Kita 7 psl.

Už Lietuvą be inkarų!

Viešojo intereso bendruomenė. Adresuota: UNESCO, ICOMOS, LR Prezidentė, LR Seimas, Kultūros ministerija, Aplinkos ministerija, VTPSI, KPD, VKPK, Liudvikas Andriulis

Mes pasisakome už investicijas, logiškus, vienodai taikomus įstatymus ir paveldo naudojimą. Įsigalinčios draudimų ir investuotojų demonizavimo tradicijos tapo rimtu inkaru Lietuvos augimui. Vienas kitam prieštaraujantys įstatymai išvien su politikų atsakomybės nebuvimu leidžia sustabdyti bet kurį investicinį projektą. Svarbių Lietuvai paminklų, aikščių, pastatų, saugomų teritorijų tvarkymas nejuda iš vietos dešimtmečiais vien dėl tarpinstitucinių rietenų. Prarandame šimtamilijonines investicijas, darbo vietas, erdvę veikti smulkiajam verslui, nesurinktus mokesčius. Mums nėra normalu kai: - dūla nenaudojamas paveldas, miestuose plyti tušti sklypai ir nesutvarkytos aikštės; - dėl valdininkų darbo broko bei rietenų griaunami legalūs žmonių namai; - masiškai stabdomi statybos leidimai; - daugelio architektūrinių konkursų rezultatai tampa bergždžiais; - politikai viršija jiems suteiktus įgaliojimus gindami savo turtą ir interesus; - mokesčių mokėtojai moka kompensacijas už valdininkų naikinamą turtą ir idėjas; - už viešąjį interesą pateikiami siekiai stabdyti, o ne kurti. Mes reikalaujame: - Gerbti investicijas, žmonių darbą ir kūrybą; - Pašalinti įstatymų tarpusavio prieštaravimus, nustatyti valdininkų įgaliojimų ribas ir įteisinti jų atsakomybę už priimtus sprendimus; - Tvarkyti paveldą tam, kad jis būtų naudojamas ir kurtų vertę, o ne taptų našta visuomenei.

LR Statutinių pareigūnų ir VRS pensininkų kreipimasis

Statutinių pareigūnų teisinė sąjunga. Adresuota: LR Seimas, LR Prezidentė, LR Vyriausybė, LR Vidaus reikalų ministerija, Europos parlamentui, ES Tarybai

