Kita 9 psl.

Įgalinti mirties bausmę

T.Brokevicius. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Atsižvelgiant į Lietuvoje vykstančius žiaurius nusikaltimus, kai nekalta mergina yra nužudoma ir užkasiama, reiktų tokiem žmonėms skirti mirties bausmę, nes tokių žmonių neturi likti žemėje

Dėl centralizuotai tiekiamos šilumos kainos

TS-LKD Marijampolės skyrius. Adresuota: Marijampolės savivaldybės merui, Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriui

Marijampolės savivaldybė savo šilumos ūkį jau 17 metų nuomoja bendrovei „Litesko“, kuri už centralizuotai tiekiamą šilumą pelnosi iš marijampoliečių, priversdama juos apmokėti neadekvačiai dideles šildymo sąskaitas. Šiuo metu šilumos kaina Marijampolės vartotojams yra viena aukščiausių Lietuvoje ir beveik 40 procentų viršija vidutinę centralizuotai tiekiamos šilumos kainą respublikoje. Mes, žemiau pasirašiusieji, reikalaujame, kad Marijampolės savivaldybės vadovai imtųsi realių ir ryžtingų veiksmų, jog centralizuotai tiekiamos šilumos kaina Marijampolėje būtų sumažinta bent iki vidutinės šilumos kainos Lietuvoje. Ir jei yra reikalinga, raginame nutraukti šilumos ūkio nuomos sutartį su bendrove „Litesko“ bei šilumos ūkį tvarkyti pačiai savivaldybei arba konkurso tvarka išnuomoti sąžiningesniam, mažesnę šilumos kainą galinčiam pasiūlyti šilumos tiekėjui.

Nemokama kontracepcija Lietuvoje - nebebus žudomi vaikai

Kristina Budreikaite. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Pastaruoju metu Lietuvoje padaugėjo atvėjų, kai stipriai sumušami arba nužudomi vaikai/ naujagimiai. Mano nuomone Lietuvoje reikia Nemokamos Kontracepcijos- kaip kitose ES šalyse. Kad moterys galėtų pasirinkti Kontracepcijos priemone ir gauti ją nemokamai. Taip pat nėštumo nutraukimo procedūra turėtu būti daroma nemokamai. Asocialūs asmenys nebegimdytų vaikų. Naujagimiai nebūtų žudomi ir išmetami i konteinerius.

Lolita ZERO turi būti sugrąžinta į Eurovizijos atranką!

Lolitos ZERO fanai. Adresuota: Eurovizijos atrankos komisija

Šių metų Eurovizijos atrankos konkursas parodė aiškiai – Lolita ZERO nėra tiesiog atlikėja. Tai reiškinys, ryškiausiai spindinti scenos žvaigždė ir publikos numylėtinė. O dabar – dar ir pasipriešinimo neteisybei simbolis. Lolita buvo per daug ekscentriška, per daug ryški ir per daug kontraversiška LRT, todėl komisija be jokių skrupulų ją išbalsavo. Komisija parodė, kad žiūrovų nuomonė jai nieko nereiškia. Todėl prašome suteikti Lolitai dar vieną galimybę pasirodyti atrankos konkurse ir ne tik įrodyti, kad yra tinkama atstovauti Lietuvą. Lolita ir visos Lietuvos žiūrovai parodys, kad tauta nori būtent ją matyti „Eurovizijos“ scenoje!

STOP šiukšlių deginimui Kauno LEZ

Vidas Pocius. Adresuota: LR Vyriausybė

STOP šiukšlių deginimui Kauno LEZ Šiuo metu Lietuvoje sprendžiama, kiek atliekų deginimo pajėgumų reikia mūsų Valstybei. Atsakingos institucijos: Europos komisija, LRS Energetikos komisija, ekspertai, pagrįstai teigia, kad 2 deginimo įrenginių Lietuvoje yra pakankamai, visuomenė jau penkti metai įnirtingai priešinasi „Kauno projektui“. Visi pasisakantys prieš „Kauno projektą“ pateikia pagrįstus skaičiavimus ir argumentus. Atrodytų viskas aišku ir suprantama, deja taip tik atrodo - „Lietuvos energija“ ir Fortum nesiskaito su ekspertu išvadomis, visuomenės pasipriešinimu ir visomis išgalėmis „stumia“ „Kauno projektą“. „Lietuvos energijos“ atstovas N. Rasburskis ignoruoja pagrįstus skaičiavimus, ekspertų išvadas, proteguoja Fortum interesus Lietuvos gyventojų ir ypač kauniečių sąskaita. ŠIUKŠLIŲ DEGINIMAS PLANUOJAMAS UŽ 300 METRŲ NUO MIEGAMŲJŲ DAINAVOS MIKRORAJONŲ, RAMUČIŲ GYVENVIETĖS ! Mes, žemiau pasirašę šią peticiją, pasisakome prieš bandymus statyti perteklinius šiukšlių deginimo pajėgumus Lietuvoje, Kauno LEZ. Prieštaraujame, kad šiukšlių deginimo gamyklą būtų statoma šalia miegamųjų Kauno miesto, Dainavos, Kalniečių mikorajonų, Kauno rajono Ramučių, Sergeičikų gyvenviečių! Prašome Lietuvos Respublikos Vyriausybės atidėti svarstymus dėl „Kauno projekto“ iki bus pastatyta ir pradėta eksploatuoti Vilniaus atliekų deginimo kogeneracinė jėgainė ir praktikoje įvertinti esami, deginimui tinkami, atliekų kiekiai bei atliekų deginimo pajėgumai. Primename, kad šiuo metu svarstomi ir dar šiais metais bus priimti sprendimai dėl „Žiedinės ekonomikos veiksmų plano“, kuriais bus patikslinti ir nustatyti tikslai, priemonės bei užduotys atliekų tvarkymui. Pertekliniai atliekų deginimo pajėgumai trukdys siekti „Žiedinės ekonomikos“ tikslų bei uždavinių: · Europos komisija „Pastačius dvi papildomas atliekų jėgaines veikiausiai atsirastų komunalinių atliekų deginimo perteklinių pajėgumų. Lietuva planuoja deginti 30% savo komunalinių atliekų. Komisija nurodo, kad šiuo metu peržiūrimi šalių narių perdirbimo tikslai ir komunalinių atliekų šalinimo sąvartynuose apribojimai – svarstoma, kad 2030 m. reikėtų perdirbti 65% susidarančių komunalinių atliekų su galimybe iki 2025 m., atlikus peržiūrą, šį tikslą padidinti. Be to, numatoma, kad nuo 2030 m. į sąvartynus būtų galima šalinti ne daugiau 10% komunalinių atliekų. EK tarnybos, atsižvelgdamos į šiuos galimus pakeitimus, mano, kad optimalus deginimo pajėgumas Lietuvoje yra 20–25% šalyje susidarančių komunalinių atliekų. · Seimo Energetikos komisija Siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę atsisakyti Kauno kogeneracinės jėgainės statybos projekto ir statyti tik vieną atliekų deginimo jėgainę Vilniuje. Energetikos komisijos nariai konstatavo, kad pastačius Kauno kogeneracinę jėgainę pajėgumai šilumos rinkoje Kauno mieste bus pertekliniai, todėl galimas neracionalus finansinių resursų investavimas. · Lietuvos pramonininkų konfederacija Šalyje atliekų kiekis nebus pakankamas. Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovas Linas Sabaliauskas tikina, kad šiuo metu pramonė sukaupia 100 tūkst. tonų degintinų atliekų per metus, o ateityje jų mažės, diegiant beatliekinę gamybą. · Energetikos ekspertas Martynas Nagevičius Abejoja Kauno jėgainės perspektyvomis. Pasak jo, nėra aišku, ar 2030 metais tikrai susidarys pakankamai pramoninių atliekų, kad visos jėgainės turėtų darbo, taip pat neaišku, ar Kauno jėgainė būtų konkurencinga. Jo vertinimu, net jeigu jėgainė dirbtų visu pajėgumu, atsižvelgiant į tai, kad ji negauna paramos, vartų mokestis siektų 50-60 eurų už toną. · Nepriklausomi šilumos gamintojai Vytautas Kisielius Kauno jėgainė iš miesto išstums nepriklausomus gamintojus. Lietuvos nepriklausomų šilumos gamintojų asociacijos prezidentas Vytautas Kisielius teigia, kad į rinką atėjus „Lietuvos energijai“ su 70 megavatų šilumos galia, „tiek pat turės iškristi“. Be to, jo nuomone, konkurencija yra nesąžininga, nes atliekų deginimu gali užsiimti tik valstybei priklausančios įmonės, tad šilumininkai neturi galimybių konkuruoti technologijomis.

