Populiariausios 6 psl.

PRIEŠ DARBUOTOJŲ GARANTIJŲ MAŽINIMĄ! (2162)

Janina. Adresuota: LR Seimas, LR Vyriausybė

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos užsakymu mokslininkai parengė socialinio modelio projektą. Viena iš sudėtinių dalių yra naujas Darbo kodeksas, kuriame numatoma ženkliai sumažinti darbuotojų garantijas. Lietuvos profesinės sąjungos, įgyvendindamos savo konstitucinę teisę atstovauti darbuotojams, kviečia protestuoti prieš skubotą, pažeidžiantį derybomis bei susitarimais įgyvendinamos socialinės partnerystės principus LR Vyriausybės teikiamą socialinio modelio projektą ir pasirašyti po teikiamu dokumentu. NEPRITARIU LR Vyriausybės spaudimui skubiai priimti Darbo kodekso ir kitų įstatymų projektus, drastiškai bloginančius darbo teisių apsaugą ir garantijas, pavyzdžiui: 1. Darbo užmokesčio ( įskaičiuojant apmokėjimą už atostogas ir viršvalandžius) sumažinimui. 2. Darbuotojo atleidimo iš darbo supaprastinimui. 3. Darbuotojo atleidimui be priežasties, įspėjus prieš 3 dienas. 4. Išeitinių išmokų ir įspėjimo terminų mažinimui. 5. Maksimalios darbo laiko savaitės ilginimui nuo 48 iki 60 valandų. 6. Privalomo viršvalandinio darbo nustatymui. 7. Terminuotų darbo sutarčių įvedimui nuolatinio pobūdžio darbui. 8. Atostogų už darbo stažą panaikinimui. 9. Būtinojo darbo stažo socialinio draudimo pensijai gauti ilginimui dar penkeriais metais. 10. Darbuotojų auginančių vaikus garantijų mažinimui. 11. Profesinių sąjungų teisių apribojimui.

Nušalinti Vytautą Grubliauską iš Klaipėdos miesto mero pareigų (875)

A.Alšauskas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas. Klaipėdos miesto savivaldybe

Lietuviai, klaipėdiečiai - tautiečiai! Padėkite surinkti reikiamą parašų skaičių, Klaipėdos miesto mero Vytauto Grubliausko nušalinimui iš Klaipėdos miesto mero pareigų. Kam to reikia? Kodėl? Kas negerai? -Toks meras negali atstovauti žmonių interesų. -Meras neturėtų vengti problemų sprendimo visais įmanomais būdais ignoruodamas ir apeidamas skundus. -Visiškas problemos, dėl smarvės pietinėje miesto dalyje, ignoravimas, jokių konkrečių priemonių nesiėmimas. Nesvarbi nei vyresniūjų nei jauniausiūjų mūsų miesto gyventojų sveikata ir gerovė bei ateitis. -Daug tuščių kalbų - nulis veiksmų. -Skundų dėl padidėjusios taršos iš uosto įmonės “KLASCO” visiškas ignoravimas. -Melavimas gyventojams į akis, galvojant tik apie save. -Klaipėdos miesto, priemiesčio gatvių nepriežiūra, imitacinis tvarkymas, paprastus procesus padarant nesuvokiamai ilgais ir galutiniame rezultate gaunant tikrai prastą, nelogišką rezultatą (pvz: Jūrininkų prospektas). -Visiškas abėjingumas į gyventoju skundus, prašymus, pasiūlymus - mes jam it tuščia vieta. Trumpai tariant - toks žmogus kaip V.Grubliauskas yra neefektyvus ir nekompetetingas eiti mero pareigas Klaipėdoje.

Dėl Seimo specialiosios tyrimo komisijos sudarymo galimam neteisėtam poveikiui teisėsaugai Druskininkų rezonansinėse bylose ištirti (488)

Asociacija. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Mes, žemiau pasirašiusieji, prašome sudaryti Seimo specialiąją tyrimo komisiją pasitelkiant nepriklausomus ekspertus, kuri ištirtų aukštas pareigas užimančių politikų ir kitų asmenų daromą poveikį teisėsaugos institucijoms ir teismams, dėl ko eilę metų buvo inicijuojami ikiteisminiai tyrimai, vykdomi teisminiai procesai, kaip pavyzdžiui, Druskininkų vandens parko ikiteisminis tyrimas, ,,Vijūnėlės dvaro“ byla ir kt. Prašome ištirti ,,Vijūnėlės dvaro” statybos teisėtumą bei bylos eigą. Kelinti metai besitęsiantys ir prieš kiekvienus rinkimus vis sustiprėjantys išpuoliai prieš Druskininkų savivaldybę, viešojoje erdvėje nuolat skleidžiama informacija, kuria siekiama menkinti Druskininkų ir mero vardą, siekis teisminius ginčus naudoti kaip politinės kovos instrumentą žemina Druskininkų ir jų gyventojų orumą, kenkia verslo aplinkai.

Išsaugokime brandžiąsias Šiaulių bulvaro liepas (1049)

Irena. Adresuota: Šiaulių miesto savivaldybė

Reikalaujame nutraukti brandžių, sveikų medžių naikinimą Šiaulių mieste. Išsaugokime liepas antrojoje rekonstruojamo Vilniaus gatvės bulvaro dalyje.

Nepritariame Marijampolės dramos teatro prijungimui prie Marijampolės kultūros centro (911)

Marijampolės. Adresuota: Marijampolės savivaldybės taryba

Marijampolės dramos teatras - viena iš seniausių Marijampolės kultūros įstaigų, veikianti nuo 1942 m., kai tuometinė Marijampolės miesto savivaldybė įsteigė profesionalų Marijampolės miesto teatrą. Tarp 1942 m. įsteigtojo ir dabartinio dramos teatro yra kai kurių panašumų: abu jie buvo steigiami kaip miesto savivaldybės teatrai (nors, mero P. Isodos žodžiais, dabartinis teatras net kultūros įstaigos statuso neturįs). Tačiau yra vienas esminis skirtumas: įsteigtasis 1942 m. (karo metais!) teatras turėjo profesionalią etatinę aktorių trupę, dabartinis – neturi. Nejaugi gyvename blogiau nei per karą? Apie ketinimus prijungti Marijampolės dramos teatrą prie kultūros centro sužinojome 2019-09-30 savivaldybes tarybos posėdyje pristačius „Marijampolės savivaldybės švietimo, kultūros, sveikatingumo ir sporto paslaugų tinklo plėtojimo galimybių studiją“, kurią Marijampolės savivaldybės administracijos užsakymu parengė VŠĮ Mokslinių ir taikomųjų projektų centras (direktorius Algimantas Venckus). Šios studijos moksliškumas bei išvados kelia didelių abejonių. Joje teigiama, kad “... kultūros ir profesionaliojo scenos meno paslaugų plėtojimo tikslas – padidinti kultūros ir profesionaliojo scenos meno paslaugų patrauklumą ir prieinamumą išplėtojant Marijampolės dramos teatro infrastruktūrą. Tikslui pasiekti numatytas uždavinys: didinti kultūros ir profesionaliojo meno renginių prieinamumą savivaldybės gyventojams, pertvarkant kultūros ir profesionaliojo meno paslaugų įstaigų tinklą.“ Tačiau kaip padidės kultūros ir profesionaliojo scenos meno paslaugų patrauklumas ir prieinamumas prijungus teatrą prie kultūros centro? Kaip bus plėtojama dramos teatro infrastruktūra? Toks prijungimas reiškia ne ką kita, kaip teatro, dabar veikiančio kaip savarankiška kultūros įstaiga, faktišką panaikinimą. O tai jau ir profesionalaus teatro tradicijos, Marijampolėje užsimezgusios 20-ojo a. pradžioje, naikinimas - tai tikrų tikriausias kultūrinis genocidas. Kodėl nesiūloma sudaryti finansines galimybes teatrui turėti bent nedidelę profesionalią trupę ir tapti profesionalaus scenos meno įstaiga? Beje, oficialiame ir esminiame Marijampolės LSDP skyriaus dokumente (Marijampolės LSDP sk. Programoje) išskirtas atskiras solidus kultūros gerinimo punktas: „Marijampolės dramos teatrui sudarysime galimybes tapti profesionalaus scenos meno įstaiga“. Panašus įsipareigojimas (dar konkretesnis!) yra ir LVŽS Marijampolės skyriaus 2019 – 2022 m. rinkimų programoje „Ateiname dirbti Jums!“: „Marijampolės dramos teatro profesionalaus scenos meno įstaigos statuso atkūrimas“. Ar išrinktiems politikams šie duoti įsipareigojimai - tai tik priešrinkiminiai pažadai? Jaukas rinkėjams privilioti? Ar šitaip griaudami teisėtus rinkėjų lūkesčius vietos politikai dar labiau nemenkina ir taip jau devalvuoto politikų vardo? Ar turi garbės ir sąžinės meluodami, kad nėra lėšų, kai biudžeto viršplaninės pajamos šiais metais, panašu, bus arti milijono? Prijungdama teatrą prie kultūros centro, t.y. panaikindama teatrą kaip savarankišką meno įstaigą, savivaldybė atima teatrui bet kokią galimybę tapti profesionalaus scenos meno įstaiga, o kultūros ir profesionaliojo scenos meno paslaugų patrauklumas ir prieinamumas, išplėtojant Marijampolės dramos teatro infrastruktūrą, tampa tik skambiais žodžiais. Taigi kviečiame visus, neabejingus teatro tradicijos išsaugojimui Marijampolėje, pasirašyti šią peticiją. Savo parašais padėkime politikams atsitokėti ir nepriimti teatrui pražūtingo sprendimo.

