Geriausios 15 psl.

Atšaukti mokslų metų ilginimą

Mokiniai. Adresuota: Lietuvos Švietimo Ministerija

Klasėse neįmanomas karštis, per kurį turime sėdėti ir kentėti, kol pasibaigs pamokos. Abėjoju ar kas nors tikrai nori sėdėti pamokose ir nieko neveikti. Jeigu pritariate man, kad būtų trumpinami mokslo metai ir gražintos mūsų atostogos, būtinai pasirašykite šitą peticiją!

„ Dėl pietrytinio aplinkelio Jonavoje“

Gintas Jasiulionis. Adresuota: LR Ministrui Pirmininkui, LR Susisiekimo ministerijai, Lietuvos kelių direkcijai prie LR susisiekimo ministerijos

Per Jonavos miestą driekiasi valstybinės reikšmės magistralinis kelias A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis, kuris ypatingai pastaruoju metu sudaro daug problemų Jonavos rajono gyventojams, tai yra padidėjęs avaringumas, spūstys žiedinėje sankryžoje. Jau ne vieną dešimtmetį yra rengiami planiniai techniniai dokumentai dėl Jonavos pietrytinio aplinkkelio minėtame ruože. Mūsų žiniomis, jau turėjo būti atliktas ir žemės paėmimas visuomenės poreikiams, žiedinių sankryžų įrengimas buvo numatytas prieš keletą metų. Tačiau iki šiol realių postūmių ar darbų šiuo klausimu nematyti. Todėl mes, žinodami sudėtingą realią situaciją, prašome Jūsų imtis atitinkamų veiksmų dėl minėto Jonavos pietrytinio aplinkkelio valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje, įrengimo.

PAPILDOMA IR ALTERNATYVI MEDICINA NEGALI TAPTI BIUROKRATŲ TARNAITE!

PAPILDOMOS IR ALTERNATYVIOS MEDICINOS BENDRUOMENĖS INICIATYVINĖ GRUPĖ. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentei, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijai, Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komitetui