DĖL KETINIMO REORGANIZUOTI PANEVĖŽIO MUZIKOS IR DAILĖS MOKYKLAS

I.Simonavičiūtė. Adresuota: Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio Dailės mokykla privalo išlikti individuali, jaunuosius talentus auginanti mokykla.

Direktorius Ervydas Macaitis turi likti savo pareigose

Gitis Lukosiunas. Adresuota: Pasvalio savivaldybės Švietimo ir sporto skyrius

Ateinančiame rajono tarybos posėdyje 2017 m. vasario 13 dieną bus svarstoma, ar išmesti direktorių Ervydą Macaitį iš darbo. Palaikom , pasirašom po peticija E. Macaitis šis žmogus nenusipelnė būti atleistas iš pareigų, jis tikrai yra geras direktorius - pedagogas. Daug padarė Pajiešmenių Pagrindinės Mokyklos naudai. Pasvalio rajono Pajiešmenio pagrindinės mokyklos direktorius buvo apipiltas fekalijomis ir trenkė mokiniui. Pasak jo, ši situacija buvo aptarta su mokinio tėvais, su jais buvo susitaikyta ir tai įforminta teisine tvarka dalyvaujant teisėsaugos pareigūnams. Tėvai ir mokinys jokių pretenzijų neturi. Direktorius tvirtino, kad jie vienas kito nuoširdžiai atsiprašė ir jokių pretenzijų neliko. Pasak E.Macaičio, informacija paviešinta esą turint vieną tikslą – sunaikinti Pasvalio rajono Pajiešmenių pagrindinę mokyklą. Nebukime abejingi PASIRAŠOM

Už mirties bausmės grąžinimą Lietuvoje:

Juozas. Adresuota: Lietuva

Už mirties bausmės grąžinimą Lietuvoje: Matant kokie žiaurūs nusikaltimai vyksta šiomis dienomis, kyla mintis, kad situacija galėtų pakeisti mirties bausmės gražinimas. Mirties bausmė yra viena seniausių pasaulyje taikomų sankcijų už labai sunkius nusikaltimus.Iki XX a. vidurio mirties bausmė buvo taikoma beveik kiekvienoje valstybėje, tačiau per pastaruosius kelis dešimtmečius dauguma valstybių atsisakė mirties bausmės, kaip sankcijos už nusikaltimo padarymą.Šiuo metu 68 valstybės, tarp jų ir JAV, Japonija nėra atsisakiusios mirties bausmės taikymo nei įstatymuose, nei praktikoje.Aš, Linas Binkulis pasisakau už mirties bausmės grąžinimą Lietuvoje, nes: mirties bausmė atgrasina potencialius žudikus, Nuo pat savo egzistavimo pradžios žmonija turėjo mirties bausmę, tai kodėl turėtumėme jos atsisakyti mūsų laikais? Kai kurie nuteistieji „iki gyvos galvos“ po keleto metų vėl laisvi vaikštinėja gatvėmis, įstatymas turėtų būti grindžiamas principu „akis už akį, dantis už dantį“.Tad raginu lietuvos žmones pasirašyti šią peticiją.