Mato reformos panaikinimas (440)

Evelina. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Įteisinus Mato reformą visi plojome rankomis ir džaiugėmės, jog bus sustabdytas smurtas prieš vaikus, tačiau dabar valstybė juokiasi iš normalių šeimų, atiminėja vaikus be pagrindo, remiantis nepagrįstais skundais, kalbomis! Net ir įvydžius visus vaikų teisių tarnybos reikalavimus, vaikai nėra grąžinami šeimoms, dėl vilkinamų ikiteisminių tyrimų! Gana tyčiotis , ir psichologiškai žaloti mūsų vaikus!

Prieš ilgalaikių pasimatymų laiko mažinimą. (558)

Jurgita. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Visų pirma, pažymėtina, kad Konstitucijos 21 straipsnio 3 dalis, kaip ir tarptautiniai dokumentai, draudimą kankinti, žaloti, žeminti žmogaus orumą, žiaurų elgesį ar baudimą pirmiausia sieja su valstybės ir atitinkamų jos institucijų veikla. Tai reiškia, kad tokie draudimai yra nustatyti siekiant apginti žmogų nuo neteisėtų valstybės pareigūno ar kito asmens, turinčio valstybės įgaliojimus, veiksmų.Apriboti pasimatymų laiką iki 6val.yra neteisinga ir net žalinga pačių nuteistųjų ir jų šeimų atžvilgiu.Buvimas su savo vyru ilgesnį laiką suteikia didesnę motyvaciją neišardyti,susistiprinti šeimos santykius,teigiamai veikia jų socilizaciją ir palengvina įsiliejimą į visuomenę,kaip visarverčiu piliečiu.Buvimas kartu suteikia galimybę spręsti šeimos problemas ir dalintis džiaugsmu.Tokiu būdu vyksta nenutrūkstamas psichologinis-emocinis ryšys su šeima,ir visuomene i kurią nuteistasis sugrįš po bausmės atlikimo laiko,bus lengviau integruotis ir tapti doru Lietuvos piliečiu.

Atgaivinkim šokius Griškėje!! (Griškabūdyje) (253)

Šokėjai. Adresuota: Šakių rajono savivaldybė, Griškabūdžio seniūnija, Griškabūdžio kultūros centras

Šakių rajono jaunimas neturi vietos, kur galėtų susirinkti ir vakarais, bent kartą per mėnesį, pašokt. Sustabdžius šokių veiklą Griškabūdžio kultūros centre, buvo sugriauta ilgus metus besitęsusi tradicija. Jaunimas yra priverstas vykti į kaimyninius rajonus, nuvažiuoti ne vieną dešimtį kilometrų, vien tam, kad galėtų pasišokti skambant jaunimui skirtai muzikai. Panaikinus šokius Šakių rajone daroma didelė demografinė žala Lietuvos valstybei ir Šakių rajonui, nes būtent Griškabūdžio šokių pagalba susikūrė daug laimingų jaunų šeimų. Taip pat skatinamas aktyvus laisvalaikio praleidimo būdas, atitraukiantis jaunimą nuo šiuolaikinių informacinių technologijų taip skatinamas tarpusavio bendravimas ir naujų pažinčių atsiradimas.

Dėl Alytaus "Sakalėlio" ir "Drevinuko" pradinių mokyklų išsaugojimo (696)

