Įlipimo per priekines duris tvarkai – ne.


Parašų: 0


  • Autorius: Danielius Lazauskas
  • Adresuota: Vilniaus ir Kauno savivaldybės
  • Kategorija: Kita

Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ (SP) primetė Vilniaus gyventojams absurdišką įlipimo pro priekines duris tvarką, kuri neišspendžia jokių viešojo transporto (VT) problemų, o tik erzina keleivius, atgraso nuo naudojimosi VT , lėtina jo judėjimą, bereikalingai apkrauna vairuotojus.
Apie tai ne kartą rašė pasipiktinę vilniečiai DELFI straipsniuose ir komentaruose:
http://pilietis.delfi.lt/voxpopuli/dar-karta-apie-viesojo-transporto-reforma-vilniuje.d?id=40331257 http://pilietis.delfi.lt/voxpopuli/article.php?id=38618113
http://pilietis.delfi.lt/news/vilniaus-viesojo-transporto-pakeitimu-fiasko-arba-biurokratijos-disfunkcijos.d?id=41960005
http://pilietis.delfi.lt/voxpopuli/article.php?id=42189809
http://pilietis.delfi.lt/voxpopuli/kai-troleibusai-praciuozia.d?id=41902233

Pakartosiu pagrindines mintis ir pastebėjimus, kodėl ši tvarka ydinga iš prigimties:

1. Įlipimo per priekines duris tvarka užprogramuoja keleivių kamščius priekinėje transporto priemonės (TP) dalyje nors galinė dalis būna neužimta. Taip yra todėl. kad pagal naująją tvarką pirmiausia yra atidaromos priekinės duris, per kurias sulipa nauji keleiviai. Jiems judėti į laisvesnį salono galą trukdo išlipantys keleiviai, kuriems durys atidaromos vėliau. Naujesnėse TP patogiausia stovėti vieta (praplatėjimas) yra ties antrosiomis durimis, todėl čia pirmiausia susidaro keleivių kamščiai, kurie trukdo užpildyti salono galą.
2. Įlipimas per priekines, pačias siauriausias, duris prieštarauja TP konstruktorių logikai. Daug plačių durų TP sukonstruota tam, kad kuo gerčiau vyktų keleivių pasikeitimas stotelėse. Dabar šis procesas vyksta žymiai lėčiau, važiavimo laikas ilgėja, stumdimosi daugėja. Konstruktoriai nenumatė žymaus keleivių judėjimo iš salono priekio į galą, todėl praėjimai yra siauri (apie 60 cm autobusuose) ir ilgi (apie 20 metrų keturių durų TP). Kiekvienas praėjime sustojęs keleivis sudaro kliūtį visiems einantiems.
3. Keleivių judėjimas į salono galą kai TP pradeda judėti (greitėti) yra nesaugus, nes einant priešinga kryptimi, judėjimo greitis nekontroliuojamai išauga ir darosi sudėtinga sugriebti bent kokį turėklą.
4. Įlipimo per priekines duris tvarka visiškai netinka motinoms su vežimėliais, bei invalidams, nes net įlipus per platesnes duris, nėra kur pažymėti bilietą.
5. Labiausiai ši tvarka erzina keleivius, kurie turi dažnai persėsti į kitą TP.
6. Įlipimo per priekines duris tvarka nepasiekė nė vieno tikslo, kurių buvo tikėtasi:
„Keleivių laipinimas į Vilniaus miesto viešąjį transportą (VT) pro pirmąsias duris leidžia tikėtis pagerinti keleivių saugumą ir patogumą, dviem trečdaliais sumažinti keleivių be bilieto skaičių bei gauti papildomų pajamų iš prekybos viešojo transporto bilietais. Didžiuosiuose Europos miestuose toks keleivių laipinimo būdas yra įprastas. Lietuvoje ši tvarka jau įgyvendinta ir sėkmingai veikia Klaipėdoje, Kėdainiuose ir Panevėžyje.“ (citata iš „Susisiekimo paslaugų“ (SP) internetinio puslapio http://www.pirmosiosdurys.lt/). Komentaras citatai: Tą tvarką didžiuosiuose Europos miestuose naudoja tik privačios bendrovės, kurios užima nedidelę rinkos dalį ir todėl negali naudoti tokios galingos priemonės, kaip mėnesinis bilietas. Be to, ten į viešąjį transportą keleiviai lipa tik tada, kai yra laisvų sėdimų vietų.

# Vardas Komentaras
1 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
2 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
3 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
4 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
5 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
6 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
7 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas