Švietimas 19 psl.

Trumpesnės pamokos

R. Adresuota: Švietmo ir mokslo ministerija

Šia peiticija noriu atkreipti Švietimo ir mokslo ministerijos dėmesį. Mokiniai mokosi apie 7-8 mėnesius į metus (atėmus atostogas). Pamokos trukmė yra 45 minutės. Dienoje būna maždaug 6 pamokos, t. y. 4-5 valandos mokymosi. Manau, kad šiai peticijai pritars dauguma moksleivių, nes siūlau pamoką trumpinti 5 minutėmis, t. y. pamoka truktų 40 minučių. Taigi siūlymas paprastas - trumpinti pamoką.

PRIEŠ dešimtmetes mokyklas

anonimas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Aš visiškai nesuprantu kokia nauda iš to, kad dabar vidurinės mokyklos paliks dešimtmetės? Kuo jums nusikalto tie vaikai? Jūs dabar pamąstykite...Vaikas turi baigti pradinę.Išeina į vidurinę.Vidurinėje pasimoko kelis metus ir vėl turi keltis į kitą mokyklą.Gimnaziją.Pasimoko gimnazijoje tada stoja į aukštąsias ir t.t. Ar jums neatrodo taip, kad tie vaikai paliekai vos ne kaip pasiuntinukai... O pagalvokite ir apie jų pačių gyvenimą.Kiekvienam daugiau ar mažiau sunku priprasti prie naujos mokyklos.O jeigu nė vieno pažįstamo...Aš labai prašau atkreipti dėmesį į šį prašymą, kad vidurinėje mokykloje galėtų mokytis iki pat 12 klasės.

Nenorim atidirbinėt už streiko dienas....

Nežinomas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Dabar visi kalba, kad mokytojai žada streikuoti. Vaikai yra sunerimę dėl streiko dienų atidirbinėjimo t.y. eiti į mokykla šeštadieniais arba vasara... Mes galvojame kad mokytojai tegu sau streikuoja gi jiems iš to nauda. O mes vaikai neturime atidirbineti už tai. Mes prašome jūsų atsižvelkti i mokinių norus...

Dėl visų motorizuotų priemonių registravimo („keturačių“).

Vytautas. Adresuota: Susiekimo ministerija

[b] Peticija dėl visų motorizuotų priemonių registravimo („keturačių“).[/b] Šiuo metu Lietuvoje „siaučia“ įvairios motorizuotos transporto priemonės. Pasiturinčių piliečių pamėgti ir šnekamojoje kalboje praminti „keturačiai“ niokoja ūkininkų pasėlius ir pievas; gadina laukų, miško ir parkų keliukus. Kadangi jie neregistruoti ir neturi skiriamųjų ženklų bei juos valdantys asmenys dažniausiai būną su kaukėmis neįmanoma nubausti už svetimo turto (pievos, takų, keliuko, pasėlių) niokojimą. [u] Siūlau pasirašyti tiems, kuriems nepatinka ratuoti – motorizuoti chuliganai. [/u]

Prieš moksleivių valandų rinkimą!

Vaida. Adresuota: Lietuvos Respublikos Švietimo ministerija

Kreipiuosi tik į moksleivius! Aš Vaida iš Kėdainių ir esu devintos klasės mokinė. Kreipiuosi į jus dėl rinkimo valandų tai yra įvairūs renginiai mokyklose ir kitose įstaigose, už kuriuos skiriamos valandos! Iš savo auklėtojos lūpų išgirdau, jog jei nesurinksite ne visas valandas, jūsų neperkels į kitą klasę. Net išsigandau, kaip tai gali būti? Kam mums tos valandos, juk jos nieko nevertos, bet pasirodo, jog jos yra reikalingos! Bet jei nesurinks kai kurie mokiniai visų valandų, kas tada bus?! Keiks tą mokyklą, kurioje mokėsi, netgi išeis į kitą mokyklą mokytis!Kodėl jūs politikai, nepagalvojate prieš kurdami ir priimdami įstatymus apie pasekmes? Kam mums tai reikalinga? Juk jūs žlugdote mūsų Lietuvos paauglių ateitį! Aš protestuoju prieš tokius sukurtus Lietuvos švietimo įstatymus! Man pačiai labai yra svarbi dešimta klasė, nes nenoriu vėl pasilikti antrais metais! turb8t dauguma kiti mokiniai tai sutiktų, nes daugelis per savo atsiprašant žioplą galvą pasilieka antriems metas ir dar plius jiems sutrukdo pasitaisyti savo protą ir pažymius. Netgi rodė per Lietuvos televizijos žinias, kad viena mokinė pasakė, jog nereikia mums tos veiklos ir taip mes užsiėmę savo reikalais, problemomis ir gyvenimu. Kam dar mums apkrauti galvą? Ir taip daugumą vaikų ir paauglių depresuoja dėl to, kad mums ta mokykla ir mokytojai trukdo gyventi, per daug užkrauna galvą savo mokymais, per daug užduoda namų darbų. Per daug kontrolinių per vieną dieną. Kodėl taip yra mūsų šiandieninėje Lietuvoje? Tikrai nebalsuosiu už tokią kvailą politiką, tiesiog bloga darosi, kai pamatau per žinias visus politikus! Gal man atsiriboti nuo politikos pasaulio?! Aš nenoriu klausyti ką kiti aiškina ką man daryti, ko ne, noriu gyventi linksmai, laimingai ir nuo nieko būt nepriklausoma!!!!!!!! Turbūt sutiktų kiekvienas mokinys jog, taip turi būti ir suaugusieji neturi varžyti mūsų laisvės ir gyvenimo! Būkim vieningi ir mylimi! Tad pasirašykime šią peticiją! Dėkoju jums nuoširdžiai, jog perskaitėte mano peticiją!