Edvardas. Adresuota: Alytaus miesto savaivaldybės tarybai, merui N.Cesiuliui

Alytaus miesto savivaldybės tarybai Alytaus miesto savivaldybės merui N.Cesiuliui PETICIJA 2020-03-07 Alytus Mes, Lietuvos Respublikos piliečiai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 3 punktu bei 14 straipsnio nuostatomis, kreipiamės į Alytaus miesto savivaldybės tarybą ir Alytaus miesto merą su prašymu pripažinti šį mūsų kreipimąsi peticija. Kreipimosi priežastys ir tikslai: Alytaus miesto savivaldybės taryba savo 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-40 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016-05-26 sprendimo Nr. T-169 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano ir jo priedų patvirtinimo“ pakeitimo“ nusprendė „pakeisti Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano, patvirtinto Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016-05-26 sprendimu Nr. T-169 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano ir jo priedų patvirtinimo“, 1 priedo – Mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų plano lentelės 1, 3, 9, 13 eilutes. Lentelės eilutės „Alytaus „Drevinuko“ mokykla-darželis, mokinių sk.-183,klasių kompl. sk.-8, ikimokykl. gr. vaikų-81, priešm. gr. vaikų-35“ stulpelyje „Mokyklos steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo būdai ir etapai“ sakoma, kad „Pertvarkoma struktūra, keičiamas mokyklos tipas iš mokyklos-darželio į lopšelį-darželį. Pradinio ugdymo programa perduodama vykdyti Alytaus Vidzgirio progimnazijai. Vykdoma stebėsena dėl Vidzgirio progimnazijos patalpų pritaikymo judėjimo negalią turintiems asmenims, ikimokyklinio ugdymo poreikio tenkinimo Alytaus miesto savivaldybėje ir priimamas sprendimas dėl 1-4 klasių mokinių kartu su mokytojais perkėlimo į Vidzgirio progimnazijos patalpas“. Lentelės eilutės „Alytaus „Sakalėlio“ pradinė mokykla, mokinių sk.-272, klasių kompl. sk.-12“ stulpelyje „Mokyklos steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo būdai ir etapai“ sakoma, kad „Reorganizuojama, prijungiant prie Alytaus Vidzgirio progimnazijos. Vykdoma stebėsena dėl Vidzgirio progimnazijos patalpų sutvarkymo (remonto) pagerinant ugdymo aplinką ir priimamas sprendimas dėl 1–4 klasių mokinių kartu su mokytojais perkėlimo į Vidzgirio progimnazijos patalpas“. Šiuo veiksmu pažeisdama teisėtus tėvelių, jų vaikų bei kitų alytiškių interesus bei lūkesčius. Sprendimas priimtas neatsižvelgus į abiejų ugdymo įstaigų bendruomenių, kitų alytiškių ir specialistų pastabas bei siūlymus. Abi mokyklos išsiskiria jaukiomis ir moderniomis ugdymo aplinkomis, jos abi yra taupios. „Sakalėlis“ - vienintelė mūsų mieste mokykla, įsirengusi saulės elektrinę ant pastato stogo ir yra pati taupiausia, tai yra mažiausiai savivaldybės biudžeto lėšų aplinkos išlaikymui (vadinamosioms „ūkinėms reikmėms“) sunaudojanti Alytaus švietimo įstaiga. Ši suma - bene perpus mažesnė už Lietuvos mokyklų vienam mokiniui išleidžiamų išlaidų aplinkos išlaikymui vidurkį. Mokykla išsiskiria iš kitų Lietuvos pietų regiono mokyklų dėl etnokultūros, tautinių papročių ir amatų puoselėjimo. Mokyklos folkloro ansamblis „Sakalėlis“ nuo 2002 metų reprezentuoja ne tik mokyklą, bet ir Alytaus miestą, dzūkų kraštą, yra žinomas ne tik respublikoje, bet ir užsienio šalyse. „Drevinuko” mokyklos-darželio mokinių ugdymo sąlygos ir aplinka - puikios, taip pat yra pritaikytos neįgaliesiems, su užvažiavimo takeliais (pandusais), liftu, kineziterapijos sale bei priemonėmis (didžioji įrangos dalis yra padovanota Alytaus miesto klubo „ZONTA“), specialiai įrengtais sanitariniais mazgais. Tai yra vienintelė įstaiga Alytuje, pritaikyta vaikams su judesio ir padėties sutrikimais. Mokykloje-darželyje vykdomas įtraukusis ugdymas. Specialiųjų poreikių vaikai ugdomi bendrojo ugdymo klasėse ar grupėse, o tai atliepia į Lietuvos tarptautinius įsipareigojimus dėl įtraukiojo švietimo. „Drevinukas“ taip pat atitinka pagrindinius mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių bendruosius ar specialiuosius