Dėl Alytaus ekstremalaus sporto šakų aikštelės

E. Dabušinskas. Adresuota: Alytaus miesto savivaldybės merui ir jo tarybai

Alytuje jau dešimtmetį jaunimas maitinamas pažadais, dėl naujos ekstremalaus sporto šakų aikštelės įrengimo. Visada atsiranda pasiteisinimų, kodėl nevykdomi projektai: tai vieta netinkama, tai lėšų nėra, tai jaunimas neaktyvus. Nors greitkeliams tiesti miesto gatvėse lėšų apstu. 2016m. vasarą buvo susirinkę miesto valdžios atstovai, jaunimo atstovai ir buvo kuriamas naujas projektas, kuriam lėšų buvo ieškoma per ES projektus. Nelaimėjus keletos projektų (gal dėl prastos projekto paraiškos, kurios niekas nematė), Alytaus miesto savivaldybė, projektą nori įgyvendinti savomis lėšomis. Kelių savaičių bėgyje bus sprendžiamas biudžetas, kartu su juo bus svarstoma ar skirti, ar neskirti lėšų ekstremalaus sporto šakų parkui įrengti. Todėl reikalingas jaunimo stiprus žodis, kad aikštelės ir salygų tobulėti reikia. Alytaus savivaldybės nariams galbūt trūksta supratimo, kad jaunimą, kuris ir taip bėga iš miesto, reikia pritraukti ne naujais ,,Akropoliais'' ar dar viena ,,Norfa‘‘, ar ,,Maxima‘‘, o sudarant konkrečias sąlygas užsiimti vienomis ar kitomis veiklomis. Visomis šiomis veiklomis, kuriomis būtų galima užsiimti parke, reikia saugių sąlygų mokytis. Nuėjus į mokyklą nerasi tokių salygų, kaip mokinantis krepšinio, futbolo ar kitų populiarių sporto šakų , taip pat reikės mažiau ženklų draudžiančių važinės dviračiais ir pan. miesto centre. Dėl pačio populiarumo, visa tai stipriai auga Lietuvoje. Rengiamos varžybos įvairiuose miestuose, statoma vis daugiau parkų. Net ir mažieji miestai, kaip Balbieriškis, Marijampolė, Sintautai, Varėna ir daugelis kitų, turi po panašų parką. Užsiimant šiomis ekstremaliomis sporto šakomis, jas galima pritaikyti ir gyvenime ar pasiekus tam tikrą aukštą lygį galima iš to pragyventi. Mūsų tautiečių mentalitetas tikriausiai dar per silpnas suvokti, kad ''besilaužant kaulus'' galima laimingai ir turiningai nugyventi gyvenimą, o ne tik mėtant ar spardant kamuolį į vartus. O Lietuvos vardą galėtų skleisti ir Alytaus ekstremalaus sporto šakų atstovai.. Esmė, kad tokių parkų egzistavimas mieste yra didelis pliusas. Pliusas vietiniam jaunimui, kuris gali turėti saugias sąlygas mokytis kažką naujo, kviestis draugus iš kiemo, kito miesto ar valstybės. Net nekalbu apie tai, kad galima jaunuolius patraukti į šias veiklas, pakeičiant žalingus įpročius ir t.t. Pliusas miestui ir jo biudžetui. Turint tikrai gerą parką, kurio projektas ir yra paruoštas, galima puikiai pritraukti svečius iš kitų miestų ar valstybių organizuojant įvairius renginius. Vieni atvažiuos pasibandyti naujos aikštelės, kiti galbūt pamatys naują nišą vienai ar kitai veiklai, kurios Alytuje nėra, bet pas save turi (naujos verslo, darbo vietų galimybės). Dar vienas svarbus aspektas, tai yra varžybų, stovyklų, susibūrimų rengimas. Čia ir taip viskas aišku. Papildoma reklama miestui, gerinamas miesto vardas, ateina lėšos į miesto biudžeta ir t.t. Šiuo tekstu norėjau perduoti tam tikrus argumentus savivaldybės atstovam, kurių tikriausiai jie nemato, o jei ir mato, tai nenori matyti, nes kam vargti, kai tai niekam tiesioginių pinigų neatneša. Aišku galima sakyti, kad vaikai vis tiek susiras ką veikti ir be parko. Bet ši paraiška turėtų parodyti, jog REIKIA. Reikia parko, reikia jaunimui palaikymo, paskatų ir sąlygų. Reikia atkreipti dėmesį į tai - ko nori jaunimas, į tai - kas prižadama, bet netesiama. Mes sakom, kad REIKIA!!! (jei vis dar neaišku)

