Prašome stabdyti Pagrindinio ugdymo „Lietuvių kalbos ir literatūros“ programą

Pasisakome prieš naująją Švietimo ir mokslo ministerijai tvirtinti parengtą Pagrindinio ugdymo „Lietuvių kalbos ir literatūros“ programą, tiksliau – prieš literatūriniam ugdymui skirtą jos dalį (žr. http://www.upc.smm.lt/ugdymas/dokumentai/svarstomi/).
Programoje literatūra susiaurinama iki kultūros istorijos žinių šaltinio ir tautinio pasakojimo perteikimo priemonės. Ji parengta neprofesionaliai, pristatomų literatūros reiškinių atranka atlikta remiantis vien siauromis politinėmis nuostatomis ir problemiškomis literatūrologinėmis hipotezėmis, nepaisant literatūros kaip meno rūšies specifikos ir mokinių amžiaus tarpsnių psichologijos. Programa siekiama suformuluoti ir įdiegti tokią literatūros koncepciją, kuri neturi sąlyčio taškų su šiandieninio mokinio ir mokytojo realybe. Programa parengta atmetant nepriklausomoje Lietuvoje sukauptą literatūrinio ugdymo patirtį, neįvykdžius edukologinių tyrimų, nesikonsultuojant su psichologais ir vaikų literatūros specialistais, ignoruojant didelės dalies pedagogų bendruomenės nuomonę.
Programa nesudaro galimybių mokytojui dirbti pagal laisvojo ugdymo humanistinę paradigmą, kuri laikoma esmine Lietuvos švietimo reformos kryptimi. Mokytojai negalės siekti šiuolaikinių ugdymo tikslų, nes jų ir mokinių pasirinkimo laisvė yra tik deklaruojama, bet iš tiesų ugdymo turinys sudarytas neatsižvelgiant į diferencijavimo ir individualizavimo principus. Mokiniai liks nepažinę lietuvių ir pasaulinės literatūros specifikos bei įvairovės, geriausių jų amžių atitinkančių literatūros kūrinių. Taip žlugdomas mokinių ir mokytojų kūrybiškumas, neleidžiama mokiniams užmegzti savarankiško santykio su literatūra, įgyti produktyvių atidaus skaitymo, suvokimo, interpretavimo kompetencijų, gilaus ir lėtojo mokymosi gebėjimų. Pagal naująją programą būtų ugdomas fasadinis, atsiskaitomasis patriotizmas, o ne noras pažinti tradiciją ir įgūdžiai prasmingai, kuriant asmeninę vertę dalyvauti laisvos šalies literatūros procesuose.
Prašome netvirtinti šios programos ir atkreipti dėmesį į lituanistikos padėtį visose ugdymo pakopose.

