prilyginami keleiviniams.
• Pvz., Vokietijoje tokie automobiliai gali būti apmokestinami kaip keleiviniai pagal faktinę paskirtį.
• Tai parodytų, kad siūlomas pakeitimas yra suderinamas su ES praktika.
- 0
- 0
- 118
- Parašai
- Kopijuoti nuorodą