Lietuvos statutinių institucijų pareigūnai, nuolat dirbdami padidintos rizikos ir psichologinės įtampos sąlygomis Tėvynės ir kiekvieno visuomenės nario labui, patirdami didžiulį emocinį ir fizinį nuovargį, kiekvienais metais rengiant naują biudžetą susiduria su Valstybės cinišku abejingumu. Statutinių tarnybų ir ypatingai viešosios tvarkos užtikrinimo sektorius, kuris yra saugios visuomenės garantas, nebeturi fizinių išteklių savo funkcijoms vykdyti pilnu pajėgumu. Išskirtinai savo resursais ir ribotais finansiniais ištekliais bandoma kurti motyvavimo ir skatinimo sistema yra nepakankamas kriterijus profesionalams išlaikyti, jaunam pajėgiam kontingentui sutelkti ir uždaviniams įgyvendinti. Šiai dienai Lietuvos Respublikos statutinių pareigūnų algos ir pensijos yra bene žemiausios visoje ES, o jokių perspektyvų jų kėlimui nenusimato. ES valstybių narių statutinių institucijų interesai valstybiniu lygmeniu yra ginami tarptautinėje plotmėje ir prašoma ieškoti pagalbinių resursų pareigūnų orioms algoms bei pensijoms užtikrinti, tuo tarpu Lietuvos statutinės institucijos valstybiniu lygmeniu skandinamos diržų veržimų, savų išteklių paieškų ir vidinių resursų manipuliavimo žaidimuose, net neplanuojant skirti papildomų lėšų algų kėlimui. Algų augimas neplanuojamas ne tik, kad 2018 metais, bet net ir ES programos 2020 metams rėmuose Lietuvos perspektyviniai planai kelti algas statutiniam sektoriui nenumatyti, kaip ir nenumatytas statutinių pareigūnų pensijų kėlimas ES pensijų programoje iki 2060 m. Pareigūnams išeinant iš tarnybos, algų stagnacijai įtakojant griūties procesus, nes jauni pareigūnai taip pat ilgai neištveria gyvenimo pusbadžiu ir atitinkančių grėsmes tarnyboje socialinių garantijų nebuvimo, Valstybės abejingumo dėka artėjama prie visiškos sistemos demotyvacijos ir kraštutinio nusivylimo. Nusivylusi ir ateitimi netikinti teisėsauga – nesaugi valstybė ir visuomenė, mes tikime, kad Jūs, kaip ir mes, to nenorite. Suvokdami, kad tik patys galime kažką pakeisti, būdami atsakingi ne tik už save, bet ir už visuomenės saugumą, valstybės viešosios tvarkos užtikrinimą ir palaikymą, jausdami esantys įsipareigoję Tėvynės labui ir kiekvieno piliečio ramybei bei teisinei gerovei, reikalaujame valstybės valdymo institucijų atsisakyti ciniško abejingumo pozos ir skubiai imtis veiksmų, dėl kurių valingiems sprendimams priimti yra pats tinkamiausias laikas. Reikalaujame: 1. Nedelsiant padidinti statutinių institucijų algų fondą tiek, kad be papildomų vidinių resursų, projektinių programų ir kitų sistemos savižudos priemonių žemiausia alga nuo 2018 m. sausio 1 d. žemiausios grandies pareigūnams būtų skaičiuojama nuo 1000 eurų iki mokesčių, o iki 2020 metų sausio 1 d. statutinių institucijų pareigūnams algas pakelti iki vidutinio Europos Sąjungos šalių statutinių institucijų atlyginimo vidurkio. 2. Nedelsiant priimti sprendimus, kurių dėl finansinių apribojimų negali priimti statutinės institucijos savarankiškai, ir pradėti taikyti papildomų socialinių garantijų bei papildomo nelaimingų atsitikimų draudimo paketą, atitinkantį ES valstybių socialinių garantijų užtikrinimo statutiniams pareigūnams gaires . 3. Nedelsiant atstatyti visas iki šiol neatstatytas statutinių pareigūnų pensijas. 4.Nedelsiant nustatyti statutinių pareigūnų pensijų dydį ne mažesnį nei 50 proc. buvusio darbo užmokesčio su visais priedais, išeinančiųjų į pensiją išmokos dydį skaičiuojant ne nuo bazinio dydžio ir įsipareigoti iki 2020 metų jį pakelti iki ES vidurkio, o taip pat šių įsipareigojimų rėmuose pakelti pensijos išmokas ir išėjusiems į pensiją iki šio sprendimo priėmimo.