Nedarykite Panevėžio "Žemynos" vidurinės mokyklos pagrindine

Laurita. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas ir švietimo skyrius

Panevėžio "Žemynos" vidurinėjė mokykloje mokosi 1266 mokiniai, dirba 117 mokytojų ir specialistų.Lietuvos valdžia nusprendė mūsų mokyklą padaryti iki pagrindine t.y. moksleiviai joje galės mokytis tik iki 10 klasės. Mokiniai ir jų tėvai yra dėl to pasipiktinę,nes jų vaikai nebeturi teisės pabaigti mokyklos ten kur mokėsi nuo 1 klasės.Panevėžyje beveik visas mokyklas šiuo metu skirsto arba į pagrindines arba į gimnazijas,bet mielieji valdininkai ar jūs pagalvojote kokia bus šio miesto mokyklų ir jų mokinių ateitis? 1.Gimnazijos bus perpildytos ir jos nebeatliks savo funkcijų.Jos prilygs dabartinėms viduriniosioms mokykloms,nes visi mokiniai po 10 klasių plūs į jas. 2.Dauguma jaunuolių bus priverti turėdami tik 10 klasių išsilavinimą eiti į gatves,nes ne visi mokiniai baigia gerais pažymiais.Tokiais,kad juos priimtų į gimnazijas.Taigi tokiems mokiniams ateitis tik valkatauti ir paktiškai nėra galimybės tęsti moklus aukštesniosiose mokyklose. 3.Darbo neteks labai daug kvalifikuotų mokytojų. Manau tokia pati problema egzistuoja ne vien Panevėžio "Žemynos" vidurinėje mokykloje,bet ir daugelyje kitų.Mieli valdininkai prašome jūsų atmerkti akis ir pagalvoti apie Lietuvos jaunimo ateitį o ne tik gyventi šia diena.Neatimkite iš mūsų viduriniųjų mokyklų ir nepalikite Panevėžyje tokių tik keletą. Atšaukite įstatymą,kuriuo skelbiate,kad Panevėžio "Žemynos" vidurinėje paskutinė laida bus dabartiniai 9-tokai,o kiti negalės joje baigti 12 klasių. [url=http://www.peticija.lt/forumas/viewtopic.php?f=3&t=54]Peticijos aptarimas[/url]

Prieš tai, kad dieninio skyriaus studentams paskaitos vyktu iki 21:30 ar net dar vėliau.

Studentas. Adresuota: Lietuvos aukštosios mokyklos, valdžios struktūros už jas atsakingos

