Nepopuliarios 4 psl.

Prieštaraujame naujų atominių elektrinių statyboms aplink Lietuvą

Bendrija "Atgaja". Adresuota: Baltarusijos, Rusijos Federacijos ir Lietuvos vyriausybės

Tragedija Fukušimos (Japonija) atominėje elektrinėje dar kartą patvirtino, kad kalbos apie „saugų atomą“ yra nieko vertos. Akivaizdu, jog pavojingos branduolinės avarijos gali kilti dėl įvairių priežasčių: pradedant gamtos stichijomis, techniniais gedimais, žmogaus klaidomis ir baigiant kariniais konfliktais bei teroro aktais. Todėl manome, jog laikas iš naujo įvertinti atominių elektrinių statybų planus regione ir imti veikti, kol dar nevėlu. Branduolinės avarijos, radioaktyvios atliekos ir jų sukeltos ligos, mirtys, aplinkos užterštumas ir branduolinio ginklo grėsmė tarsi prakeiksmas lydi branduolinę pramonę nuo pat jos ištakų: Hirosima, Nagasakis, Chalk River, Majak, Three Mile Island, Černobylis, o dabar – ir Fukušima. Atominė yra pavojingiausia, brangiausia ir ilgalaikes žalingas pasekmes ateities kartoms sukelianti energijos gamybos rūšis. Ji negali būti laikoma nei kovos su klimato kaita, nei energetinio saugumo užtikrinimo priemone, nes atominėse gaminama tik elektra. Naujų AE statyba kelia įtampą ir nesantaiką tarp šalių. Šie projektai yra nebūtini, pavojingi ir brangūs, įgyvendinami be deramų diskusijų su visuomene. Mes, žemiau pasirašę Lietuvos ir kitų šalių piliečiai, pasisakome prieš naujų atominių elektrinių (AE) statybą: – Baltarusijoje, Michailiškių kaimelyje, Astravo rajone (50 km nuo Vilniaus), – Rusijoje, Kaliningrado srityje, netoli Nemano (Ragainės), – Lietuvoje, Visagine. Raginame valdžios atstovus vadovautis sveiku protu ir imtis atsakomybės už savo piliečius ir ateities kartas. Reikalaujame Baltarusijos, Rusijos Federacijos ir Lietuvos vyriausybes atsisakyti atominių jėgainių statybos planų regione ir aktyviau bendradarbiauti vystant saugius atsinaujinančios energetikos ir energijos efektyvumo didinimo projektus. Solidarizuojamės su visais Baltarusijos ir Rusijos gyventojais, kurie priešinasi atominių elektrinių statybai vardan savo, vaikų ir anūkų saugesnės ateities ir geresnės kaimynystės su Lietuva bei aplinkinėmis šalimis. Gyvenkime saugiai ir taikiai be branduolinio monstro šešėlio. Mes laimėsime!

Išsaugokime savo pensijas

Jolanta Tomaševič. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Valdžia vėl nori pavogti mūsų būsimas pensijas. Ar sugebėsime susivienyti ir išreikšti mūsų nepasitenkinimą valdžios pažadų nesilaikymu, mūsų ateities gerovės griovimu? Aš pasirengęs priešintis. Pasakykim aiškų NE mūsų nuosavybės nusavinimui! Jeigu valdžia sužlugdys mūsų pensijų kaupimą, kokio pasitikėjimo verta valdžia ir jos reformos? Kviečiu pasirašyti šią peticiją ir išplatinti ją visiems. Parodykime, kad ir dirbantys žmonės gali kovoti už savo teises!

Asmeniniai Leidimai Tamsintiems Langams

V.Majevski. Adresuota: Lietuvos automobilių kelių direkcija prie susisiekimo ministerijos

[b]Žmonės pasirašę šią peticiją sutinka[/b]: Kad būtų priimtas įstatymas, leidžiantis vairuotojams įsigyti [b]Asmeninį Leidimą[/b] (Toliau: AL) vairuoti transporto priemonę, kurioje priekinio stiklo ir priekinių šoninių stiklų šviesos pralaidumo rodiklis mažesnis nei 70%. (t.y. iki 15% šviesos pralaidumo) AL galėtu įsigyti tik vairuotojai: [i]Kurie turi 2 metų vairavimo patirtį, Kurie per paskutinius 12 mėnesių nesukėlė auto įvykio, Kurie per paskutinius 12 mėnesių nebuvo nubausti už transporto priemonės vairavimą neblaivus.[/i] AL kaina: [i]Fiziniams asmenims: 200lt / metams Valstybės Tarnautojams: Nemokamai[/i] AL ypatumai: [i][b]Vairuotojas įsigijęs AL galėtų vairuoti bet kurią transporto priemonę, kurioje priekinis stiklas ar/ir priekiniai šoniniai stiklai tamsinti plėvele ar tonuoti cheminiu būdu iki 85% (15% šviesos pralaidumo).[/b][/i] AL ir TA (Techninė Apžiūra): Transporto priemonė yra techniškai netvarkinga jei priekinio stiklo ir/ar priekinių stiklų šviesos pralaidumo rodiklis mažesnis nei 70% ir jei Transporto priemonės savininkas neturi AL. Bet jei Transporto priemonės savininkas turi AL - tai tokia transporto priemonė yra tvarkinga ir TA talone įrašoma, kad šią transporto priemonę galima vairuoti tik asmenims su AL. (Taip pat šį informaciją talpinama į duom. bazę, kuria galėtų naudotis Kelių Policija) Vairavimas Be AL: Jei transporto priemone numatyta vairuoti su AL, o vairuotojas AL neturi - tai užtrauktu bauda nuo 300lt iki 500lt. Pakartotinis nusižengimas - nuo 600 iki 1000lt su apribojimu 1 metams AL įsigijimui. AL konfiskavimas: [i]Jei vairuotojas sukelia auto įvykį - tai jo AL gali būti konfiskuotas.[/i] Įstatymo privalumai: [i]Padidins Valstybės Biudžetą, Sumažins nelegaliai tamsintų automobilių skaičių, Sumažins korupciją keliuose, Sumažins vairuotojų pasipiktinimą, Suteiks automobilių savininkams labai gerą būdą apsaugoti savo turtą, sveikatą ir privatumą.[/i] ___________________ [i]Peticijos informacija: Peticija bus išsiųsta surinkus 50,000 nesuklastotų ir sąžiningų parašų.[/i]

Už neįgaliųjų teises ir jų lygias galimybes

Lietuvos neįgaliųjų forumas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Mes, Lietuvos neįgalieji, sudarantys didelę bendruomenės dalį, siekiame visaverčio gyvenimo, kartu su visais norime kurti savo valstybės ateitį, prisidėti prie visų jos veiksmų, siekiančių pagerinti žmonių gyvenimus ir suteikiančių ateities perspektyvas. Tik buhalterinis išlaidų karpymas sunkmečio laikotarpiu be atidesnio ir analitinio požiūrio į neįgaliųjų situaciją griauna socialinių garantijų sistemos pamatus bei pasitikėjimą Valstybės vykdoma politika. Tokie veiksmai netolimoje ateityje neišvengiamai didins neįgaliųjų skurdą ir socialinę atskirtį. MES PASISAKOME UŽ lygias galimybes kaip žmogaus teisių garantą. Taip, mums kartais reikia daugiau visuomenės paramos, kad galėtume pasiekti tas pačias gyvenimo sąlygas kaip ir kiti piliečiai, bet ar tai nėra brandžios visuomenės pareiga? MES NESUTINKAME, kad būtų mažinamos senatvės, netekto darbingumo pensijos dirbantiems neįgaliesiems ir tikslinės išmokos specialiesiems poreikiams tenkinti, t.y. neįgaliesiems paskirtos slaugos ir priežiūros išlaidų tikslinės kompensacijos. Mes už teisingą solidarumą. Progresinis pensijų ir išmokų mažinimas negali būti taikomas tik kelioms socialinėms grupėms (dirbantiems pensininkams ir neįgaliesiems). MUS ŽEIDŽIA valdančiųjų viešoje erdvėje deklaruojami teiginiai, jog bus paliktos transporto lengvatos, tačiau nutylima, kad gerokai bus mažinamos ir pensijos ir kitos išmokos. Valstybė taupo pačių silpniausiųjų sąskaita. MES NENORIME būti tik statistiniais vienetais, todėl reikalaujame, kad ateityje visi klausimai dėl neįgaliųjų būtų derinami su neįgaliuosius atstovaujančiomis organizacijomis; MES REIKALAUJAME kuo greičiau LR Seime ratifikuoti Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvenciją ir jos fakultatyvųjį protokolą. Sakykime TAIP mūsų – neįgaliųjų teisėms ir pareigoms, mūsų pradėtiems darbams! Kviečiame visus geros valios žmones pasirašyti po šia peticija.

VSAKIS - NE!!!

Apskaitos ir finansų darbuotojų profesinė sąjunga. Adresuota: LR finansų ministerija

LR finansų ministerija sukūrė naują VSS konsolidavimo sistemą VSAKIS, kuria turi pradėti dirbti VSS buhalteriai. Šiai sistemai įsisavinti nebuvo jokių seminarų ar apmokymų, sistema predėjo veikti tik 2011-03-28, o duomenis suderinti ir tvirtinti privaloma atitinkamai iki 2011-05-02 ir 2011-05-11. VSS buhalteriai nepritaria tokiam skubotam VSAKIS diegimui.

ŠACHTOMS prie Kauno – NE!

Iniciatyvinė grupė prieš šachtos įrengimą. Adresuota: Lietuvos Respublikos gyventojai

ŠACHTOMS prie Kauno – NE! Kauno apskrities, Garliavos apylinkių seniūnijoje, Pagirių km. (2 km. nuo Garliavos ir tik 10 km. nuo Kauno centro!) numatoma požeminiu būdu (iškasant šachtą ir į ją nutiesus geležinkelio atšaka bei automobilių kelią) eksploatuoti Pagirių anhidrito telkinio išteklius, gaminti prekinį trupintą anhidritą. Per parą planuojama iškasti, apdirbti (susmulkinti) ir išvežti 38 vagonus (po 60 tonų) ir po 33 sunkvežimius (po 30 tonų) anhidrito. Tai GIGANTIŠKA GAMYKLA, kelianti realų pavojų aplinkai bei žmonių sveikatai ir gerovei dėl: - triukšmo gamybos, perdirbimo, transportavimo cikle; - oro taršos kietosiomis dalelėmis; - oro taršos lakiais cheminiais junginiais; - gruntinių ir paviršinių vandenų tarša ir gruntinių vandenų lygio kritimu; - galimo sprogimo pavojaus sprogstamųjų dujų bei degalų saugyklose; - gyvenamųjų namų ir ūkinių pastatų deformacijos požeminių darbų zonoje, kuri užims kelis šimtus ha; - nekilnojamojo turto ir (žemės sklypų ir statinių/sodybų) ženklaus nuvertėjimo dėl šio gamybinio monstro kaimynystės. Be to, o tai yra pats didžiausias pavojus, iškastas ertmes numatoma pritaikyti įvairių produktų sandėliavimui, įskaitant ir žalingas aplinkai medžiagas. Pagal visus Tarptautinės atominės energetikos agentūros (TATENA) suformuotus reikalavimus šios ertmės idealiai tiktų ir radioaktyvių atliekų ilgalaikiam saugojimui. Tai BOMBA visai Lietuvai pačiame Lietuvos centre! Nelikime abejingi savo ir ateinančių kartų sveikatai ir gerovei! Tarkime griežtą NE šio MONSTRO atsiradimui! Aš, pasirašęs šią peticija, vienareikšmiškai ir kategoriškai pasisakau prieš šachtos įrengimą minėtoje vietoje!