Mes, žemiau pasirašiusieji papildomos ir alternatyvios medicinos praktikai, specialistai, ekspertai, mėgėjai ir vartotojai, kreipiamės ir reiškiame didelį susirūpinimą dėl LR Sveikatos apsaugos ministerijos parengto Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo projekto. Esame susirūpinę, jog įstatymo projektas nesiremia gerąja užsienio valstybių (pavyzdžiui, Vokietijos) praktika, papildomoji ir alternatyvioji medicina statoma į šiuolaikinės medicinos nepilnaverčio pakaitalo poziciją. Tokia nuostata radikaliai prieštarauja moderniai sveikatinimo koncepcijai, jog medikamentinis, invazinis ir kiti šiuolaikinės medicinos gydymo būdai turi būti naudojami lygiaverčiai su alternatyviais metodais, patikrintais laiko ir tradicijų. Reiškiame griežtą nepritarimą parengto projekto visumai ir atskiroms nuostatoms: 1. Prieštaraujame siūlymui nustatyti privalomą biurokratinę leidimų ir/ar licencijų tvarką, kuri apribotų visuomenės galimybes gilintis į papildomos ir alternatyviosios medicinos sritis, sukurtų „įėjimo“ barjerus, reikalautų formalių biurokratinių procedūrų ir panaikintų visuomenės galimybę sąmoningai rinktis; 2. Reikalaujame, jog papildomos ir alternatyviosios medicinos reglamentavimas remtųsi savireguliacijos principais – tai yra, nepriklausomos nevyriausybinės organizacijos turi pačios rūpintis sektoriaus plėtra, kokybės užtikrinimu ir spręsti atvejus, kai atskiri subjektai nesilaiko gerosios praktikos rekomendacijų, tačiau tokia tvarka jokiu būdu negali būti pavaldi tiesioginį interesų konfliktą turintiems šiuolaikinės medicinos atstovams (ir todėl – de facto neobjektyviems ar net korumpuotiems) ar nuo jų priklausantiems biurokratams; 3. Valstybės atskyrimo ir religijos laisvės principus šiurkščiai pažeidžia pagal projektą prie licencijuojamųjų priskirta sveikatos rekreacija, kuri projekto 2 str. 12 d. apibrėžiama kaip „sveikatos priežiūros veikla, skirta žmogaus fizinei sveikatai stiprinti ir dvasinei gerovei puoselėti“. Taip būtų įvestas reikalavimas licencijuoti visas dvasines praktikas, kurios puoselėja dvasinę žmogaus gerovę, pavyzdžiui, krikščionybę (maldos), kitų religijų (induizmo, islamo, budizmo ir kt.) dvasines praktikas (mantros, meditacijos ir kt). 4. Biurokratai negali uždrausti papildomąją ir alternatyviąją mediciną praktikuoti ir gydytojo licencijos neturintiems asmenims. Tai būtų ne tik teisinių principų pažeidimas, bet ir faktinis tyčiojimasis iš Lietuvos tradicijų, kai įvairių profesijų (ar net jokio išsilavinimo neturintys) asmenys, sukaupę savo gyvenimišką ar perėmę protėvių patirtį padeda daugeliui savo aplinkos žmonių. Todėl projekto 4 str. 2 d. reikalavimas, kad galiojantį pažymėjimą turintis fizinis asmuo papildomos ir alternatyvios medicinos sveikatos priežiūra gali verstis tik licencijuotoje papildomos ir alternatyvios medicinos sveikatos priežiūros įstaigoje ne tik riboja Lietuvos visuomenės galimybę rinktis ir naudotis istoriškai susiklosčiusia praktika, bet ir riboja privačios iniciatyvos, individualios veiklos laisvę, žlugdo smulkųjį verslą, riboja jo plėtrą, mažina įplaukas į valstybės biudžetą. Dar svarbiau, jog projekto 5 str. 5 d. 1, 2 ir 3 punktų formuluotės reiškia, jog iš tokias paslaugas teikiančių asmenų reikalaujama aukštojo mokslo diplomo, kas vėlgi yra perteklinis ir nebūtinas reikalavimas, ką savo sėkmingu darbu patvirtina šimtai sėkmingai dirbančių asmenų, žinias ir patirtį sukaupusių kitais būdais, nei aukštoji mokykla. 5. Projekte siūloma sudaryti kolegialią instituciją – Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros plėtros komitetą, į kurios sudėtį įeina (ir absoliučią sprendimų daugumą lemia) tik valstybės institucijų atstovai. Tokiu būdu vėl šiurkščiai pažeidžiamas savireguliacijos principas ir formuojama situacija, kai papildomos ir alternatyvios medicinos veiklos kontrolę formuos ir vykdys pati Sveikatos apsaugos ministerija ir dar kelių biurokratinių institucijų suformuota komanda, neturinti jokių sąsajų su sektoriaus specialistais, ekspertais ir praktikais. Kreipiamės į Jus – valstybės vadovus ir tautos atstovus – reiškiame griežtą protestą ir prašome atsakingai įvertinti bei atmesti tokių nepamatuotų sprendimų siūlymus, o tokių projektų rengėjus – įvertinti už tokius „nuopelnus“. Pritariu ir palaikau 2016 m. birželio 30 d. rezoliuciją „Papildoma ir alternatyvi medicina negali tapti biurokratų tarnaite!“

Už skaidrumą ir medžių išsaugojimą Klaipėdoje!