Kreipimasis į LR Seimo narius „Už laisvą ir atsakingą psichologiją“

Iniciatyvinė profesionalių psichologų grupė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Mes, žemiau pasirašę profesionalūs Lietuvos psichologai, visuomenės veikėjai ir atsakingi piliečiai, prieštaraujame siūlomam psichologo veiklos reglamentavimui, tai yra Psichologo praktinės veiklos įstatymo projektui. Savo poziciją grindžiame šiais argumentais: 1. Šio įstatymo priėmimo poreikis ir tikslas nepagrįstas jokiais tyrimais, nėra objektyvių aplinkybių – statistinės ar kitokios informacijos apie skundų dėl nekokybiškų paslaugų tariamą gausą ar kitų įrodymų, kad nelicencijuojama veikla daro žalą. Dėl šios priežasties įstatymo rengėjų motyvus laikome abejotinais, o jų deklaruojamą tikslų įgyvendinimą - niekaip nepamatuojamu. 2. Tai perteklinis reguliavimas, nes psichologo veikla sveikatos apsaugos ir švietimo sistemoje jau yra reguliuojama. Organizacijų ir darbo/verslo psichologų darbas nesusijęs su visuomenės sveikata, tad jų veikla beveik niekur pasaulyje nėra reglamentuojama. Negana to, vadybininkai atlieka panašų darbą be jokio reglamentavimo (papildomų ženklių investicijų po studijų baigimo), todėl vien psichologų licencijavimas pažeis konkurenciją. Privačiai dirbančių psichologų veiklos reglamentavimą galima spręsti kitoms priemonėmis – pavyzdžiui, burtis į draugijas, kurti standartus atitinkančių ir gerai dirbančių psichologų sąrašus ir panašiai. 3. Įstatymo projekte numatytos mokestinės prievolės sukuria korupcinės veiklos prielaidų ir požymių bei interesų konfliktą. 4. Psichologų paslaugas bus brangesnės ir mažiau prieinamos, nes: a) įstatyme numatytos papildomos išlaidos (už narystę, licencijavimą, 1500 val. prižiūrimos praktikos, 50 val. supervizijų) privers psichologus didinti paslaugų įkainius. b) dėl papildomai sukurtų laiko ir kainos barjerų tapti praktikuojančiu psichologu bus daug sudėtingiau ir brangiau, reikės daugiau metų, todėl tam pasiryžusių skaičius tiktai mažės. c) dėl aukščiau minėtų priežasčių gali nunykti kai kurios psichologijos studijų programos (pavyzdžiui, organizacinės psichologijos, verslo psichologijos, teisės psichologijos), bus padaryta nepataisoma žala psichologijos mokslo raidai bei specialistų praktikų paruošimui Lietuvoje. 5. Bus nuvertintas aukštojo mokslo vaidmuo ruošiant psichologus, auginamas nepagrįstas nepasitikėjimas universitetinėmis bakalauro, magistro ir doktorantūros studijomis. Apibendrinant, manome, kad šis įstatymo projektas kaip psichologo veiklos reguliavimo priemonė riboja psichologų, kaip ūkio subjektų, laisvę. Esame įsitikinę, kad prievartinė visų psichologų narystė vienoje organizacijoje yra nepagrįsta ir pažeidžianti asmens teisę ir laisvę rinktis. Galiausiai, mūsų akimis, pasirinkta teisinio reguliavimo priemonė yra neproporcinga, diskriminuojanti ir pažeidžianti visuomenės interesus, apribojanti psichologo paslaugų prieinamumą ir įperkamumą reikiama apimtimi. Dėl aukščiau išvardintų priežasčių siūlome nutraukti šio Psichologo praktinės veiklos įstatymo projekto svarstymą ir nebeeikvoti Lietuvos Respublikos valstybinių žmogiškųjų bei kitų išteklių.

Tilžės žiedą palikti, jokių šviesoforų

A.Kapsevičius. Adresuota: Klaipėdos miesto savivadybė

Peticija prieš Tilžės g./ Šilutės pl. / Mokyklos g. žiedo rekontrukciją i keturšalę šviesoforinę sankryžą. Mes pasirašiusieji prieš 7 milijonų investiciją , kuri visiškai nereikalinga nenaudinga didžiajai daliai Klaipėdiečių. Taip spūsčių problemos neišspręsime. Senai įrodyta jog žiedinės sankryžos yra, buvo ir bus pačios pralaidžiausios.

