Dėl kelio Nr.130 Kaunas-Prienai-Alytus pripažinimo magistralinės reikšmės keliu (569)

Andrius. Adresuota: LR Susisiekimo ministerija, LR Vyriausybė

2020-04-17 Remiantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – LAKD) skelbiamais valstybinės reikšmės kelių vidutinio metinio paros eismo intensyvumo (toliau – VMPEI) duomenimis, valstybinės reikšmės krašto kelias Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus yra vienas iš labiausiai apkrautų Lietuvos kelių ir intensyvumo rodikliais lenkia didžiąją dalį magistralinių kelių. 2019 metų VMPEI duomenimis, kelias Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus pagal intensyvumą yra šeštasis Lietuvos kelias (po Vilniaus pietinis aplinkkelis-A19, Vilnius-Kaunas-Klaipėda-A1/E85, Kaunas-Marijampolė-Suvalkai-A5/E67, Klaipėda-Liepoja-A13, Vilnius-Panevėžys - A2/E272). Intensyvesnis eismas fiksuojamas tik penkiuose magistraliniuose keliuose, iš kurių trims suteiktas automagistralių statusas. LR kelių įstatymo 3 straipsnio 2 punktas nustato, kad pagrindiniai Lietuvos keliai ir jų tęsiniai – gatvių važiuojamoji dalis, kuriais vyksta intensyviausias transporto priemonių eismas, vadinami magistraliniais keliais. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 757 „Dėl valstybinės reikšmės automobilių kelių sąrašo patvirtinimo“ patvirtintame valstybinės reikšmės automobilių kelių sąraše yra 21 magistralinis kelias ir 132 krašto keliai. Remiantis LR kelių įstatymo 6 straipsnio 3 punktu, valstybinės reikšmės kelių sąrašą Susisiekimo ministerijos teikimu tvirtina Vyriausybė. Mūsų nuomone, valstybinės reikšmės krašto keliui Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus tikslinga suteikti magistralinio kelio statusą ir numatyti konkrečius bei adekvačius kelio rekonstrukcijos etapus. Nes, dabar šiam keliui LAKD siūloma sutvarkymo perspektyva (2033m.), kai pagal valstybinės reikšmės kelių tinklo plėtros planus, numatyta šio kelio 20 km ruožo rekonstrukcija vyktų tik 2031–2033 m., šių regionų gyventojams – absoliučiai nepriimtina. Dabartiniu metu, dėl būsimo ekonomikos nuosmukio itin svarbios tampa Valstybės investicijos ir pagalba įvairiems verslo sektoriams, todėl Vyriausybei kalbant apie ekonomikos skatinimo ir COVID-19 sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą, reikia orientuotis ne tik į daugiabučių namų renovacijos spartinimą, bet ir į kelių infrastruktūros plėtrą, LAKD „atšildymą“ ir didesnį dėmesį regionų kelių sektoriui. Atsižvelgdami į išdėstytas aplinkybes, prašome: 1. LR Susisiekimo ministerijos inicijuoti valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus statuso pakeitimo į magistralinį kelią procedūras. 2. LR Vyriausybės suteikti valstybinės reikšmės krašto keliui Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus magistralinio kelio statusą. Prienų rajono meras Alvydas Vaicekauskas Birštono rajono merė Nijolė Dirginčienė Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis Alytaus rajono meras Algirdas Vrubliauskas Kauno rajono meras Valerijus Makūnas Seimo narys Andrius Kupčinskas

Atšaukti sprendimą dėl žalių rodyklių nuėmimo (23)

Laisvės. Adresuota: LR Susisiekimo ministerija

Miestai savarankiškai turėtų įvertinti ir nuspręsti kur žalias rodykles palikti, o kur nuimti, atsižvelgiant į kiekvienos vietos judumą, eismo dalyvių saugumą ir kitus parametrus. Tikrai yra vietų, kur žaliosios rodyklės galėtų likti. Susisiekimo ministras sako, kad nauja tvarka skundžiasi tik vilniečiai. Kviečiame klaipėdiečius ir kitų miestų gyventojus, nepritariančius pokyčiams išreikšti savo nuomonę pasirašant peticiją dėl ministerijos ir Vyriausybės sprendimo atšaukimo.