E. Mickevičiūtė. Adresuota: Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai

Mes, klaipėdiečiai, norime, kad senųjų medžių kirtimas Klaipėdos mieste taptų išimtiniu įvykiu, bet ne įprastu reiškiniu. Manome, kad Klaipėdos miesto valdžia turėtų išsamiau svarstyti ir įvertinti situaciją bei galimas alternatyvas prieš nusprendžiant kirsti senuosius miesto medžius, atsisakyti senųjų medžių pjovimo vajaus. Žvelgiant ir lyginat su senosios Europos miestais, kur gausu senų medžių, kurie yra saugomi ir stengiamasi juos išlaikyti, susidaro įspūdis, kad Klaipėdoje su želdynais tvarkomasi labai atsainiai. Kuomet pasaulyje ( pagal „Economist Intelligence Unit“ (EIU)) miestai tarp saugiausių ar geriausios e-parengties reitinguojami ir kaip žaliausi, kas yra laikoma didžiuliu pranašumu, ir jų gyventojai džiaugiasi išsaugoję savo žaliuosius plotus ir žaliuosius koridorius, Klaipėdoje viskas valdžios sprendimu vyksta priešingai. Medžių laja ne tik valo orą, praturtina jį deguonimi, tačiau kartu suteikia komfortą. Šaltuoju metų laiku, kai trūksta šviesos, medžiai yra be lapų, o šiltuoju - jie sudaro pavėsį. Svarbu ne tik pats medis, kaip vienetas, nemažiau svarbi yra jų laja, jos dydis. Vietoj nupjautų brandžių medžių pasodinti jauni medeliai savo laja tik po ilgų dešimtmečių atstos nukirstuosius. Neaišku, kada Turgaus gatvės liepų laja bus panaši į nukirstųjų liepų, kada jaunieji medeliai sugebės atliktį tą "darbą", kurį atliko senieji. Istoriškai Klaipėda buvo laikoma kaip gausiai apželdintas miestas. Šiuo metu ji po truputį praranda šį išskirtinį bruožą. Senieji medžiai yra auginti ne vienos klaipėdiečių kartos, todėl dažniausiai svarbus ir moralinis įsipareigojimas juos puoselėti ir išsaugoti ateities kartoms. Miesto medžiai kartu su saugomu architektūriniu paveldu jau yra tapę mūsų kultūrinio paveldo dalimi. Medžiai yra ne tik savivaldybių, bet ir jų gyventojų turtas. Turi būti laikoma, kad nepakankama priežastis pjauti senuosius medžius, kai jie yra "negražūs" ar "persenę", "ardo šaligatvį". Turėtų būti kertami tik tie senieji medžiai, kurie dėl savo būklės yra pavojingi aplinkai, bet dažniausiai pakanka medį tik genėti ar gydyti, nebūtina juos kirsti. Genejimui būtina pasitelkti profesionalius arboristus. Miesto medžių būklės įvertinimui neteisinga taikyti miško medžiams taikomus kriterijus. Klaipėdoje galėtų būti parengta ir diegiama senųjų miesto medžių išsaugojimo, puoselėjimo ir priežiūros, jų būklės ir augimo salygų gerinimo programa. Atsodinant ar sodinant naujus medelius, ypač istorinėje miesto dalyje, turėtų būti vengiama sodinti egzotinių rūšių ar formų medžių, prioritetas turėtų būti teikiamas Lietuvos medelynuose užaugintiems sodinukams. Laiko patikrintos rūšys neturėtų būti nuolat keičiamos nepatikrintomis. Siekiame, kad nusprendus kirsti medžius, miestiečiams būtų viešai ir aiškiai pateikiama informacija apie konkrečius ketinamus kirsti medžius, nurodant priežastis, išvadas dėl jų būklės bei numatomo atsodinimo bei kas, kokiais pagrindais atliko ekspertizę ir pateikė išvadas. Tam reikalui galėtų būti panaudotas miesto savivaldybės tinklapis, jame sukuriant atskirą miesto medžiams skyrių. Galėtų būti pateikiama informacija, kiek iškirsti medžiai būtų pagaminę deguonies, sumažinę taršą. Prašome viešinti eskspertus, pagrįsti, kad jie yra nepriklausomi, kad jie nėra susiję su paslaugas teikiančiomis įmonėmis, kad negauna iš to naudos. Kadangi atsiranda nesutarimų, gali formuotis konfliktinės situacijos, todėl viešumas yra būtinas. Privalomieji visuomenės informavimo žingsniai turi prasidėti ne nusprendus kirsti, o dar planavimo stadijoje. Tai leis miestiečiams savalaikiai pareikšti savo nuomonę.[i]

Išgelbėkime Savičiaus gatvę!

Savičiaus g. barai ir restoranai. Adresuota: Vilniaus m. savivaldybė

2018 10 30 d. Vilniaus savivaldybė svarstys kelių Savičiaus gatvės gyventojų prašymą apriboti visose Savičiaus gatvėje esančiose kavinėse, baruose ir restoranuose prekybos alkoholiu laiką iki 22:00 val. Tai reiškia, kad čia esantys barai ir restoranai tiesiog nebegalės išsilaikyti ir juos teks uždaryti. Dvi vasaras iš eilės kartu su Jumis kūrėme unikalią erdvę ir atmosferą Vilniaus gyventojams ir miesto svečiams - erdvę, kurioje jie galėjo bendrauti, susitikti ir būti kartu. Daugiau nei dvejus metus mes visi stengėmės padaryti Savičiaus gatvę viena gražiausių Vilniaus senamiesčio gatvių: gyvą, “kvėpuojančią" ir patrauklią visiems. Vilniaus savivaldybei priėmus sprendimą apriboti prekybos alkoholiu laiką iki 22:00 val Savičiaus gatvėje, gali būti sukurtas precedentas, kad keli gyventojai gali uždaryti beveik visus jų gatvėje esančius barus ir kavines. Vilnius gali tapti vienintele Europos sostine, kurios centre, Senamiestyje, po 22:00 val įsiviešpatauja ramybė. Ar mums, kaip miestui, tikrai nereikia turistų, tikrai neimponuoja svečių atsiliepimai ir žavėjimasis jaukiu ir europietišku miestu? Ar tikrai mes norime, kad Savičiaus gatvė vėl taptų eiliniu tranzitu - trumpesniu keliu išvažiuoti iš Senamiesčio? Ar tikrai Vilniaus Savičiaus gatvės verslas, išgyvenęs vasaros statybas ir per bendruomeniškumą, kooperavimąsi ir inovatyvias idėjas tėra vertas kelių gyventojų skundų ir uždarymo? Mes prašome jūsų visų palaikymo - jei norite ir toliau džiaugtis gyva Savičiaus gatve, pasirašykite mūsų peticiją. Mes esame ir norime likti kartu! Savičiaus g. barai ir restoranai

