Nepopuliarios 9 psl.

KREIPIMASIS DĖL SPECIALIŲJŲ PEDAGOGŲ ATLYGIO UŽ DARBĄ NUSTATYMO

Regina Ivoškuvienė. Adresuota: LIETUVOS LOGOPEDŲ ASOCIACIJA (LLA)

Specialieji pedagogai (logopedai, surdopedagogai, tiflopedagogai ir kt. teikia pagalbą įvairių sutrikimų ir negalių (intelekto, kalbos ir komunikacijos, klausos, regos, judesio ir kitų sutrikimų) turintiems ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikams bei suaugusiesiems. Laiku suteikta tinkama specialioji pedagoginė ir logopedinė pagalba padeda užkirsti kelią rastis problemoms, kurios dažniausiai turi neigiamos įtakos žmogaus gyvenimo kokybei, jo profesinei karjerai ir pan. Lietuvos logopedai ir kitų specializacijų specialieji pedagogai prieštarauja „Dėl švietimo darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašo projekto“. 1. 2009 m. rugpjūčio 21 d. ir 26 d. ministro įsakymuose Nr. ISAK - 1736 ir ISAK – 1766 neproporcingai mažinami atlyginimo koeficientai specialiesiems pedagogams, logopedams, surdopedagogams, tiflopedagogams ir kt., kurie taip pat yra mokytojai. Šiuo sunkiu valstybei metu mokytojams koeficientai mažinami 5,43 procentiniais punktais arba netgi didinami, o specialiesiems pedagogams jie mažinami 10 procentų. Didinti koeficientų specialiesiems pedagogams nenumatoma. 2. Specialiesiems pedagogams buvo mokamas atlyginimo priedas, tai jų atlyginimo dalis. Mokytojams priedas taip pat mokamas už darbą su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais. Dėl to, kad nenumatyta apatinė priedo riba, kai kurios savivaldybės specialiesiems pedagogams priedą visiškai panaikino. 3. Specialiesiems pedagogams atlyginimas labai sumažėtų. Mokytojų metodininkų atlyginimas mažėtų 13,70 procentinių punktų, o specialiųjų pedagogų metodininkų 25,41 procentinių punktų. Atlyginimo skirtumas tarp mokytojų metodininkų ir specialiųjų pedagogų metodininkų išaugtų 22,28 procentiniais punktais specialiųjų pedagogų nenaudai. Atlyginimų skirtumas tarp vyr. mokytojų ir vyr. specialiųjų pedagogų išaugtų 23,80 procentinių vienetų (pridedamos lentelės). 4. Lietuvos logopedų asociacija yra susirūpinusi tuo, kad sprendimai dėl specialiųjų pedagogų atlyginimų mažinimo neigiamai atsilieptų teikiamos pagalbos prestižui ir kokybei, sumažėtų stimulai stoti studijuoti specialiąją pedagogiką su atitinkamomis jos šakomis. Ateityje specialistų, teikiančių specialiąją pagalbą, labai sumažėtų, pablogėtų specialiosios pagalbos lygis, valstybė patirtų didelių materialinių ir moralinių nuostolių, negu sutaupytų mažindama koeficientus ir nenumatydama jų priedų apatinės ribos. Lietuvos logopedų asociacija, kuri yra ir Tarptautinės logopedų ir foniatrų asociacijos bei Europos logopedų asociacijos narė, prašo: 1. Remiantis LR Specialiojo ugdymo įstatymu, užtikrinti specialųjį ugdymą švietimo įstaigose, išsaugant darbo vietas ir nemažinant specialiųjų pedagogų ir logopedų darbo krūvių, užkertant kelią savivaldybių savivaliavimui. 2. Nustatyti specialiųjų pedagogų atlyginimų koeficientus tokius, kokie buvo iki 2009 m. spalio 1 d. (jie buvo nustatyti Švietimo ir mokslo ministro 2008 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-3545) 3. Specialiųjų pedagogų atlyginimų koeficientus (tokius, kokie buvo nustatyti Švietimo ir mokslo ministro 2008 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-3545) keisti (mažinti/didinti) tokia pačia dalimi, kaip ir kitų mokytojų. 4. Jei pedagoginių darbuotojų atlyginimų koeficientai bus mažinami, juos mažinti laikinai, t. y. iki ekonominės situacijos pagerėjimo. 5. Nustatyti specialiųjų pedagogų atlyginimų priedo (projekto 70 punktas) apatinę ribą – 10 procentų. Tai apsaugotų nuo savivaldybių savivalės visiškai nemokėti priedo. Priešingu atveju atlyginimo skirtumas tarp specialiųjų pedagogų ir kitų pedagogų (mokytojų) būtų dar didesnis. Lietuvos logopedų asociacija tikisi , kad teisingumas bus atkurtas. [b][/b]