Policijos apsaugos funkcijoms – TAIP

N. Majauskas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Prezidentė

Nuo 2012-01-01 naikinama policijos vykdoma asmens ir turto apsaugos funkcija, tačiau neatsižvelgiama į tai, kad atsisakius šios funkcijos, iš Lietuvos gyventojų bus atimta pasirinkimo teisė. Dabartiniu sunkmečiu šalies žmonės neteks galimybės užsitikrinti savo pačių, savo artimųjų ir savo turto apsaugą su policijos pagalba. 15 Lietuvos vietovių liks visiškai be jokios apsaugos, nes šiose vietose žmones ir jų turtą saugo tik policija, privačių saugos tarnybų ten nėra. ŠI TEISĖ ATIMAMA NEATSIKLAUSUS LIETUVOS GYVENTOJŲ. Atėmus iš žmonių galimybę pasinaudoti asmens ir turto apsauga, kurią užtikrina policija, neabejotinai sumažėtų gyventojų saugumas ir viešosios tvarkos palaikymo funkcijos įgyvendinimo efektyvumas. Pareigūnai, užtikrinantys asmenų ir turto apsaugą, pirmiausia vykdo pareigą Tėvynei, kurią pasižadėjo priesaika prieš tapdami pareigūnais, t. y. užtikrina viešąjį saugumą. 2012 m. sausio 1 d. į tarnybą Lietuvos miestuose ir miesteliuose neišeitų apie 400 darbuotojų (iš jų nemaža dalis ir pareigūnų), ženkliai sumažėtų pareigūnų gretos, todėl gyventojams būtų dvigubas smūgis. Neabejotina, kad tai susilpnintų ir žmonių pasitikėjimą policija. Šiuo metu Lietuvos žmonės turi galimybę rinktis mokamas policijos teikiamas asmens ir turto saugos paslaugas arba privačių saugos tarnybų teikiamas analogiškas paslaugas, tačiau policijos taikomi tarifai gerokai mažesni nei privačių saugos tarnybų, todėl apsaugoti save ir savo turtą gali ir Lietuvos gyventojai su minimaliom pajamom. Be to, lėšos, gautos iš asmens ir turto apsaugos veiklos, skiriamos ją vykdančių pareigūnų ir kitų darbuotojų (iš viso daugiau nei 400) darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, tarnybiniam transportui ir kitoms reikmėms, iš valstybės biudžeto tam neišleidžiama nė vieno cento. Kita dalis šių lėšų skiriama tiesiogiai policijos komisariatams. 