Prieš tai, kad dieninio skyriaus studentams paskaitos vyktu iki 21:30 ar net dar vėliau. Mastykime logiškai: pagal dabartinį tvarkaraštį paskaitos kartais prasideda nuo 8:30. Praeina kokios dvi paskaitos, tada tarpas vienos paskaitos ilgio, dar viena paskaita, vėl koks nors tarpas ir va šitaip iki 21:30. Aš klausiu Jūsų, gerbiami seimo nariai, universitetų vadovai ir paprasti Lietuvos žmonės: 1. Ar, pavyzdžiui, laikas nuo 18:00 iki 21:30 yra palankus protiniam lavinimui? Ar įmanoma tokiu laiku intensyviai mokytis? Ypač daryti kokius nors laboratorinius darbus? 2. Kada mums daryti namų darbų užduotis? Universitete, kur pastoviai zuja žmonės? Kur mum valgyti pietus? Nėra mano universitete jokios valgyklos, ir net jei būtų, reiktų mokėti nemažai už maistą tokioje valgykloje. 3. Argi mes, Lietuvos studentai, neturime teisės į laisvalaikį? Kada mum susitikti su, pavyzdžiui, mylimais žmonėmis jeigu net savaitgalį mes užsiėmę namų darbais ir ataskaitų ruošimais, o darbo dienomis negalime tuo užsiimti nes visą dieną praleidžiame universitete. 4. Kam išvis stoti į dieninio skyriaus studijų programas, jeigu galima stoti į vakarinį. Uždirbti pinigų ir dar gauti tą patį išsilavinimą, bei sugaišti realiai tiek pat laiko kiek dieninio skyriaus studentai. Dar norėčiau paminėti tokių paskaitų tvarkaraščių pateisinimus, girdėtus iš dėstytojų ir kitų žmonių, ir juos pakritikuoti: 1. Dėstytojai turi kitus darbus ir universitetuose gali dėstyti tik vakarais. Kyla klausimas, kur turėtų būti prioritetai? Dėstytojai dabar renkasi kitus, ne dėstytojo darbus, nes ten gauna didesnius atlyginimus, o universitetuose gali dirbti tik vakarais, po darbo. Manau, kad prioretai turėtų buti Lietuvos jaunimo lavinimas, taigi universitetai turėtų mokėti dėstytojams tokius atlyginimus, kad jų prioritetas būtų darbas universitete. 2. Universitetams truksta auditorijų. Tai kodėl yra priimamas toks kiekis studentų, kuriam nesugebate suteikti kokybiško išsilavinimo? [url=http://www.peticija.lt/forumas/viewtopic.php?f=3&t=52]Peticijos aptarimas[/url]

Perdideli krūviai namuose mokiniams.

A.Varkalys. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Pirmiausia atkreipkime dėmesį į Lietuvos mokslo politika. Mokyklinio amziaus vaikas daro pamokas, tai yra kaip normalu, kiekvienas vaikas tai turi daryti ir daro tai visame pasauly. Tačiau pastebėkime keistą dalyka mūsų mažojoj Lietuvėlej, kai kiekvieno dalyko mokytojas vaiką spaudžia, kad jis mokėtų viską. Tai yra nenormalu, vaikui yra sunku padaryti viską. Žmonės iš aukščiau, žinau, kad mokyklose daroma krūvio apklausos, tačiau tikrai galiu teigti jog į jas rimtai, atsakingai, teisingai atsako maksimum koks 1/5 mokyklos mokinių. O kad ir gaunamas tikrai didelis namų darbų atlikimo laikas per savaitę, nieko nedaroma. Betkokiu atveju gal ir nedaro mokiniai ištiesų tiek kiek priklauso duotas laikas švietimo ministerijos. Bet todėl laišką ir rasau švietimui, įsivaizduokime jeigu mokinys darytų kiek priklauso, jam neliktų laiko pabūti su draugais, išeiti į kiemą, ar papračiausiai į šokius. Iš patirties sakau: Grįžtų iš mokyklos ų pamokos 15h, valgydamas žiūriu TV 16.30h, 17.30h treniruote, 19 baigiasi, namo grįžtu su autobusu 19.30h, pavalgau, 20h, darau pamokas 22h. Pabūnų prie personalinio kompiuterio, pabendrauju su draugais internetu. 23h - 24h ( nebuvo laiko nei susitikti su draugais, nei kurnors išvis išeiti ), keltis 6h, nes gyvenu kitame miesto gale. Tai yra tikrai didelis krūvis ir tai yra labai sunku pakelti. Tad prašau atkreipkite į šį reikalą daugiau dėmesio, nes mums, Lietuvos mokiniams yra sunku viska išmokti, kai mums grūda viskas kas imanoma, lietuvių, matematika, istorija, fizika, chemija, biologija, informatika, ekonomika, braižyba, anglų, rusų ( ar kita antra kalba ), dailė, muzika. Iš visko gaunam namų darbų, o kur dar kontroliniai, mintini mokymaisi ir taip toliau. [url=http://www.peticija.lt/forumas/viewtopic.php?f=3&t=50]Peticijos aptarimas[/url]

Mes norime gerų mokytojų!