IŠGYVENIMUI BŪTINA SUMA - BE MOKESČIŲ!

Nacionalinis aktyvių mamų sambūris. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Mes, žemiau pasirašę Lietuvos Respublikos piliečiai, pritariame Nacionalinio aktyvių mamų sambūrio išsakytiems argumentams, kad  Dirbanti šeima valstybės paliekama savieigai iki nuskurs ar prasigers: pajamos iš darbinių santykių (minimalaus ir vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio) neužtikrina reikiamų pajamų asmeniui dirbančioje šeimoje, tačiau yra apmokestinamos neatsižvelgiant į gyvenančių iš tų pajamų asmenų skaičių. Gaunamos pajamos – dar ne rodiklis vaikus auginančioms šeimoms. Tik liekančios po sumokėtų mokesčių pajamos realiai atspindi šeimų riziką skursti. Minimali alga – ne pelnymosi šaltinis, o gyvybinė būtinybė. Didinant minimalią algą, valstybės biudžetas pildomas ties išgyvenimo riba atsiduriančių šeimų su vaikais sąskaita (GPM). Todėl NPD (neapmokestinamas pajamų dydis) siūloma sieti su besikeičiančiais atlyginimais ir valstybės remiamomis pajamomis. Dirbančių tėvų vaikai turi teisę į gyvenimo kokybę. Remiant sunkiai besiverčiančius piliečius, realiausiu kriterijumi yra Valstybės remiamos pajamos (VRP), todėl jis gali būti pagrindiniu atskaitos tašku vertinant KIEKVIENO asmens šeimoje pragyvenimui būtinas pajamas. Tačiau mūsų šalyje vaikai, kurių tėvai uždirba per mažai ir negarantuoja jiems VRP dydžio pajamų, yra apmokestinami. (vaikų NPD yra tik 100 Lt). Vienos pajamos – dvigubi mokesčiai. Be GPM, mokam ir PVM: (išleidžiant pajamas perkamos prekės ar paslaugos) - dar kartą sumokame mokesčius nuo tų pačių pajamų. IŠVADA: Minimalios mėnesinės algos dydžio bei NPD ir VRP dydžio bei PNPD susiejimas yra logiškai pagrįstas: mažėtų skurdas šeimose, didėtų vaikų užimtumas (papildomas lėšas dažna šeima nukreipia būtent vaikų papildomam lavinimui), augtų pasitikėjimas valstybe dirbančiose šeimose, minimaliais kaštais būtų atstatytas dirbančių šeimų autoritetas visuomenėje. Suplanuotus mokesčius valstybė susigrąžintų PVM pavidalu: per žmonių perkamas prekes ir paslaugas bei svarstomą PVM padidinimą 1proc. (tokiu atveju šeimos pajamos vis tiek padidėtų 6proc.). Tačiau būtina apsaugoti minimalią pensiją gaunančius garbaus amžiaus žmones, numatant minimalią pensiją mokėti iš valstybės biudžeto ir ją pakelti atitinkamai 1 proc. didinamo PVM santykiu. Prašome išnagrinėti, įvertinti ir priimti pateiktą Lietuvos Respublikos Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 20 str. pakeitimą, numatant, kad - NPD lygus minimalios mėnesinės algos dydžiui; - PNPD taikomas KIEKVIENAM vaikui ir lygus 1,5VRP (525Lt).[/b][b][/b][b][/b][b][/b]

Prieš Vievio sanatorinės mokyklos likvidavimą

Vievio sanatorinės mokyklos bendruomenė. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimui

Prieš Vievio sanatorinės mokyklos likvidavimą Mes, Vievio sanatorinės mokyklos bendruomenė, mokiniai, darbuotojai, tėvai, esame sukrėsti, nes netikėtai sužinojome, jog nuo 2009 – 07 – 01 mūsų mokyklą Elektrėnų savivaldybė likviduoja. Tiktai laimingo atsitiktinumo dėka sužinoję apie tai stengiamės išsaugoti šią mokyklą vaikams, nes kitu atveju dar vienas puikus pastatas taps „vaiduokliu“, traukiančiu nusikaltėlius. Mokykla gyvuoja nuo 1968 metų ir joje gydosi ir mokosi vaikai iš visos Lietuvos. Šiuo metu mokykloje gydosi, mokosi ir gyvena 118 mokinių. Mokyklos bendruomenė pirmenybę skiria vaikų ligų profilaktikai. Į mokyklą priimami vaikai, kurie sega reumatu, įvairiomis širdies ligomis, vegetoangiodistonija ir kitomis ligomis, nustato kitas sveikatos problemas, kas nebūtų padaryta vaikams gyvenant šeimose. Per visus šiuos metus mokykla nuolat buvo atnaujinama, plečiama mokymo ir materialinė bazė, rūpinamasi mokinių gyvenimo ir mokymo sąlygomis, sveikata. Vaikai nuolat konsultuojami specialistų, gauna gerą maitinimą, toje pačioje mokykloje lanko pamokas bei būrelius pagal pomėgius, gali išreikšti save įvairiuose mokyklos renginiuose. Laisvalaikį praleidžia mokyklos baseinėlyje, atnaujintoje sporto salėje, ilsisi gražiose mokyklos apylinkes, vyksta į ekskursijas. Mokykloje nuolat dirba vaikų psichologas, bendrosios praktikos slaugytojos, bendrosios praktikos gydytojas, auklėtojai. Vaikai, turintys specialiųjų ugdymo poreikių, ugdomi pagal adaptuotas ir modifikuotas programas, padedant spec. pedagogui ir mokytojų padėjėjams. Pritaikomas fizinis krūvis pagal vaiko sveikatos būklę, su jais dirba judesio korekcijos pedagogė. Mums visiškai neaiškūs Elektrėnų savivaldybės valdininkų motyvai likviduoti pilnai sukomplektuotą ir parengtą, kasmet pritraukiančią papildomų lėšų mokyklą, į kurią kasmet atvykti norinčių vaikų vis daugėja. Dabartinė mūsų mokyklos situacija dar kartą liudija, kieno sąskaita yra taupoma (Lietuvos ateities – vaikų), ir ar iš viso taupoma (vėl bedarbiai mokytojai užplūs darbo biržą, ar išvyks į Vakarus, o vaikai, kuriems reikalinga ši mokykla, papildys ir taip jau perpildytas Lietuvos mokyklų klases. Kviečiame visus atvykti pas mus ir įsitikinti mūsų mokyklos reikalingumu. Mes už tai, kad vaikai būtų saugūs ir prižiūrėti

UŽ PRIEŠLAIKINIUS SEIMO RINKIMUS IR PARTINIŲ SĄRAŠŲ PANAIKINIMĄ

A.Matulevičius Tautos ateities forumo pirmininkas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Gerbiamieji Tautos ateities forumas mano,kad nebegalima toliau toleruoti aukščiausios valstybės institucijos - Seimo kompromitavimo saujelės nepraustabūrnių ,amoralių ,susikompromitavusių veikėjų.Jų šios kadencijos Seime dauguma.Manau visiem pabodo jų nekompetentingas darbas sprendžiant valstybės, žmonių gyvenimo ir raidos problemas.Bet labiausiai visiem akis bado su kokiu cinišku aplombu jie elgesi savindamiesi valstybės lėšas savo asmeninėm reikmėm tenkinti ,kaip nekulturingai vaiposi ir staiposi TV ekranuose ir kaip asocialūs asmenys daro pravaikštas.Mūsų kantrybės taurė turi persipildyti po lapkričio 11d. jų balsavimo dėl A.Sacharuko ir L.Karaliaus.Pavyzdžių galima pateikti