2005–2009 m. šioms policijos įstaigoms sumokėta 16 mln. Lt. Panaikinus asmens ir turto apsaugos funkciją, minėtas lėšas policijos komisariatams tektų skirti iš valstybės biudžeto, o atsižvelgiant į nūdienos realijas – šių įstaigų darbuotojams tektų eiti nemokamų atostogų ar imtis kitų griežtų taupymo priemonių, norint sukaupti būtinas lėšas. DĖL MINĖTŲ PRIEŽASČIŲ POLICIJOS VYKDOMOS KOMERCINĖS APSAUGOS FUNKCIJOS IŠSAUGOJIMAS YRA YPAČ SVARBUS SIEKIANT UŽTIKRINTI VISUOMENĖS IR JOS TURTO SAUGUMĄ, UŽTIKRINTI LIETUVOS GYVENTOJŲ TEISES IR DEMOKRATINĖS VISUOMENĖS PRINCIPŲ ĮGYVENDINIMĄ. Dabartinė ypač didelio masto finansinė krizė atsiliepė ekonomikai ir sukėlė tokius ekonominiams sunkmečiams būdingus padarinius, kaip įmonių bankrotai, padidėjęs nedarbo lygis, valstybinių įstaigų finansavimo mažėjimas ir pan. 2010 m. biudžeto projekte buvo numatyta mažinti asignavimus Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo užmokesčio, socialinio draudimo ir kitoms išlaidoms. Taigi asmens ir turto apsaugos funkcijos panaikinimas paaštrintų šalies finansinės krizės metu ir taip opią valstybės biudžeto asignavimų nepakankamumo ir lėšų, skirtų policijos įstaigų veiklai vykdyti, trūkumo problemą, taip pat ir nedarbo Lietuvoje problemą, nes atsisakius minėtos funkcijos iš pareigų teks atleisti daugiau nei 400 policijos pareigūnų ir kitų darbuotojų. Norint palikti Lietuvos gyventojams teisę rinktis policijos vykdomą asmenų ir turto apsaugą ir taip įgyvendinti Lietuvos Respublikoje Konstitucijoje įtvirtintus demokratinės valstybės principus, taip pat norint išsaugoti viešojo saugumo užtikrinimą minėtose 15-oje vietovių, kur tik policija vykdo šias funkcijas, ir siekiant išvengti problemų dėl policijos įstaigų finansavimo, beveik pusės tūkstančio darbuotojų nedarbo, reikia keisti Lietuvos policijos sistemos plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2006 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. X-1010 „Dėl Lietuvos policijos sistemos plėtros programos patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 144-5466), 17.2 punktą ir Lietuvos policijos sistemos plėtros programos įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. birželio 19 d. nutarimu Nr. 606 „Dėl Lietuvos policijos sistemos plėtros programos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 72-2845), 2.2, 2.2.1 ir 2.2.2 punktus, išbraukiant nuostatas dėl policijai neva nebūdingų funkcijų (tokių kaip atlygintinų apsaugos paslaugų pagal civilinės teisės sandorius teikimas) vykdymo atsisakymo. SIŪLOME NEATSISAKYTI POLICIJOS VYKDOMOS ASMENS IR TURTO APSAUGOS FUNKCIJOS.