kriterijus. Mokykloje-darželyje ugdomi vaikai nuo 2 iki 11 metų. Šioje mokykloje organizuojamas kryptingas meninis ugdymas. Teatras integruotas į formalųjį ugdymą. Teatro studija „Drevinukas“ garsina Alytaus miestą respublikoje ir užsienio šalyse. Mokykla-darželis yra 100% užpildytas, maksimaliai išnaudojamos visos patalpos. Yra patrauklus ir populiarus tarp miesto ir rajono gyventojų. Mokyklos - darželio modelis, taip pat labai pasiteisinęs ir ekonomiškai, nes mokykla yra pati taupiausia, tai yra mažiausiai savivaldybės biudžeto lėšų aplinkos išlaikymui (vadinamosioms „ūkinėms reikmėms“) sunaudojanti Alytaus švietimo įstaiga. Abiejose įstaigose suburtas profesionalus ir labai mylintis savo darbą kolektyvas. Pagal standartizuotų testų rezultatus „Drevinuko“ ketvirtokai pernai užėmė 8-ą, o „Sakalėlio“ – 36-ą vietą iš 450-ies Lietuvoje veikiančių pradinių mokyklų. Mažose mokyklose labiau užtikrinamas vaikų saugumas, sukuriama geresnė emocinė aplinka. Mieste esant 2 pradinėms mokykloms ir 2 mokykloms-darželiams, aiškiai matomas šių įstaigų populiarumas ir paklausa mieste. Tėvai mieliau renkasi mažas bendruomenes savo vaikams. Šiose įstaigose sukurtos ne tik puikios sąlygos ugdyti vaikus, bet ir ypatingas saugumo, pagalbos ir meilės žmogui jausmas. Mažoje bendruomenėje į negalią turinčius vaikus žiūrima šeimynišku žvilgsniu. Čia visi vaikai mokosi drauge, jų neišskiriant. Vaikai nebijo paduoti draugui, kuris sėdi neįgaliojo vežimėlyje, rankos, jam padėti, paguosti, nes vieni kitus pažįsta jau daug metų. Prijungiamos (reorganizuojamos) įstaigos dažniausiai nebetenka savo gyvasties greičiau nei per metus. Alytiškių vertinimu, tokia tinklo pertvarka būtų ne kas kita, kaip gerai veikiančių, finansiškai nenuostolingų, 100% užpildytų ugdymo įstaigų sąmoningas sužlugdymas. Akivaizdu, kad savivaldybė turi finansinių problemų su ugdymo įstaigų išlaikymu, yra per daug tuščių patalpų, lėšos ne visai racionaliai panaudojamos, bet šių mokyklų bendruomenės kategoriškai prieš, kad tos problemos būtų sprendžiamos tokiu būdu - griaunant dvi puikiai veikiančias, ekonomiškai taupias ugdymo įstaigas tam, kad būtų išgelbėta viena merdinti mokykla, šiandien turinti gerokai daugiau patalpų negu jai reikia, bet mažai mokinių. O tokių mokyklų Alytuje yra dar ne viena. Norint užpildyti laisvas kitų ugdymo įstaigų patalpas reikalinga pertvarkyti Alytaus sporto mokyklos veiklą, atsisakyti iš privačių įmonių bei asmenų Jaunimo centro veiklai, kitoms savivaldybės įstaigoms nuomojamų patalpų. Reikalavimai ir siūlymai: Mes, pasirašę šią peticiją, nesutinkame su 2020 m. vasario 27 d. Alytaus miesto tarybos sprendimo Nr. T-40 dalimi - pertvarkyti „Drevinuko“ mokyklos-darželio struktūrą keičiant mokyklos-darželio tipą į lopšelį-darželį, 1-4 klasių mokinių kartu su mokytojais perkėlimui į „Vidzgirio“ progimnazijos patalpas bei Alytaus „Sakalėlio“ pradinės mokyklos reorganizavimu prijungiant prie Alytaus „Vidzgirio“ progimnazijos. Reikalaujame, kad Alytaus miesto savivaldybės tarybos nariai ir Alytaus miesto meras atsisakytų šių siekių. Siūlome artimiausiame Alytaus miesto tarybos posėdyje pakeisti Alytaus miesto tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimą Nr. T-40 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016-05-26 sprendimo Nr. T-169 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano ir jo priedų patvirtinimo“ pakeitimo“, išbraukiant šiuo sprendimu pakeistas Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano 1 priedo – Mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų plano lentelės 1 ir 3 eilutes (t.y., dėl „Drevinuko“ mokyklos - darželio ir „Sakalėlio“ pradinės mokyklos pertvarkos).

Reikalaujame grąžinti finansavimą VšĮ VILNIAUS KELIAUTOJŲ KLUBAS (1008)

Kęstutis. Adresuota: Sporto rėmimo fondas prie LR Švietimo ministerijos

Reikalaujame biudžete surasti lėšų ir grąžinti programinį finansavimą visuomeninėms organizacijoms, ilgus metus kuriančioms ir puoselėjančioms tęstines sveikos gyvensenos ir fizinio aktyvumo tradicijas Lietuvoje.