STOP šiukšlių deginimui Kauno LEZ

Vidas Pocius. Adresuota: LR Vyriausybė

STOP šiukšlių deginimui Kauno LEZ Šiuo metu Lietuvoje sprendžiama, kiek atliekų deginimo pajėgumų reikia mūsų Valstybei. Atsakingos institucijos: Europos komisija, LRS Energetikos komisija, ekspertai, pagrįstai teigia, kad 2 deginimo įrenginių Lietuvoje yra pakankamai, visuomenė jau penkti metai įnirtingai priešinasi „Kauno projektui“. Visi pasisakantys prieš „Kauno projektą“ pateikia pagrįstus skaičiavimus ir argumentus. Atrodytų viskas aišku ir suprantama, deja taip tik atrodo - „Lietuvos energija“ ir Fortum nesiskaito su ekspertu išvadomis, visuomenės pasipriešinimu ir visomis išgalėmis „stumia“ „Kauno projektą“. „Lietuvos energijos“ atstovas N. Rasburskis ignoruoja pagrįstus skaičiavimus, ekspertų išvadas, proteguoja Fortum interesus Lietuvos gyventojų ir ypač kauniečių sąskaita. ŠIUKŠLIŲ DEGINIMAS PLANUOJAMAS UŽ 300 METRŲ NUO MIEGAMŲJŲ DAINAVOS MIKRORAJONŲ, RAMUČIŲ GYVENVIETĖS ! Mes, žemiau pasirašę šią peticiją, pasisakome prieš bandymus statyti perteklinius šiukšlių deginimo pajėgumus Lietuvoje, Kauno LEZ. Prieštaraujame, kad šiukšlių deginimo gamyklą būtų statoma šalia miegamųjų Kauno miesto, Dainavos, Kalniečių mikorajonų, Kauno rajono Ramučių, Sergeičikų gyvenviečių! Prašome Lietuvos Respublikos Vyriausybės atidėti svarstymus dėl „Kauno projekto“ iki bus pastatyta ir pradėta eksploatuoti Vilniaus atliekų deginimo kogeneracinė jėgainė ir praktikoje įvertinti esami, deginimui tinkami, atliekų kiekiai bei atliekų deginimo pajėgumai. Primename, kad šiuo metu svarstomi ir dar šiais metais bus priimti sprendimai dėl „Žiedinės ekonomikos veiksmų plano“, kuriais bus patikslinti ir nustatyti tikslai, priemonės bei užduotys atliekų tvarkymui. Pertekliniai atliekų deginimo pajėgumai trukdys siekti „Žiedinės ekonomikos“ tikslų bei uždavinių: · Europos komisija „Pastačius dvi papildomas atliekų jėgaines veikiausiai atsirastų komunalinių atliekų deginimo perteklinių pajėgumų. Lietuva planuoja deginti 30% savo komunalinių atliekų. Komisija nurodo, kad šiuo metu peržiūrimi šalių narių perdirbimo tikslai ir komunalinių atliekų šalinimo sąvartynuose apribojimai – svarstoma, kad 2030 m. reikėtų perdirbti 65% susidarančių komunalinių atliekų su galimybe iki 2025 m., atlikus peržiūrą, šį tikslą padidinti. Be to, numatoma, kad nuo 2030 m. į sąvartynus būtų galima šalinti ne daugiau 10% komunalinių atliekų. EK tarnybos, atsižvelgdamos į šiuos galimus pakeitimus, mano, kad optimalus deginimo pajėgumas Lietuvoje yra 20–25% šalyje susidarančių komunalinių atliekų. · Seimo Energetikos komisija Siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę atsisakyti Kauno kogeneracinės jėgainės statybos projekto ir statyti tik vieną atliekų deginimo jėgainę Vilniuje. Energetikos komisijos nariai konstatavo, kad pastačius Kauno kogeneracinę jėgainę pajėgumai šilumos rinkoje Kauno mieste bus pertekliniai, todėl galimas neracionalus finansinių resursų investavimas. · Lietuvos pramonininkų konfederacija Šalyje atliekų kiekis nebus pakankamas. Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovas Linas Sabaliauskas tikina, kad šiuo metu pramonė sukaupia 100 tūkst. tonų degintinų atliekų per metus, o ateityje jų mažės, diegiant beatliekinę gamybą. · Energetikos ekspertas Martynas Nagevičius Abejoja Kauno jėgainės perspektyvomis. Pasak jo, nėra aišku, ar 2030 metais tikrai susidarys pakankamai pramoninių atliekų, kad visos jėgainės turėtų darbo, taip pat neaišku, ar Kauno jėgainė būtų konkurencinga. Jo vertinimu, net jeigu jėgainė dirbtų visu pajėgumu, atsižvelgiant į tai, kad ji negauna paramos, vartų mokestis siektų 50-60 eurų už toną. · Nepriklausomi šilumos gamintojai Vytautas Kisielius Kauno jėgainė iš miesto išstums nepriklausomus gamintojus. Lietuvos nepriklausomų šilumos gamintojų asociacijos prezidentas Vytautas Kisielius teigia, kad į rinką atėjus „Lietuvos energijai“ su 70 megavatų šilumos galia, „tiek pat turės iškristi“. Be to, jo nuomone, konkurencija yra nesąžininga, nes atliekų deginimu gali užsiimti tik valstybei priklausančios įmonės, tad šilumininkai neturi galimybių konkuruoti technologijomis.