Dėl Lietuvos Respublikos teisėsaugos institucijų veiklos tyrimo ir įvertinimo komandos iš nepriekaištingos reputacijos, autoritetingų, nepriklausomų (užsienio) teisės ekspertų sudarymo ir įgaliojimo

J. Pranckevičienė. Adresuota: Europos Parlamentas, Lietuvos Respublikos Seimas, Vyriausybė ir Prezidentė

Mes, Lietuvos Respublikos piliečiai, prašome nepriekaištingos reputacijos, autoritetingų užsienio nepriklausomų teisės ir kriminalistikos bei žmogaus, vaiko teisių ekspertų – tyrėjų, specialiųjų prokurorų ir teisėjų kompetetingos komandos sudarymo ir paskyrimo nedelsiant atlikti Lietuvos Respublikos teisėsaugos institucijų veiklos tyrimą (galimai ikiteisminį) bei esant pagrindui iš jo sekantį atitinkamą tarptautinį viešą teisminį procesą, skiriant šių tikslų įgyvendinimui būtinus neribotus įgaliojimus ir garantuojant visokeriopą apsaugą šios komandos nariams. Mes, pasirašiusieji žemiau Lietuvos piliečiai, reikalaujame nedelsiant pasamdyti aukščiau minimą užsienio ekspertų komandą ir įgalioti ją: A) įgyvendinti ikiteisminį tyrimą - ištirti ir įvertinti teisėtumo atžvilgiu šią Lietuvos Respublikos teisėsaugos institucijų (teismų, anstolių, prokurorų, policijos, vaiko teisių apsaugos tarnybos ir vaiko teisių kontrolierės) veiklą: 1) D. Kedytės perdavimo L. Stankūnaitei teismo sprendimą ir jo vykdymą A.Ūso pedofilijos bylos bei 2009 m. spalio mėn. teismo sprendimo dėl įtarimų šioje byloje pateikimo L.Stankūnaitei ir galiojančių Lietuvoje vaiko teisių kontekste; 2) pedofilijos byloje nukentėjusiųjų liudininkių Kedytės ir Naruševičiūtės apsaugos, interesų ir teisių užtikrinimą nuo pat pedofilijos ikiteisminio tyrimo pradžios; 3) A.Ūso pedofilijos bylos ikiteisminio tyrimo eigą, nagrinėjimą teismuose; 4) minimų toje pačioje byloje liudininkų, nukentėjusiosios ir kaltinamosios pusės atstovų žūčių ikiteisminius tyrimus; 5) byloje nukentėjusiąją atstovavusių asmenų teisėtų skundų ir prašymų vykdymą/nevykdymą, jiems pateikiamus įtarimus, kaip galimą spaudimą liudininkui pedofilijos byloje; 6) L. Stankūnaitės motinystės teisių apribojimą/atkūrimą; 7) viešus minėtų institucijų pareigūnų pasisakymus žiniasklaidos priemonėms aukščiau išvardintų punktų temomis, kaip galimą melagingos informacijos skleidimą, siekiant dezinformuoti visuomenę, pateisinti neteisėtą veiklą, pakenkti teisingumui. B) inicijuoti ir įvykdyti viešą teismo procesą minėtų 7 punktų ikiteisminio tyrimo pagrindu, ir tyrimo metu paaiškėjusius visus, kiekvieną valstybės pareigūną, neteisėta veikla pakenkusį teisingumui, teisiant kaip valstybės išdavikus ir mėgintų nuslėpti nusikaltimų bendrininkus. Nepatenkinus šioje Peticijoje išdėstytų teisėtų visuomenės reikalavimų, prašom Seimo, Vyriausybės ir Prezidentės nedelsiant atsistatydinti, skelbiant pirmalaikius rinkimus. PATVIRTINAME Lietuvos Respublikos Piliečiai

LNK kenkia Lietuvai

Saulius Rasalas ir ASOCIACIJA "Nepriklausomas jaunimo judėjimas". Adresuota: LNK , žurnalistų etikos komisija,

Uždrausti LNK projektą "Aš myliu Lietuvą" , kaip tiesioginį pasityčiojimą iš meilės Lietuvai.

Pedofilijos byla.IŠVALYKIME TEISĖSAUGĄ, NUTEISKIME KALTUS!

Suinteresuota piliete (Kristina G.). Adresuota: Lietuvos Respublikos prezidente

Pasirašykime už tai, kad pedofilijos byla būtų pradėta tirti nuo taško A. Už tai, kad būtų iš naujo peržiūrima kiekviena smulkmena ir kiekvienas kiekvieno dalyvavusio tyrime "pareigūno" galimas neveiksnumas, kiekvienas jų painiojimasis faktuose, aplaidžios klaidos, ar galimai tyčia nuslepiami faktai. Už tai, kad būtų ATNAUJINTI KALTINIMAI visiems įtariamiesiems, peržiūrimos visos byloje galimai esančios spragos... Už tai, kad D. Kedžio mirtis nebūtų paversta spektakliu (kas kaip tik ir yra daroma pateikiant ekspertų išvadas apie savaiminę mirtį), UŽ TAI, KAD BŪTŲ IŠAIŠKINTA TIESA. Sunku patikėti, kad Lietuvos teisėsauga gebėtų ištirti šią bylą. Gėda mūsų šaliai, bet panašu, jog be kitų šalių specialistų įsikišimo čia nepajudės niekas.. nes kur nepasisuksi, ten - ranka ranką plauna..Gerb. ŠALIES VADOVE, Nelikite abejinga šiai istorijai, kuri taip sukrėtė Jūsų vadovaujamos šalies tautą!