# Vardas Komentaras Miestas Pasirašymo data
1 L. D... Prašau stabdyti Pagrindinio ugdymo „Lietuvių kalbos ir literatūros“ programą.
2 V.Greičiūnas ... Trečdalis parlamentarų teikia pataisą, kuri sudarytų galimybę nuo sausio kilti jų padėjėjų ir frakcijų referentų atlyginimams. Seimo nariai siūlo, kad jų pagalbininkai galėtų būti priskiriami A12-A14
3 Stasė G... gal jau laikas būtų susirūpinti nykstančia mūsų tauta, o ne vien savo pinigine?!.
4 M. B... Laikas imtis rimtis rimto sistemos peržiūrėjimo ir esminių pokyčių, pradedant nuo požiūrio į mokytojo darbą, o ne kepti programas vien tam, kad pateisinti savo sėdėjimą ministerijose ir darbo grupėse.
5 Algirdas J... gal reikia uždrausti lietuvių kalba ir ji vėl suklestėtų, kaip caro laikais?
6 Rimante V... Ir taip turime kruva berasciu, turesime dar daugiau... Rasinius rasyti reikia, ne interpretacijas, skaityti reikia, o ne brukti kazkoki pigu bruda vaikams i galva...
7 Diana S... Kas tik ir skiria į ministerijas visokiu bukagalvius
8 Jurgita J... kiek galima rafinuotai tyčiotis iš mokinių ir humanistinės pedagogikos mokytojų?
9 Anastasija M... Aš, aštuntosios klasės mokinė, noriu ne tik visą laikmokytis–norėčiau nors truputį laisvalaikio.
10 Vytautas V... Pernelyg ideologijos ir kryptingo muštro,tautinis ugdymas neturėtų būti didesnis prioritetas už kultūrinį,bendražmogišką,socialinį,moralnį ir mąstymo ugdymą.Kritiškų asmenybių genocidas netoleruotinas
11 Raimonda S... "Robotizacija?", o kur valstybės strategija sukursianti kūribingą žmogų?!
12 Vida J... Eilinė nesamonė, kažkada Brežnevo raštus studijavom, irgi kažkam atrodė tai būtina...
13 Lina M... Programą turi rengti savo dalyko specialistai. Mokiniai turi išmokti atidžiai skaityti ir suvokti ryšius tarp skaitomo teksto eilučių, pastraipų, skyrių...Grąžinkite lėtą mokymosi tempą. Tegul mokinys
14 Violeta D... programos netinkami tikslai, mokiniai ,,gąsdinami" lietuvių kalba ir literatūra, nepaisoma to, kad mokymasis nors truputį turėtų būti įdomus.
15 Daina V... už laisvą mintį ir žodį, kurių mūsų visuomenėje neliko
16 Danutė G... visus tuos didelius pinigus atiduoti mokytojams, kad geriau išdėstytų, kas jau yra vadovėliuose
17 J.Radzevičius ... nemanau, kad naujoji programa ugdytų meniškus piliečius.
18 Daiva D... tikimasi, kad išugdžius bedvasius vartotojus, bus lengviau valdyti...
19 Greta K... linkiu kompetencijos ir išsilavinimo švietimo ir mokslo ministrerijos individams.
20 S.Jaloveckas ... Sutinku su išsakytomis mintimis ir daliai jų pritariu.
21 Ugnė M... Pati esu 9 klasės moksleivė. Ir visi šitie dalykai, kai norima mokslą supaprastinit, o egzaminus pasunkinit, man yra nesuprantami. Prisiminkit, viskas, ką žmogus įgauna mokykloj, atsiliepia ateitį
22 Liudvikas S... Programos nestudijavau, bet viską, ką daro šis ministeris, man nepatinka
23 Nijolė D... Pasisakau prieš naująją Švietimo ir mokslo ministerijai tvirtinti parengtą Pagrindinio ugdymo „Lietuvių kalbos ir literatūros“ programą, tiksliau – prieš literatūriniam ugdymui skirtą jos dalį (žr. h
24 Viktorija J... Peticijos argumentai pakankamai svarūs, todėl siūlymas ją persvarstyti, atsižvelgiant į pastabas, atrodo pagrįstas.
25 Stasys.Apinis ... Peticijoje reiškiamos itin reikšmingos ir pagrįstos nuostatos.
26 Jolita O... Norėčiau, kad būtų įsiklausyta į žmonių, dirbančių tiesiogiai su vaikais nuomonę
27 JURGITA K... Religija ir jos mokymas turėtų būti visiškai atskirti nuo ugdymo programų mokyklose.Jeigu vaikams ir jū tėvams yra poreikis studijuoti bibliją, tam yra bažnyčia ir katechetų būreliai joje.
28 Jurgita S... įvertinkite ant pečių užgulusį krūvį. Kur Lietuva eina? Va taip ir žliugdomas piliečių mentalitetas. Jokio pilietiškumo, kalbos ir tautosakos kultūros vertinimo ir tt. Kaži kur taip toli nuvažiuosime
29 D.Matijošienė ... Nežlugdykite literatūros, laisvę mokytojų pasirinkimui
30 Ala, P... Pasisakome prieš naująją Švietimo ir mokslo ministerijai tvirtinti parengtą Pagrindinio ugdymo „Lietuvių kalbos ir literatūros“ programą, tiksliau – prieš literatūriniam ugdymui skirtą jos dalį (žr. h

Prašymas atšaukti likusius mokslo metus.