Kauno „Žiburio“ pagrindinės mokyklos išlikimas

Kristina Šilingienė. Adresuota: Kauno m. savivaldybei

Mes, žemiau pasirašiusieji, kategoriškai nesutinkame, kad, vadovaujantis Kauno miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų 2016–2020 metų priemonių planu, Kauno „Žiburio“ pagrindinė mokykla būtų reorganizuojama prijungiant prie Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazijos. Daugelis bendruomenės narių esame baigę šią mokyklą ir pagarbiai vertiname Kauno „Žiburio“ pagrindinės mokyklos indėlį asmeniniame gyvenime bei karjeroje. Norime užtikrinti savo vaikams ir anūkams galimybę pasinaudoti LR Konstitucijos ir Švietimo įstatymo teise mokytis pagal gyvenamąją vietą tėvų pasirinktoje (šiuo atveju – Kauno „Žiburio“ pagrindinėje) mokykloje. Kauno „Žiburio“ pagrindinės mokyklos kolektyvo veikla telkia rajono gyventojus bendrauti ir bendradarbiauti su jaunesniąja karta, kurti besimokantį ir vieningą gimtąjį Kauną.

Prieš kovinių veislių ir jų mišrūnų sąrašą

VšĮ "Gyvūnų gerovės iniciatyvos". Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Kovinių veislių šunų sąrašas ir kovinių veislių bei jų mišrūnų laikymo daugiabučiuose draudimas- vienas iš neatsakingiausių šiuo metu priimtų sprendimų gyvūnų teisėje. Mes manome, kad šuns charakterį lemia ne tik veislė, tačiau ir teisingas auklėjimas. Esame tikri, kad šiuo metu priimtos įstatymo pataisos, kurios nurodo agresyvių veislių šunis bei draudžia juos laikyti daugiabučiuose yra neadekvatus ir vėliau gali blogų pasekmių (žmonės gyvūnus slėps, jie taps mažiau socialūs, aptiktus ir leidimų neturinčius gyvūnus konfiskuos, o už tai turės atsakyti nevyriausybinės, gyvūnus globojančios organizacijos ir t.t.) Norime, kad šiuo metu būtų sustabdyta ši paniką sukėlusi pataisa ir vėliau, priimant įstatymo patobulinimus, būtų atsižvelgta tiesiogiai į tai įtrauktų institucijų (pvz. kinologų draugija) bei nevyriausybinių organizacijų patirtį ir nuomonę.

