Cheminė kastracija

0 PARAŠAI

Adresuota: LR Valdžia
Kategorija:

PETICIJA DĖL BAUDŽIAMOJO KODEKSO PATAISŲ PRIĖMIMO, NUMATANČIO CHEMINĮ KASTRAVIMĄ ASMENIMS, NUTEISTIEMS UŽ SEKSUALINIUS NUSIKALTIMUS SU VAIKAIS:

Mes, žemiau pasirašiusieji, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Konstitucijos 33 str. (piliečiams laiduojama peticijos teisė), Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 str. 1 d. 3 p. (siūloma spręsti svarbius visuomenei, savivaldybėms ir valstybei klausimus), Lietuvos Respublikos Seimo peticijų komisijos nuostatais, teikiame Jums spręsti svarbų Lietuvos Respublikos gyventojams klausimą - Baudžiamojo kodekso pataisą, numatančią cheminį kastravimą asmenims, nuteistiems už seksualinius nusikaltimus su vaikais. Šiuo kreipimųsi siekiama seksualinius nusikaltimus padariusiems asmenims skirti adekvačias bausmes, įgyvendinant teisingumo principą, užkardinti nuo ateityje pasikartojančių šių nusikalstamų veikų padarymo, užtikrinant Lietuvos vaikų saugumą nuo seksualinių nusikaltimų.
Seksualiniai nusikaltimai prieš vaikus (toliau vadinama - pedofilija) – tai lytinis nukrypimas, pasireiškiantis lytiniu potraukiu vaikams, kadangi tikrasis lytinis dirgiklis yra lytiškai nesubrendusio vaiko kūnas. Vaikų tvirkinimas gali vykti palengva: iš pradžių lytinio švietimo pretekstu rodant erotinio ir pornografinio pobūdžio nuotraukas, filmus, vėliau ir pačius lytinius organus, mokoma kitų seksualinių nukrypimų. Taigi, padofilija – tai liga, priskiriama psichiniams ir seksualiniams nukrypimams, ji kaip šio amžiaus maras, žalojantis viso pasaulio vaikų psichiką, vaikų brendimo procesą; iš vaikų atimama prigimtinė vaiko teisė – gyventi pilnavertį ir psichiškai sveiką gyvenimą.
Lietuvos Respublikos Konstitucijos 38 str. ir 39 str. įtvirtintos imperatyviosios konstitucinės teisės normos, kuriose įtvirtinta valstybės pareiga saugoti ir globoti vaikystę, ginti įstatymu nepilnamečius vaikus. Sutinkamai su tuo, Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 4 str. įtvirtintos imperatyviosios bendrosios vaiko teisių apsaugos nuostatos, numatančios, jog tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys (įskaitant ir valstybines įstaigas bei institucijas) privalo laikytis principo, jog kiekvienam vaikui - tiek iki gimimo, tiek ir po jo - turi būti garantuota galimybė būti sveikam, normaliai vystytis fiziškai bei protiškai, o gimusiam vaikui - taip pat doroviškai ir dalyvauti visuomenės gyvenime. Šio įstatymo 6 str. įtvirtintas vienas iš pagrindinių vaiko teisių apsaugos garantijos principų, jog vaiko teisės saugomos ir garantuojamos priimant bei įgyvendinant įstatymus bei kitus teisės aktus, o šio įstatymo 10 str. įtvirtintame vaiko teisės į asmeninį gyvenimą, asmens neliečiamybę ir laisvę principe nurodyta, jog draudžiama vaiką kankinti, žaloti, žeminti jo garbę ir orumą, žiauriai su juo elgtis.
Lietuvos Respublikos Seimas 1995 m. liepos 3 d. Lietuvos Respublikos vardu, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Konstitucijos 138 straipsniu, ratifikavo Jungtinių Tautų vaiko teisių konvenciją, kurios 3 str. 1 d. aiškiai reglamentuota, jog imantis bet kokių vaiką liečiančių veiksmų, svarbiausia - vaiko interesai, šios konvencijos 6 str. 2 d. nurodyta, jog valstybės dalyvės užtikrina didžiausią galimybę vaikui gyventi ir sveikai vystytis, 19 str. bei 34 str. reglamentuota, jog valstybės dalyvės privalo imtis visų priemonių, kad apsaugoti vaikus nuo seksualinio išnaudojimo ir seksualinio suvedžiojimo.
Žmogaus teisių gynimo ekspertai gali teigti, jog cheminė kastracija nesuderinama su pagrindinėmis žmogaus teisėmis bei laisvėmis, tokia bausmė esą pažeidžia konvencijas dėl žmogaus teisių bei dėl kankinimų ir nehumaniškų bausmių uždraudimo, tačiau prisidengdami tariamomis žmogaus laisvėmis, mes negalime leisti savo vaikams būti potencialiomis aukomis, kurių vaikystę toliau griautų seksualiniai iškrypėliai - nusikaltėliai. Vienareikšmiškai manome, jog aukų teisės svarbesnės nei nusikaltėlių, juolab, kad Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencijoje įtvirtintos imperatyviosios konstitucinės teisės normos, kuriose įtvirtinta valstybių narių pareiga saugoti ir globoti vaikystę, ginti ją valstybių narių įstatymais, tuo labiau 2009 m. rugsėjo 25 d. Lenkijos Seimas patvirtino Baudžiamojo kodekso pataisas, kuriomis numatyta pedofilus teisti cheminiu kastravimu. Šį būdą kaip galimą prevencijos metodą bandė Kanada, kelios JAV valstijos, Didžioji Britanija, Prancūzija, Čekija, kai kurios kitos valstybės.
Vaikai – tai silpniausia visuomenės grandis, kuria privalo rūpintis jų tėvai, globėjai visuomenė, o tuo pačiu ir valstybė. Būtent vaikystės periodu formuojasi jų asmenybė ir žmogiškosios vertybės. Valstybės pareiga - tinkamai užtikrinti prigimtines vaiko teises į jų vaikystės neliečiamumą, sveiką socialinę ir psichologinę aplinką, priimant ir vykdant teisės aktus vaikų interesų ir gerovės labui. Psichologiškai ir fiziškai sveikas vaikas – tai raktas ateityje į valstybės augimą ir klestėjimą. Todėl kiekvienos valstybės ir piliečių prievolė - rūpintis ir saugoti kiekvieno vaiko neliečiamumą nuo morališkai ir dvasiškai nukrypusių reiškinių, tokių kaip pedofilija.
Vadovaudamiesi virš išdėstytu prašome:
1. Šią peticiją remiantis Lietuvos Respublikos peticijų įstatymu pripažinti peticija ir ją išnagrinėti teisės aktų nustatyta tvarka;
2. Remiantis Lietuvos Respublikos Peticijų įstatymo 5 str. 3 p., Lietuvos Respublikos Seimo Peticijų komisijos nuostatų 25 str. prašome leisti dalyvauti komisijos posėdžiuose pareiškėjui ar jo atstovui, išdėstyti savo reikalavimus ir/ar atsakyti į komisijos narių klausimus;
3. Teikti nagrinėti Lietuvos Respublikos Seimui šią peticiją, kurios tikslas - numatyti baudžiamojo kodekso pataisas, numatančias cheminį kastravimą asmenims, nuteistiems už seksualinius nusikaltimus su vaikais.