Ž. Vaitkus. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Atsižvelgiant į Lietuvoje besimokančių vaikų skaičių, ne visi turi galimybė prisijungti prie interneto, dienynai ,,lūžta" nuo per didelio apklausos skaičiaus, šalyje yra per 300 tūkst. mokinių, serveriai negali prijungti visų vienu metu. Pirmąją dieną nuotolinis ugdymo procesas prasidėjo su rimtais trukdžiais – nebepasiekiamos nuotolinio mokymo platformos, neveikia elektroninis dienynas. Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius jau prakalbo apie galimybę mokslo metus nutraukti anksčiau ir vaikus perkelti į kitas klases. „Mokslo metai kai kuriose šalyse yra užbaigiami, vaikai perkeliami į kitą klasę su mintimi, kad kitais metais mokymosi procesas bus intensyvesnis. Tokius variantus mes taip pat svarstome. Yra sudaryta komisija, kuri per porą savaičių turėtų įvertinti visas aplinkybes“, – pirmadienį LRT radijui sakė A. Monkevičius. Ministerijos duomenimis, trūksta apie 18 tūkst. kompiuterių vaikams iš šeimų, kuriose yra keli mokiniai

Prieš 5G tinklo įrengimą Lietuvoje, dėl galimai itin pavojingų žmogaus organizmui mikro (mili) bangų

Vilius Krivickas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

5G ryšiui naudojamos aukšto dažnio elektromagnetinės bangos, kuriomis iš ryšio antenos į išmanųjį telefoną ar kitą įrenginį yra perduodama informacija. Tokiu pat būdu, tačiau žemesnėmis bangomis veikia ir 4G ryšys. 5G privalumas – kone iki 20 kartų didesnis informacijos perdavimo greitis. Tačiau kuo aukštesnis bangų dažnis, tuo joms sunkiau sklisti miestuose. Aukšto dažnio bangoms sudėtinga įveikti kliūtis, pavyzdžiui, gyvenamųjų namų sienas, todėl nenutrūkstamam ryšiui užtikrinti reikalingas didesnis antenų skaičius, nei eksploatuojama šiuo metu. 5 G šalutiniai efektai : padidėjusi vėžio rizika, ląstelinis stresas, ląstelių struktūriniai ir funkciniai pakitimai, reprodukcinės sistemos sutrikimai, mokymosi ir atminties deficitas, neurologiniai nukrypimai, kenkia viskam, kas gyva : tiek augmenijai, tiek gyvūnijai, tiek žmonėms. Tam tikros signalo charakteristikos sukelia biologinius ir sveikatos nukrypimus. (pulsacija, poliarizacija). Pasaulio sveikatos organizacijos tarptautinė tyrimų agentūra tyrinėjanti vėžinius susirgimus klasifikuoja tai kaip galimybę kancerogeniniams atsiliepimams žmogaus organizmui. Praeitais metais, 30 milijonų dolerių Amerikos nacionalinės toksikologijos programų studija rado aiškius įrodymus, kad per du metus naudojant telefoną pakyla vėžinių ląstelių skaičius laboratorinėse pelėse ir žiurkėse. Naujausia 5G technologija skleis milimetrines bangas, kurioms reikės siųstuvų kas 100-200 metrų, tokiu būdu patalpins žmones į milimetrinių bangų radiaciją. Tokios bangos anksčiau buvo naudojamos suvaldyti ir kontroliuoti minias. Milimetrinės bangos yra labiausiai sugeriamos per kelių milimetrų žmogaus odą. (Vaikų oda dar plonesnė ir juos bangos paveiks dar labiau). Trumpas tokių bangų naudojimas gali atsiliepti psichologinei žmogaus būsenai, pakenkti periferinei nervų sistemai (to įtakoje išsivysto melonoma (vėžys)), taip pat kenkia akims- akių melonoma. Kenkia vaisingumui. Kadangi 5G yra nauja technologija, jos tyrimai yra visiškai nauji, tačiau jau ištriti 2G ir 3G ryšiai, kurie daro žalą žmogaus organizmui. Ir tai yra įrodyta. 4G ryšio šalutinis poveikis taip pat nėra galutinai ištirtas. 5G ryšys artimoje ateityje nepakeis 4 G ryšio. Jis jį papildys, tačiau rizika žmogaus sveikatai padidėja daugybę kartų. Nepamirškim, kad 5G antenos stovės ten kur mes gyvename, dirbame ir kur žaidžia mūsų vaikai. Reziumuojant, negalime nepritarti 250 mokslininkų, medicinos daktarų ir jų rekomendacijoms, kurie pasirašė prieš 5G tinklą. Nes tai padidins elektromagnetinių radiobangų kiekį, kuris yra žalingas žmonėms ir aplinkai. Ir tai yra įrodyta. Nebūkime kvaili, ir neleiskime, kad su mumis darytų eksperimentus. Tai pažeidžia ir sveikatos ir žmogaus teises. Lietuva galimai pasirinkta kaip pilotinė šalis 5G ryšiui bandyti, kadangi kitos šalys niekur neskuba ir galimai supranta 5G ryšio žalą žmogaus organizmui. Daugiau informacijos anglų kalba: http://www.5gappeal.eu/