Dėl patalpų veterinarijos gydykloms reikalavimų

E.B.. Adresuota: VMVT, LSGVA

Atsižvelgdami į Valstybinės maisto ir veterinarijos tranybos(VMVT) Direktoriaus įsakymą B1-713 (dėl reikalavimų veterinarijos paslaugų teikėjams patvirtinimo). Mes, privatūs veterinarijos gydytojai, pareiškiame: Diskusijai, dėl taisyklių pakeitimo, buvo pakviesta tik Lietuvos smulkių gyvūnų veterinarijos gydytojų asociacija (LSGVGA), kitiems privatiems veterinarijos gydytojams nebuvo tinkamai pranešta. LSGVGA nėra įstaiga, atsovaujanti visus veterinarijos gydytojus. Dalis reikalavimų neatitinka elementariausios septikos/higienos reikalavimų, kiti yra pertekliniai (reikalavimas aparatūrai, būtinybei turėti asistentą ar nurodymas dirbti be išeiginių.) Reikalavimai išdėstyti taip, kad visuomenė susidarytų nuomonę, jog paslaugų kokybę užtikrina, ne personalo kvalifikacija, bet patalpų dydis ir turima įranga. Prašome: Viešai pateikti LSGVGA atsiųstas rekomendacijas, kurias būtų patvirtinę asociacijos nariai. Sukviesti suinteresuotus veterinarijos gydytojus, klinikų savininkus/vadovus diskusijai dėl taisyklių patvirtinimo ir kai kurių reikalavimų pagrįstumo. Pradėti tinkmai informuoti privačius veterinarijos gydytojus apie planuojamus įsakymų pakeitimus.

Žalių rodyklių naikinimui NE!

Karolis Jurys. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Valdžia neturėdama jokių statistinių įrodymų, nusprendė apsunkinti Lietuvos vairuotojų gyvenimą ir pradėjo naikinti "žalias rodykles". Galvoju, kad dauguma vairuotojų tai supranta ir palaikys šitą peticiją.