# Vardas Komentaras
1 Ž.Druskytė
Norėčiau,kad tai įvykdytų, nes vaikams baisu vaikščioti gatvėmis
2 Giedra
Reikia kažką daryti, vienok beveik neįmanoma apgalvoti visų aplinkybių, nes kiekvienas atvejis kitoks, ypač sunku įrodyti kai šeimoje yra nukrypimų nuo normos ir to nepripažysta tėvai ir net nukentėj
3 r.
reikėtų taikyti už visus seksualinius nusikaltimus, bet pirma turi būti įrodyta kaltė
4 Rolandas
Mes neturime daleisti kad butu tvirkinami musu vaikai
5 MARIUS
Simasiau, neapsaugosi savo sebru nuo kastracijos..mes ateinam.

Jurbarko smurtautojui - REALIĄ LAISVĖS ATĖMIMO BAUSMĘ! (125)

Centro. Adresuota: Generalinė prokuratūra | Lietuvos Respublikos prokuratūra

Jurbarko prievartautojas negavo realios laisvės atėmimo bausmės, padarius tokį sunkų nusikaltimą prieš merginą. Pagal Lietuvos Respublikos įstatymus už mažesnius nusižengimus žmogui gręsia realus laisvės atėmimas. Sulaikius M.I., jam buvo nustatytas 1,12 promilės girtumas. Tai taip pat sunkinanti aplinkybė. Atsiprašyti taip pat neatsiprašė asmeniškai, tai padarė per savo advokatą ir tai pasak tėvų neatrodė įtikinamai. Raginame Lietuvos Respublikos Generalinės prokuratūros kreiptis į Aukščiausią Teismą dėl teisingo nuosprendžio skiriant realią laisvės atėmimo bausmę.