Anonimas. Adresuota: Švietimo ministerija

Neseniai mūsų mokykloje visus mokinius vedė kalbėt su direktore. Žinoma, ji viską sakė kaip visada, kad dėl visko kalti mokiniai, dėl visko kaltino antros pamainos mokinius , jeigu mes mokomes blogai mes vėl patys kalti. Aš visiškai prieštarauju. Kodėl niekas niekada nepagalvoja kas kalti dėl mokymosi rezultatų? Kodėl visada yra kaltinami patys mokiniai ir jų tėvai? Kodėl NIEKAS NIEKADA nepagalvoja apie mokytojus? Pvz mūsų mokykloje mus informatikos moko mokytoja, kuri studijavo matematiką. Arba geografija mums dėsto mokytoja, kuri vieną akimirką kalba apie vieną, kitą akimirką apie kitą. Argi galima ką nors suprasti, kai kalbama maždaug taip : "Lava tai išsilydęs...ėėėė... Taigi atsiverskite savo atlasu...ėėėė....va čia parodyta miesto planas...ėėė... ai tiksliai, rytoi kontrolinis." Dauguma mokytojų kartais aiškiną kokią temą, o vėliau, kai tu nesupranti ir prašai paaiškint, jie nebeaiškina, sako, kad reikėjo klausytis, nors klauseisi ištemptom ausim. Vienas prašymas mokyklos valdžiai, prieš atrinkdami mokytojus, nežiūrėkite vien į jo diplomus, padarykite paslaugą, pažiūrėkite kaip jis veda pamokas. Patartina taip daryti bent jau kas metus...

Už atostogų sutrumpinimą Lietuvos moksleiviams

Nepriklausoma. Adresuota: Lietuvos visuomenė

Lietuvos visuomene, Kaip Lietuvos akademinio jaunimo sluoksnio atstovai norime pateikti visuomenei švietimo organizavimo įstatymo pataisą, sutrumpinančią moksleivių atostogas iki vieno, t.y. rugpjūčio mėnesio. Argumentinė bazė: 1. Vis silpnėjantis Lietuvos švietimo efektyvumas. Metai iš metų Lietuvoje buvo paruošiamos ištisos kartos gabių moksleivių ir studentų, tačiau kuo toliau, tuo labiau pasigirsta kalbos dėl per sunkių mokymo programų, sunkiai įsisavinamų tekstų ir taip toliau. Šią problemą siūlome spręsti ne pačiu populiariausiu ir lengviausiu keliu - tai yra palengvinant švietimo programas, bet tiesiog pailginant mokymosi laikotarpį vienu mėnesiu ir taip suteikiant mokiniams mažiau intensyvų tvarkaraštį, teikiantį galimybes lengviau perimti dėstomų dalykų medžiagą. 2. Jaunimo tarpe tarpstančios alkoholizmo, rūkymo ir svaiginimosi problemos. Mokykloje gaunamas užimtumas smarkiai sumažintų šių svaigalų vartojimą, ypatingai Lietuvoje išaugantį vasaros mėnesiais, kai vaikai laisvi šlaistosi gatvėmis, tėvams tuo metu esant darbe. Taip pat pailgėjęs mokymo periodas suteiktų galimybę į mokymosi programas įtraukti prevencines pamokas moksleiviams, taip skatinant šių visuomenės ydų gydymą aktyviomis priemonėmis. 3. Visuomenėje augantis "kvailumo kultas". Paprastai mokinių tarpe sutinkama, kad nuoširdžios pastangos skiriamos mokslui yra tiesiog laiko švaistymas ir siekiant būti labiau gerbiamu paauglių tarpe reikia nustoti mokytis tiesiogine šių žodžių prasme. Juolabiau pastebima, kad metai iš metų mokinių vidutinis pasirengtumas studijoms smunka pakankamai aukštais tempais. Mes siūlome, išnaudojant papildomo mėnesio teikiamas galimybes, duoti visas pastangas edukacijos populiarumo skatinimui mokinių tarpe, kuriant įvairių dalykų savaitines šventes mokyklose ir panašius renginius. 4. Sustiprintas mokymas. Papildomas mėnesis teikia plastiškas galimybes platesnio masto (daugiau dalykų ar keleto dalykų išsamesnio) sustiprintam mokymui. Tai padėtų mūsų šaliai paruošti puikiomis mokslo žiniomis pasikausčiusių jaunuolių bazę, kuri atsovautų Lietuvai tarptautinėse mokslo olimpiadose ir kituose sąskrydžiuose. 5. Pratinimas prie ateities perspektyvų. Mokantis tik su vieno mėnesio atostogomis nekiltų problemų integruojant vaikus į suaugusiųjų visuomenę, tai yra neliktų jokio psichologinio barjero dėl užimtumo padidėjimo. Šie ir, žinoma, kiti argumentai, kurių surašyti įmanoma begales, verčia susimastyti dėl šios pataisos būtinybės, todėl kreipiamės pirmiausia į Lietuvos visuomenę iesškodami pritarimo šiai puikiai idėjai. Pagarbiai, Lietuvos akademinis jaunimas ir peticiją pasirašę asmenys.