Prašymas atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus.

S. Kaunelis. Adresuota: LIetuvos Respublikos seimas

Dėl susiklosčiusios situacijos (Covid-19 viruso) Lietuvos Respublikos abiturientai kreipiasi į vyriausybę su prašymu atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus, savo prašymą grindžiame toliau išvardintais argumentais: Nuotolinis mokymas nesuteiks tokios pačios mokymosi kokybės kaip mokymas gyvai. Dauguma mokytojų yra senyvo amžiaus žmonės, kurie jei ir turi priėjimą prie nuotolinio mokymosi priemonių, tikrai nėra pajėgūs jomis adekvačiai operuoti. Tad iš nuotolinio mokymo, geriausiu atveju telieka nuotoliniu būdu perteikti namų darbai, be jokio dėstymo elemento. Natūraliai kyla klausimas: ar mokiniai pasiruoštų egzaminams, jei atėję į ugdymo įstaigas tegautų užduotis, be jokio paaiškinimo kaip jas atlikti? Egzaminų nukėlimas sukelia abiturientas papildomą stresą. Stresas, kaip žinoma ir taip stiprus faktorius, kuris įtakoja mokinių pasiekimus egzaminų metu, būtų tik dar labiau sustiprintas neužtikrintumo dėl žinių, įgytų atliekant pasiruošimą namų salygomis, bei dėl suspausto egzaminų grafiko. Šių veiksnių įtakotas streso faktorius, smarkiai atsilieptų abiturientų rezultatams. Vasaros vidurys nėra tinkamas egzaminų laikymui dėl laiko sąlygų, mat ugdymo įstaigos nėra pritaikytos operuoti vasaros metu, jose nėra sistemų, kurios užtikrintų darbui tinkamą temperatūrą. Nekyla abejonių, kad karštis tikrai neigiamai prisidėtų prie ir taip demoralizuotų abiturientų stovio. Stojimai į universitetus galėtų būti vykdomi pagal mokinių III-IV klasių vidurkius, nes dažniausiai vidurkiai yra panašūs į egzaminų išlaikymo rezultatus, mokiniai dirbdami nuotoliniu būdu galėtų gauti įvertinimus. Priešingu atveju nepasiruošę, streso apimti ir karščio veikiami abiturientai egzaminus išlaikytų žymiai praščiau nei leidžia jų tikrieji sugebėjimai. Toks jų žinių vertinimas būtų neadekvatus ir amoralus, didžiai neteisingas jaunosios kartos atžvilgiu.