Prieš automobilių išregistravimą ir neadekvatų nurašymą

P.Gvazdaitis. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 27 straipsnio 5 dalies panaikinimas. 27 straipsnio 6 dalies pakeitimas. 27 straipsnio 5 dalies citata: ,,Per 180 dienų nepašalinus priežasčių, dėl kurių buvo sustabdytas leidimas motorinei transporto priemonei ir (ar) priekabai dalyvauti viešajame eisme, taip pat šio įstatymo 25 straipsnio 6 dalyje nustatytais atvejais vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka panaikinamas leidimas šiai motorinei transporto priemonei ir (ar) priekabai dalyvauti viešajame eisme ir ji išregistruojama. Šių motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų valstybinio registracijos numerio ženklai pripažįstami negaliojančiais. Šioje dalyje nurodytos motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos vėl gali dalyvauti viešajame eisme tik iš naujo registruotos vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka.'' 1. Tai sudaro didelių problemų asmenims, kurie turi istorines, ar paprastas transporto priemones ir jas naudoja tik tam tikru metų laiku, o kartais nenaudoja ir ilgiau nei metus. Norėdamas vėl užregistruoti transporto priemonę asmuo turi vel mokėti pinigus už registravimą, valstybinių numerių išdavimą. T.y. sumokėti mokesčius, kurie buvo sumokėti įsigyjant transporto priemonę antrą kartą. 2. Šis straipsnis panaikina prievolę priduoti nenaudojamas transporto priemones į utilizavimo įmones, kadangi automobilis paprasčiausiai yra nurašomas, o savininkas pristatęs valstybinius numerius į ,,regitrą'' transporto priemonę gali ardyti pats ar parduoti asmenims neturintiems teisės verstis transporto priemonių utilizavimu. 27 straipsnio 6 dalies citata: ,,Kai draudimo įmonė, apdraudusi atsakingo už eismo įvykio metu padarytą žalą asmens civilinę atsakomybę, ar Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro įgalioti asmenys (paskirti ekspertai), vadovaudamiesi Vyriausybės patvirtintomis Eismo įvykių metu padarytos žalos nustatymo ir draudimo išmokų mokėjimo taisyklėmis, nustato, kad eismo įvykio metu nukentėjusiam trečiajam asmeniui transporto priemonę remontuoti ekonomiškai netikslinga, informacija apie šią transporto priemonę turi būti pateikta Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registrui. Tokios transporto priemonės techninė apžiūra susisiekimo ministro arba jo įgaliotos institucijos nustatyta tvarka panaikinama ir ši transporto priemonė turi teisę sugrįžti į Lietuvos Respublikos viešąjį eismą tik po atkuriamojo remonto patvirtinus, kad ji yra tinkamai suremontuota ir yra žmonių sveikatai bei saugumui nepavojinga. Ši transporto priemonė vėl gali dalyvauti viešajame eisme tik nustatyta tvarka panaikinus draudimą dalyvauti viešajame eisme. '' Siūlomi pakeitimai: ,,Kai draudimo įmonė, apdraudusi atsakingo už eismo įvykio metu padarytą žalą asmens civilinę atsakomybę, ar Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro įgalioti asmenys (paskirti ekspertai), vadovaudamiesi Vyriausybės patvirtintomis Eismo įvykių metu padarytos žalos nustatymo ir draudimo išmokų mokėjimo taisyklėmis, nustato, kad eismo įvykio metu buvo pažeistos transporto priemonės atraminės konstrukcijos remontuoti, informacija apie šią transporto priemonę turi būti pateikta Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registrui. Tokios transporto priemonės techninė apžiūra susisiekimo ministro arba jo įgaliotos institucijos nustatyta tvarka panaikinama ir ši transporto priemonė turi teisę sugrįžti į Lietuvos Respublikos viešąjį eismą tik po atkuriamojo remonto patvirtinus, kad ji yra tinkamai suremontuota ir yra žmonių sveikatai bei saugumui nepavojinga. Ši transporto priemonė vėl gali dalyvauti viešajame eisme tik nustatyta tvarka panaikinus draudimą dalyvauti viešajame eisme. '' 1. Minėtas straipsnis neatsižvelgia į tai, kad dauguma Lietuvos respublikoje registruotų transporto priemonių amžius yra ganėtinai didelis, ir bet kurios automobilio detalės dažymas jau viršija 50% automobilio vertės t.y. ekonomiškai netikslingas. pvz. 1995m audi A4 avarijos metu perbrauktas automobilio šonas dažyti reikia pr. sparną, abejas duris, galini sparną, bamperį, pagal kriterijus remontuoti transporto priemonę ekonomiškai netikslinga. Tačiau nėra pažeista nei viena transporto priemonės dalis kuri daro įtaką eismo saugumui. Todėl nėra logiška transporto priemonę nurašyti kaip netinkamą. Juolab, kad automobilio savininkas greičiausiai neturės pakankamai lėšų pirkti naujai transporto priemonei ir pirks analogišką 1995 m Audi A4.