Už Alytaus istorijos įamžinimą I Alytaus aikštėje

I Alytaus asociacija. Adresuota: Alytaus miesto savivaldybės administracija

Mes, Pirmojo Alytaus gyventojai, mylime ir didžiuojamės savo kraštu, manome, kad I Alytus yra pati geriausia vieta gyventi. Didžiuojamės kad gyvename istorinėje vietoje. Pirmojo Alytaus aikštė yra vieta, kurioje stovėjo pirmoji miesto Rotušė. Aikštė po paskutinės renovacijos savo estetika buvo priartinta prie piliakalnių idėjos ir tapo ne šimtametės, dešimtmečių, o tūkstantmetės Lietuvos, Alytaus ir paties I Alytaus istorijos įprasminimu. Norime, kad ir toliau aikštė būtų skirta tik čia vykusios istorijos įamžinimui, galbūt prisiminta ir kokiu nors būdu įamžinta čia stovėjusi pirmoji miesto Rotušė. Mes - už Lietuvos partizanų, kaip šalies, Alytaus krašto istorijos, įprasminimą, idėja pagerbti partizanų atminimą yra graži ir remtina, tačiau nemanome, kad paminklas partizanams turėtų būti statomas vietoje, kurioje jokios kovos ar partizanų laidojimai nevyko. Ar neturėtų paminklas stovėti vietoje, kuri ir atspindėtų to meto įvykius, kur partizanai gyveno, kovojo, buvo palaidoti? Mes ne kartą viešai, tai pat ir posėdžiuose miesto savivaldybėje, siūlėme neskubėti su partizanų atminimo įprasminimu Pirmojo Alytaus aikštėje. Nesulaukėme argumentų kodėl būtent Pirmojo Alytaus aikštė buvo pasirinkta partizanų kovų įamžinimui ir pagerbimui. Paminklų eskizų konkursas dar kartą įrodė, kad buvome teisūs, todėl prašome dar kartą peržiūrėti ir persvarstyti konkurso uždavinius, konkurso eskizus perprojektuoti pritaikant kitoms, tinkamesnėms ir su partizanine veikla susijusioms erdvėms Alytuje, pripažinti, kad Pirmojo Alytaus aikštė turėtų įprasminti ir pagerbti ne epizodinę, nors ir labai svarbią, o nekvestionuojamą Pirmojo Alytaus ir pačios Dzūkijos sostinės pradžios istoriją. Peržiūrėjus Alytaus miesto savivaldybės skelbto konkurso rezultatus, dėl pateiktų vizualizacijų sunerimo ne vienas, o gyventojai kone vienu balsu pasisakė prieš galimą pamėgtos istorinės aikštės sudarkymą. Daugelio dalyvių pasiūlymai, nors kai kuriais atvejais ir yra meniški ir profesionaliai įprasminti, tačiau primena sovietinius ir komunistinius laikus. Nuo to laiko Pirmojo Alytaus aikštėje (arčiau darželio ir fontano) monumento sovietmečio partizanams dalis stovi iki šiol, todėl siūlytume susimąstyti, ar pagrindinė vieša dešiniakrančio Alytaus erdvė yra tinkama skirtingų laikmečių kovoms ir savotiškam politiniam revanšizmui Prašome nešiurpinti mūsų ir mūsų vaikų tokiais vaizdais mylimiausioje ir labiausiai lankomoje mikrorajono vietoje. Todėl prašome Miesto valdžios palikti aikštę miestelėnams ir miesto istorijai. skelbto eskizų konkurso rezultatus esame išgąsdinti pateiktų vizualizacijų. Daugelio dalyvių pasiūlymai, nors kai kuriais atvejais ir yra meniški ir profesionaliai įprasminti, tačiau primena sovietinius ir komunistinius laikus. Nuo tų laikų Pirmojo Alytaus aikštėje (arčiau darželio ir fontano) pastatė monumentą savo partizanams ir jo dalis aikštėje stovi iki šiol. Prašome nešiurpinti mūsų ir mūsų vaikų tokiais vaizdais mylimiausioje ir labiausiai lankomoje mikrorajono vietoje. Todėl prašome Miesto valdžios palikti aikštę miestelėnams ir miesto istorijai ir neatiduoti jos partizanams. Nuo to laiko Pirmojo Alytaus aikštėje (arčiau darželio ir fontano) monumento sovietmečio partizanams dalis stovi iki šiol, todėl siūlytume susimąstyti, ar pagrindinė vieša dešiniakrančio Alytaus erdvė yra tinkama skirtingų laikmečių kovoms ir savotiškam politiniam revanšizmui. Prašome nešiurpinti mūsų ir mūsų vaikų tokiais vaizdais mylimiausioje ir labiausiai lankomoje mikrorajono vietoje. Todėl prašome Miesto valdžios palikti aikštę miestelėnams ir miesto istorijai. Gyventojų nuomonė - prieš aikštės sudarkymą https://www.facebook.com/PirmasAlytus/posts/1469901206432055 Daugiau nuomonių: https://www.facebook.com/alytausgidas.lt/posts/1796049707089575

Išsaugokime Klaipėdos medžius

Iniciatyvinė grupė "Už Klaipėdos medžius". Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas ir Klaipėdos miesto savivaldybė