DĖL MAŽEIKIŲ GELEŽINKELIO PAGRINDINĖS PĖSČIŲJŲ PERĖJOS ATSTATYMO

I. Budrienė. Adresuota: LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJAI

2018-08-31 Mažeikių mieste buvo atidarytas vienas moderniausių šalyje geležinkelio tiltų. Gyventojai tikėjosi, kad šis tiltas padės taupyti jų laiką bei išvengti skaudžių nelaimių. Praėjo daugiau kaip metai ir per šį laikotarpį mažeikiškiai tiltu labiau nusivylė, nei džiaugėsi. Geležinkelio tilto šiuolaikiški modernūs liftai nuolat genda (kartais per dieną net po kelis kartus), o artimiausia perėja per geležinkelį yra už maždaug 1 kilometro ir ši perėja yra strategiškai nepatogioje vietoje, norint greitai pasiekti Mažeikių miesto senamiesčio ar mikrorajono centrus. Liftai būna nesutvarkomi net po kelias savaites, nes už jų remontą ir priežiūrą yra atsakingas generalinis rangovas-bendrovė „Hidrostatybos projektai“, kurie, kaip pastebėta, neskuba šalinti nuolat atsiradusių gedimų. Dažniausiai šiuos didžiulius nepatogumus patiria žmonės, turintys judėjimo negalia, šeimos su vaikiškais vežimėliais, pagyvenę žmonės bei dviratininkai. Miesto gyventojai ne karto jau skundėsi rajono merui Antanui Teniui dėl nuolat gendančio lifto, tačiau kaip buvo rašoma vietinėje spaudoje (http://www.budas.lt/regionu-naujienos/budas-zemaiciu/22683-neveikiantis-liftas-sukele-gyventoju-pasipiktinima), meras „tik atsiduso ir teigė, jog apie šią problemą galvojama, vienas iš svarstomų variantų – pavežėjimas: „Konkrečių sprendimų nepriėmėme, tačiau esu sakęs, jei kam yra ypatingai didelių problemų, tikrai padėsime: skambinkite ir išskirtinais atvejais skirsime transportą“,-sakė meras.(cit. iš 2018-01-21 vietinio laikraščio „Būdas žemaičių" straipsnio dėl neveikiančio lifto). Kyla daug abejonių dėl užsiminto pavežėjimo, kuo meras laiko „ypatingai didele problema“. Neįgaliesiems, mamoms su vaikiškais vežimėliais yra tikrai didelė problema pakilti ir nusileisti didžiuliais ir stačiais geležinkelio tilto laiptais. Tad kyla klausymas: ar skambinti merui kiekvienai mamai, kuri negali patekti iš mikrorajono ar senamiesčio su mažu kūdikiu vežimėlyje? Miesto gyventojai pasipiktinę, jog nėra jokio atsarginio varianto pereiti geležinkelį, neveikiant liftams. Anksčiau buvo pastatyta perėja, kuri buvo patogi visiems. Tačiau pastačius liftą, perėja buvo išardyta, nes kaip buvo rašoma 2018-01-21 vietiniame laikraštyje „Būdas žemaičių": „Kaip atsarginį variantą palikti senąjį praėjimą, pasak mero, nebuvo galima, nes to neleido AB „Lietuvos geležinkeliai“: „Ten buvo tarnybinis praėjimas, dėl ko ir buvo liepiama kuo greičiau pastatyti šitą tiltą per geležinkelį. Tai buvo numatyta ir projekte – pastačius tiltą, kelias turi būti nuardytas.“ Tada turėjo būti pagalvota apie kitą atsarginį variantą, nes dabar yra pažeidžiamos žmonių teisės persikelti į norimą miesto pusę. Šia peticija norime atkreipti dėmesį, kad, pagaliau, būtų imtasi konkrečių veiksmų dėl geležinkelio perėjos atstatymo. Ji yra būtina kaip atsarginis variantas sugedus liftams.

Dirbtinio apvaisinimo įstatymas

Vaidas Nerečionis. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Kodėl vilkinamas dirbtinio apvaisinimo įstatymas? Šia peticija siekiame, kad iki 2016 06 01 būtų priimtas dirbtinio apvaisinimo įstatymas ir kompensuojama dirbtinio apvaisinimo procedūra iš valstybinės ligonių kasos. Nesulaukus rezultatų bus kreipiamasi į Europos komisiją.