Prašome stabdyti Pagrindinio ugdymo „Lietuvių kalbos ir literatūros“ programą

Pasisakome prieš naująją Švietimo ir mokslo ministerijai tvirtinti parengtą Pagrindinio ugdymo „Lietuvių kalbos ir literatūros“ programą, tiksliau – prieš literatūriniam ugdymui skirtą jos dalį (žr. http://www.upc.smm.lt/ugdymas/dokumentai/svarstomi/).
Programoje literatūra susiaurinama iki kultūros istorijos žinių šaltinio ir tautinio pasakojimo perteikimo priemonės. Ji parengta neprofesionaliai, pristatomų literatūros reiškinių atranka atlikta remiantis vien siauromis politinėmis nuostatomis ir problemiškomis literatūrologinėmis hipotezėmis, nepaisant literatūros kaip meno rūšies specifikos ir mokinių amžiaus tarpsnių psichologijos. Programa siekiama suformuluoti ir įdiegti tokią literatūros koncepciją, kuri neturi sąlyčio taškų su šiandieninio mokinio ir mokytojo realybe. Programa parengta atmetant nepriklausomoje Lietuvoje sukauptą literatūrinio ugdymo patirtį, neįvykdžius edukologinių tyrimų, nesikonsultuojant su psichologais ir vaikų literatūros specialistais, ignoruojant didelės dalies pedagogų bendruomenės nuomonę.
Programa nesudaro galimybių mokytojui dirbti pagal laisvojo ugdymo humanistinę paradigmą, kuri laikoma esmine Lietuvos švietimo reformos kryptimi. Mokytojai negalės siekti šiuolaikinių ugdymo tikslų, nes jų ir mokinių pasirinkimo laisvė yra tik deklaruojama, bet iš tiesų ugdymo turinys sudarytas neatsižvelgiant į diferencijavimo ir individualizavimo principus. Mokiniai liks nepažinę lietuvių ir pasaulinės literatūros specifikos bei įvairovės, geriausių jų amžių atitinkančių literatūros kūrinių. Taip žlugdomas mokinių ir mokytojų kūrybiškumas, neleidžiama mokiniams užmegzti savarankiško santykio su literatūra, įgyti produktyvių atidaus skaitymo, suvokimo, interpretavimo kompetencijų, gilaus ir lėtojo mokymosi gebėjimų. Pagal naująją programą būtų ugdomas fasadinis, atsiskaitomasis patriotizmas, o ne noras pažinti tradiciją ir įgūdžiai prasmingai, kuriant asmeninę vertę dalyvauti laisvos šalies literatūros procesuose.
Prašome netvirtinti šios programos ir atkreipti dėmesį į lituanistikos padėtį visose ugdymo pakopose.

# Vardas Komentaras Miestas Pasirašymo data
1 L. Dau... Prašau stabdyti Pagrindinio ugdymo „Lietuvių kalbos ir literatūros“ programą.
2 V.Greičiūnas ... Trečdalis parlamentarų teikia pataisą, kuri sudarytų galimybę nuo sausio kilti jų padėjėjų ir frakcijų referentų atlyginimams. Seimo nariai siūlo, kad jų pagalbininkai galėtų būti priskiriami A12-A14
3 Stasė Gin... gal jau laikas būtų susirūpinti nykstančia mūsų tauta, o ne vien savo pinigine?!.
4 M. Bui... Laikas imtis rimtis rimto sistemos peržiūrėjimo ir esminių pokyčių, pradedant nuo požiūrio į mokytojo darbą, o ne kepti programas vien tam, kad pateisinti savo sėdėjimą ministerijose ir darbo grupėse.
5 Algirdas Jak... gal reikia uždrausti lietuvių kalba ir ji vėl suklestėtų, kaip caro laikais?
6 Rimante Vit... Ir taip turime kruva berasciu, turesime dar daugiau... Rasinius rasyti reikia, ne interpretacijas, skaityti reikia, o ne brukti kazkoki pigu bruda vaikams i galva...
7 Diana Str... Kas tik ir skiria į ministerijas visokiu bukagalvius
8 Jurgita Jur... kiek galima rafinuotai tyčiotis iš mokinių ir humanistinės pedagogikos mokytojų?
9 Anastasija Mar... Aš, aštuntosios klasės mokinė, noriu ne tik visą laikmokytis–norėčiau nors truputį laisvalaikio.
10 Vytautas Vyš... Pernelyg ideologijos ir kryptingo muštro,tautinis ugdymas neturėtų būti didesnis prioritetas už kultūrinį,bendražmogišką,socialinį,moralnį ir mąstymo ugdymą.Kritiškų asmenybių genocidas netoleruotinas