Remdamiesi Konstitucijos laiduojama piliečių teise kreiptis į valdžios institucijas, suinteresuotos visuomenės iniciatyva teikiame peticiją Klaipėdos miesto savivaldybei ir Lietuvos Respublikos Seimui, reikalaudami stabdyti beatodairišką medžių kirtimą Klaipėdoje. Miestas yra mūsų namai, o medžiai – svarbi daugiafunkcinė jo dalis. Dažnam miesto gyventojui parkai ir skverai yra vienintelės miesto vietos, kuriose galima atkurti fizinę ir emocinę sveikatą, pagerinti savijautą. Mes prieštaraujame, kad būtų iškirsti suaugę sveiki medžiai. Mes palaikome žalio miesto idėją, kurios dabar brutaliai nesilaikoma, o mūsų pinigai eikvojami miesto gamtai niokoti. Mes giname ne atvežtinius ir „miestui pritaikytus” medelius, bet genetiškai Lietuvai artimus ir brandžius medžius, kurie dar gali augti metų metus. Mes reikalaujame: 1. Nedelsiant sustabdyti medžių kirtimą Klaipėdoje. 2. Visus projektus, kurie būtų susiję su viešųjų erdvių rekonstrukcija bei medžių kirtimu, nuo idėjos pristatymo, pateikti derinant su visuomene – tiesiogiai informuojant bei įtraukiant į sprendimų priėmimą. 3. Prieš vykdant viešųjų miesto erdvių rekonstrukcijas įvertinti ir pateikti kiekvieno medžio būklę ir jos analizę, kuri būtų kruopščiai patikrinta prieš išduodant leidimus kirsti medžius. Sergantys medžiai užsienio valstybėse nėra šalinami, bet yra gydomi; prašome taikyti Klaipėdoje šią praktiką. 4. Vadovautis ES suformuota medžių saugojimo praktika miesto erdvėse, taikant Orhuso konvenciją bei Europos kraštovaizdžio konvenciją.

Prieš Salininkų ambulatorijos uždarymą, bet už Salinunkų ambulatorijos remonto/renovacijos finansavimą

Anna Joseph. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybė

Girdėjome, kad žadama uždaryti Salininkų ambulatoriją ir neskyriama finansavimo ambulatirijos remontui. Salininikuose yra labai daug gyventojų ir ambulatorija yra tiesiog būtina. Yra puikios patalpos, kurias reikia tik remuontuoti. Neįsivaizduojame kaip vaikui ar senyvam žmogui reikės važiuoti autobusais pas gydytoją-ne visi turi mašinas. Mes prašome skirti finansavimą ambulatorijos remontui/renovacijai.

UŽ MUS, UŽ TAUTĄ, KURIAI ATSIBODO NETEISYBĖ !!!!!

R. Zandavienė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Laisvė - tai kūrybos pradas, tai ieškojimas. Pravėrimas akių ir pakėlimas galvos. Ar mes šiandiena jaučiamės laisvi ir niekieno nevaržomi? Ne. Kokia Lietuva šiandien? Ar mes jaučiame, kad gyvename demokaratinėje valstybėje, kurioje pagal konstitucijos 28 straipsnį "Įgyvendindamas savo teises ir naudodamasis savo laisvėmis, žmogus privalo laikytis Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir įstatymų, nevaržyti kitų žmonių teisių ir laisvių"? Ne. Ar mes jaučiame draudimus ir suvaržymus? Taip. Ar mes jaučiamės saugūs? Ne. Žmogus nesijaučia saugus, kai nepasitiki valstybe ir valstybės vadovų sprendimais. Ar Lietuvoje vyksta korupcija? Taip. Mes, tautiečiai, žemiau pasirašę norime, kad Lietuvoje būtų vykdoma skaidri politika, be melo, be korupcijos, kad išrinktieji valdžios organai nežiūrėtų kurdami įstatymus sau naudos, kad ieškotų priežasčių kodėl žmonės išvyksta iš Lietuvos, kad suteiktų sąlygas paprastiems žmonėms dirbti, kurti ir gyventi Lietuvoje. Mes nenorime jausti draudimų, mes norime turėti pasirinkimo laisvę, nes Lietuva demokratiška, o ne diktatoriška valstybė! Mes norime, gyventi saugiai, todėl Lietuvos valdžia turi priimti reikalingus sprendimus ir įstatymus tų žmonių atžvilgiu, kurie dirba, moka mokesčius ir žiūri, kad būtų gera ir gražu Lietuvoje gyventi, o ne kalinių, kurie žudo, vagia, atžvilgiu. MUMS ATSIBODO NETEISYBĖ !!!!!