Dėl apšviestų šaligatvių įrengimo Nemėžyje (23)

Indrė. Adresuota: Vilniaus rajono savivaldybė

Mes Nemėžio rajono gyventojai, labai prašome įrengti apšviestą šaligatvi- pesčiųjų- dviratininkų taką Nemėžyje (Baltarusių g - Sirokomlės g) ir pesčiųjų perėjas, kad aplinkiniai gyventojai galėtu saugiai keliauti iki viešojo transporto stotelių, o vaikai iki mokyklos. Nesutvarkyti kelkraščiai verčia pėsčiuosius pažeidinėti eismo taisykles, bei apsunkina eismą vairuotojams. Vaikai - keliaujantys į mokyklą dviračiais, paspirtukais ir pėsčiomis - turi eiti šalikele.

Dėl priemonių mažinti triukšmą sankirtoje su A5 Vakarų aplinkelio magistraliniu keliu (17)

R.. Adresuota: VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija

Vadovaujantis Europos sąjungos direktyvos 2002/49/EB reikalavimais buvo vertinta aplinkos triukšmo tarša valstybinės reikšmės magistralėje A5, kertančioje Kauno miesto teritoriją ir sudarančią jo vakarinį aplinkkelį. Minėto kelio metinis transporto priemonių srautas sudaro 11 600 475 (2018m), triukšmo lygis siekia Ldvn 86 dBA (2013m). Pastovaus triukšmo lygis prie gyvenamųjų pastatų fasadų esančių Kauno miesto aglomeracijoje Klovainių, J.Skvirecko, Bačkonių, Alytaus, Šiluvos, Kražių ir kt. gatvėse sudarė Ldvn 69,9 dBA (2012-2013m) viršijant tiek dienos, tiek vakaro, tiek nakties ribinius dydžius. Atkreiptinas dėmesys, kad garso slėgio Ldvn dydis išreiškia triukšmo taršos priklausomybę logaritmiškai, nakties reišmė yra viršijama 6,1 dB, tai reiškia 53% didesnį triukšmo lygį už leistiną. Tyrime nebuvo vertintas triukšmo lygis gyvenamosiose patalpose, kuriose atidarius langus didžiausia leistina riba būtų viršijama keletą kartų. Didėjant transporto srautams yra tikėtinas triukšmo taršos lygio didėjimas, kuris prognozuojama 2028m gyvenamųjų pastatų aplinkoje sudarys Ldvn 70,7 dBA. Minėtoje zonoje 2013m duomenimis gyveno 160 gyventojų. Gyvenamasis rajonas sparčiai plečiasi, statomi nauji namai, tikėtinas gyventojų skaičiaus augimas. Dėl triukšmo taršos nėra užtikrinama gyvenimo kokybė, kyla pavojus gyventojų sveikatai ir gyvybei. Pasaulio sveikatos organizacija savo publikacijose nurodo visą spektrą triukšmo poveikio sukeliamų lėtinių ir terminalinių susirgimų. Taip pat minėtoje zonoje Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimu yra nustatyta Veršvų tylioji gamtos zona, kurios ~55% teritorijos veikia triukšmas viršijantis Ldvn 50 dBA. Pagal Kauno miesto triukšmo prevencijos veiksmų planą 2014-2018m buvo vertinamos triukšmo šaltinių poveikio valdymo galimybės. Kadangi aukščiau minėta aglomeracijos zona patenka į teritoriją, kurioje rodiklis Ldvn viršija higienos normos HN33:2011 apibrėžtus ribinius dydžius LAeqT, pagal Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymą būtina įgyvendinti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, buvo priimtas dispozityvus sprendimas vakarinio miesto aplinkkelio – magistralės A5 keliamo triukšmo problemas spręsti techninėmis priemonėmis, įrengiant akustines sienutes. Buvo iškelti strateginiai tikslai gerinti aplinkos akustinę kokybę triukšmo taršos zonose. 2014m numatyta parengti akustinių sienučių vakariniame aplinkkelyje techninį projektą. Buvo pasirašyta paslaugų teikimo sutartis, atlikti modeliavimo darbai, 2014m vykdyti projektavimo darbai. Triukšmo sumažėjimo efektas, įgyvendinus triukšmo mažinimo priemones būtų pasiektas 100% teritorijos gyventojų. Žvelgiant į Kauno miesto triukšmo prevencijos veiksmų planą 2019-2023 taip pat į VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos sudarytą 2019-2023 metų pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų planą matome, kad minėtu laikotarpiu projekto tęstinumas nėra numatytas. Triukšmo taršos šaltinis yra valstybinės reikšmės magistralė A5 su didesniu nei 6 mln transporto priemonių srautu, ji nėra miesto teritorija, jos valdytojo ar įgaliotų pavaldžių įstaigų ir įmonių prašome imtis priemonių mažinti triukšmą ir užtikrinti higienos normoje reglamentuojamus ribinius lygius bei pateikti triukšmo prevencijos veiksmų planą zonoje į šiaurę nuo Šilainių pl. ir minėtos magistralės sankirtos.