Dėl kelio asfaltavimo į Plaktukų muziejų Degučiuose (298)

Saulius. Adresuota: Vilkaviškio r. sav. merui gerb. Algirdui Neiberkai Vilkaviškio r. sav. administracijos direktoriui gerb. Vitui Gavėnui LR Ministrui pirmininkui gerb. Sauliui Skverneliui LR Susisiekimo ministerijai gerb. Ministrui Jaroslav Narkevič Lietuvos automobilių ke

Aš, Saulius Matusevičius, esu įkūręs Plaktukų muziejų Degučių kaime. Jis su kiekviena diena tampa vis populiaresnis Lietuvoje ir už jos ribų. Šiuo metu muziejuje yra 970 eksponatų. Teko įdėti labai daug darbo, kad jis būtų žinomas. Muziejus turi du Lietuvos rekordus: gausiausia plaktukų kolekcija ir aukščiausia įrankio skulptūra (plaktukas) kuri stovi sankryžoje ir nukreipia lankytojus į muziejų. Kad toliau būtų populiarinama ši lankytina vieta, reikia pakloti asfaltą ne tik iki Plaktukų muziejaus, bet ir iki netoliese esančios Jono Basanavičiaus tėviškės. Žmonės atsisako atvykti žvyruotu keliu, o užsieniečiai- kategoriškai. Noriu paprašyti visų, kas esate buvę Plaktukų muziejuje ar ruošiatės apsilankyti, pasirašyti po šia peticija. Šia peticija aš, kaip muziejaus įkūrėjas, noriu parodyti mūsų valstybės valdžiai, kad ir Lietuvos kaimuose gali atsirasti muziejai, kurie yra gyvi ir lankomi.

PETICIJA PRIEŠ AUTOMOBILIŲ APMOKESTINIMĄ (121)

Vairuotojų. Adresuota: LR Seimui, LR Aplinkos ministerijai, LR Susisiekimo ministerijai

PETICIJA PRIEŠ AUTOMOBILIŲ APMOKESTINIMĄ Skirta LR Seimui, LR Aplinkos ministerijai, LR Susisiekimo ministerijai Šią peticiją inicijuoja Vairuotojų Teisių Asociacija ir VšĮ "Mūsų gimtasis kraštas". Mes, žemiau pasirašiusieji, nepritariame skubotam taršių automobilių mokesčio įvedimui nuo 2020 m. sausio mėnesio. Žinome, kad artėjant 2020 metams ES parama Lietuvai drastiškai sumažės. Visi supranta, kad tai atsilieps Lietuvos ekonomikai ir darbo vietoms, ypač pinigų rinkoje sumažėjimą pajaus vidutinis ir mažai uždirbantis žmonių segmentas. Transporto priemonės yra pagrindinis susisiekimo ir darbo instrumentas ypač Lietuvos regionuose. Taršių automobilių mokestis dar labiau padidins žmonių išlaidas. Lietuvos Respublikos vyriausybė turėtų strategiškai mąstyti apie Lietuvos verslą, gamintojus, jų galimybes konkuruoti rinkoje, o ne skubotai įvesti naujus mokesčius ir sunkinti smulkaus ir vidutinio verslo galimybes rinkoje. Mums nesuprantamas Aplinkos apsaugos Ministerijos kanclerio išsakytas 20 eurų automobilių mokesčio “atspirties taškas”. Mes reikalaujame: 1. Pateikti tikslius skaičiavimus, kiek automobilių bus apmokestinta ir kiek papildomų pajamų surinkta. 2. Informuoti apie visus automobilių mokesčio įvedimo etapus (Pirmame etape, remiantis Aplinkos apsaugos ministro žodžiais, planuojama apmokestinti tik naujai registruojamus automobilius, o žmonės, kurie dabar turi automobilius, kurie juos naudoja savo būtinybei, poreikiams užtikrinti, pirmame etape nebus apmokestinami). Kiek etapų bus? 3. Pateikti tikslų ir aiškų motyvavimo mechanizmą žmonėms, norintiems pasikeisti taršius automobilius į mažiau taršius (tikslius skaičiavimus, kokios sumos bus kompensuojamos). Nepakankamas paaiškinimas: “Už 2500 eurų tikrai galima įsigyti pakankamai netaršų, geros būklės automobilį. Žmonės turės galimybę gauti 1000 eurų kompensaciją naujam automobiliui. Tai galime kompensuoti net pusę kainos“, – sako K. Mažeika. Mūsų nuomone, ši siūloma motyvacinė sistema yra neaiški, ir neskaidri. Mes prieš automobilių apmokestinimą, paskubomis, neturint pagrįstų skaičiavimų, aiškių visų mokesčio įvedimo etapų, ir aiškesnės motyvacinės sistemos!

Peticija dėl greičio ribojimo priemonių , Dzūkų g. (43)

Einaras. Adresuota: LR Susisiekimo ministerija; Vilniaus miesto savivaldybė; Vilniaus meras R.Šimašius; LR Seimo saugaus eismo komisija;Vilniaus miesto ūkio transporto skyrius

Mes, naujinikų bendruomenės nariai, kreipiamės į miesto savivaldybę su prašymu įrengti greičio ribojimo priemones, Dzūkų g. Dzūkų g. ilgį sudaro beveik 2km, joje yra 6 perėjos, keli vaikų darželiai, bei mokykla. Pastovus tiek automobilų tiek žmonių srautas sudaro daug avarinių ir pavojingų situacijų, kurios taipogi yra pažymėtos Vilniaus miesto Juodūjų dėmių žymose (žyma JDT 58, nors žyma tik viena, mūsų manymu mažiausiai turėtų būti 3. Pelesos ir Dzūkų perėja, perėja tarp Dzūkų 27 ir Dzūkų 10a namų.) Šioje gatvėje nėra jokių greitį ribojančių priemonių apart kelio ženklų. Naujininkų gyventojų patirtis rodo, kad kelio ženklų neužtenka suaugusiūjų ir vaikų saugumui išsaugoti. Su šia peticija prašome atsižvelgti į mūsų norus sumažinti pavojingų eismo įvykių skaičių šioje atkarpoje. Mūsų uždavinys – su Jūsų visų pagalba pasiekti, kad dzūkų gatvė taptų saugesnė pėstiesiems.

„ Dėl pietrytinio aplinkelio Jonavoje“ (311)

Gintas. Adresuota: LR Ministrui Pirmininkui, LR Susisiekimo ministerijai, Lietuvos kelių direkcijai prie LR susisiekimo ministerijos

Per Jonavos miestą driekiasi valstybinės reikšmės magistralinis kelias A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis, kuris ypatingai pastaruoju metu sudaro daug problemų Jonavos rajono gyventojams, tai yra padidėjęs avaringumas, spūstys žiedinėje sankryžoje. Jau ne vieną dešimtmetį yra rengiami planiniai techniniai dokumentai dėl Jonavos pietrytinio aplinkkelio minėtame ruože. Mūsų žiniomis, jau turėjo būti atliktas ir žemės paėmimas visuomenės poreikiams, žiedinių sankryžų įrengimas buvo numatytas prieš keletą metų. Tačiau iki šiol realių postūmių ar darbų šiuo klausimu nematyti. Todėl mes, žinodami sudėtingą realią situaciją, prašome Jūsų imtis atitinkamų veiksmų dėl minėto Jonavos pietrytinio aplinkkelio valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje, įrengimo.

Už saugią pėsčiųjų perėją Karoliniškėse, prie T.Narbuto stotelės (351)

Kalba. Adresuota: LR Susisiekimo ministerija; Vilniaus miesto savivaldybė; Vilniaus meras A.Zuokas; LR Seimo saugaus eismo komisija

Spalio 15 dieną Vilniuje, Karoliniškėse, T. Narbuto gatvėje, prie „Teodoro Narbuto“ stotelės esančioje pėsčiųjų perėjoje buvo mirtinai partrenka mergina. Tai ne pirmas kartas, kai šioje perėjoje įvyksta eismo nelaimės. Deja, atsakingi valdžios pareigūnai iki šiol nesiėmė jokių priemonių, kad ši vieta taptų saugi. Nors dar prieš kelis metus ši pėsčiųjų perėja buvo įvardinta kaip viena pavojingiausių sostinėje. Kiekvieną dieną per šią perėją eina šimtai, o gal net tūkstančiai žmonių. Tarp jų – daugybė mokyklinio ir darželinio amžiaus vaikų, nes visai netoli perėjos yra mokykla, vaikų darželis. Artinasi žiema, todėl ši perėja taps dar pavojingesnė. Ar mes to norime ir tam pasiruošę? Kiek dar gyvybių ir sužalotų likimų pareikalaus vieta, paženklinta nekaltų žmonių krauju? Nejaugi niekam tai nerūpi? O gal padėtis pasikeis tik tada, kai, neduok Dieve, žus arba bus sužalotas aukšto valdžios pareigūno atžala? Mes, Karoliniškių bendruomenė, nenorime ir negalime daugiau tylėti, matydami, kaip šalia mūsų namų žūsta žmonės. Todėl inicijuojame peticiją ir siūlome spręsti įsišaknijusią T.Narbuto pėsčiųjų perėjos problemą. Mūsų uždavinys – su Jūsų visų pagalba pasiekti, kad pėsčiųjų perėja prie T.Narbuto stotelės taptų saugi. Todėl siūlome: • Įrengti pėsčiųjų tiltą arba šviesoforą; • Sumažinti leistiną greitį iki 40 km/val.; • Prieš perėją įrengti greičio ribojimo kalnelį.

Lietuvos TV skaitmenizavimą nukelti metams

B.. Adresuota: LR Susisiekimo ministerija

Manau, kad skaitmenizuoti Lietuvois TV nepagrįstai skubama, kas duotų daugiau žalos nei naudos, todėl siūlyčiau šį veiksmą nukelti dar vieneriems metams.

LRTK sprendimu pažeidžiamos vartotojų teisės (78)

I.. Adresuota: Lietuvos radijo ir televizijos komisija, LR Susisiekimo ministerija, LR Vyriausybė, LR Seimas, Valstybinė vartotojų teisių gynimo tarnyba, Vartotojų teisių gynimo centras

Mes, pasirašiusieji šią peticiją, prieštaraujame Lietuvos radijo ir televizijos komisijos sprendimui trumpinti TV kanalų “TV1”, “TV 6”, “Info TV”, “Liuks!”, “BTV” transliacijų laiką skaitmeninės televizijos vartotojams. Planuojama aukščiau minėtus kanalus darbo dienomis transliuoti tik nuo 18 val., tai reiškia, kad šių televizijų transliacija sutrumpėja net 2 kartus. Tai vienašališkas sprendimas, pažeidžiantis skaitmeninės televizijos vartotojų teises. Prašome Jūsų palaikyti vartotojus perėjusius ar ketinančius pereiti prie skaitmeninės televizijos (įsigijusius priedėlius, naujus televizorius ir panašiai), kurie tikėjosi gauti ne prastesnę paslaugą negu turėjo iki šiol, o dėl šio LRTK sprendimo gali nukentėti. Mes norime pareikšti Lietuvos radijo ir televizijos komisijai, kad priimant svarbius sprendimus, kurie turi įtakos vartotojui, negali būti diskriminuojamos atskiros vartotojų grupės. Reikalaujame priimtą sprendimą pakeisti arba atšaukti. (Lietuvos radijo ir televizijos komisijos sprendimo tekstą galite rasti šiuo adresu http://www.rtk.lt/lt/news2.php?strid=1005&id=33380)

Dėl automobilių atvežtų iš JAV registravimo supaprastinimo (1387)

Motorinių. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas, LR Susisiekimo ministerija

Susidaro įspūdis, kad Lietuvos automobilių parke – vien naujos mašinos, todėl mūsų valdžios vyrai (ypač tie, kurie dirba Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje) siekia visiškai uždrausti transporto priemonių, įvežamų iš trečiųjų šalių (taip pat ir iš Jungtinių Amerikos Valstijų) registravimą, įvesdami vis naujus ir vis absurdiškesnius reikalavimus ( žibintai būtinai turi būti sertifikuoti Europoj ir turėtų „E“ ženklą, net stabdžių sistemą pakeisti). Kiekvienas reikalavimas turi būti logiškai pagrįstas, tačiau minėta inspekcija jokių kitų argumentų, išskyrus nuorodą į Europos Sąjungos direktyvas ( kurias, beje, galima perkelti į Lietuvos teisės aktus, bet galima ir nedaryti to) ir importuojamų automobilių nesaugumą nepateikia... Karo keliuose tema pastaruoju metu yra tapusi populiari, net išnaudojama savanaudiškais tikslais. Taip, mūsų šalyje kiekvieną dieną įvyksta bent po kelias kraupias avarijas, tačiau ar dėl to kalti mūsų keliais riedantys amerikietiški automobiliai? Kiekvieną dieną avarijose žūsta žmonės, bet tai atsitinka dėl to, kad mes važinėjame senais automobiliais, kuriuose neįmontuotos saugos pagalvės. Dėl šio liūdno fakto reikia kaltinti beprotišką greitį ir išgėrusius vairuotojus, o ne iš JAV įvežtas mašinas. Todėl šios peticijos tikslas surinkti kuo daugiau asmenų parašų, kad mus visus išgirstų, kad nepanaikintų mums, Lietuvos pilieciams, teisės rinktis su kokia transporto priemone mes norime važinėti. Kad priimdami įvairius draudimus, nepažeistų Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo, kuriame teigiama: "Šio įstatymo tikslas - saugoti sąžiningos konkurencijos laisvę Lietuvos Respublikoje" [url=http://www.peticija.lt/forumas/viewtopic.php?f=3&t=111]Peticijos aptarimas[/url]